سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نادان شما در کار فزاید آنچه نشاید ، و داناتان واپس افکند آن را که کنون باید . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 92 دی 26 , ساعت 5:56 عصر

مدتی قبل رئیس جمهور محترم در جمع هنرمندان کشور مطالبی را بر زبان جاری کردند که با گستره اسلام ناب محمدی (ص) که امام خمینی (ره) مبلغ آن بودند ، سازگاری ندارد . آقای روحانی در تجلیل از هنرمندان گفتند :"تقسیم هنرمندان به هنرمندان ارزشی و غیر ارزشی بی معناست......."

این سخنان موجی از انتقادات گسترده در مراکز فرهنگی کشور ، حوزه های علمیه ، فرهنگیان ، متدینین ، روزنامه ها و هنرمندان ارزشی را به دنبال داشت . برای اینکه بهتر بتوانیم  زوایای مطالب گفته شده از سوی رئیس جمهور را بررسی نماییم، به بخشی از پیام امام خمینی (ره) که در تاریخ 30/06/1367 در تجلیل از هنرمندان متعهد صادر نمودند می پردازیم . امام فرمودند : " خون پاک صدها هنرمند فرزانه در جبهه های عشق و شهادت و شرف و عزت ، سرمایه زوال ناپذیر آن گونه هنری است که باید به تناسب عظمت و زیبایی انقلاب اسلامی ، همیشه مشام جان زیباپسند طالبان جمال حق را معطر کند . تنها هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی – صلی الله علیه و آله و سلم – اسلام ائمه هدی – علیهم السلام – اسلام فقرای دردمند ، اسلام پابرهنگان ، اسلام تازیانه خوردگان تاریخ تلخ و شرم آور محرومیت ها باشد . هنری زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه داری مدرن و کمونیسم خون آشام و نابودکننده اسلام رفاه و تجمل ، اسلام التقاط ، اسلام سازش و فرومایگی ، اسلام مرفهین بی درد و در یک کلمه اسلام آمریکایی باشد .

با عنایت به سخنان امام راحلمان ، معلوم نیست حرف های رئیس جمهور بر اساس نظریات کدام اسلام مطرح گردیده است ؟؟

حضرت امام (ره) همواره در طول عمر پربرکت رهبری خویش و پس از کشتار حجاج بیت الله الحرام به دست جنایتکاران آل سعود ، درگیری دو جریان اسلامی را مطرح کردند و آن اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام آمریکایی است و با گذشت زمان تا مقطع کنونی تقابل این دو اسلام را در صحنه های مختلف نظاره گر هستیم .

مسئولین امر و به خصوص شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در رابطه با معرفی شاخصه های اسلام ناب محمدی (ص) در داخل و خارج از کشور عمیقاً دچار کم کاری و غفلت بوده اند و این در حالی است که امام راحل و بزرگوارمان و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای ، خطر اسلام آمریکایی را بارها گوشزد نموده بودند و متاسفانه امروز با مدل های مختلفی از اسلام آمریکایی روبرو هستیم که برخی از آنها  در داخل و بعضی درخارج از کشور مشغول فعالیت می باشند که در ادامه به صورت مختصر به ویژگی های اسلام آمریکایی می پردازیم :

1.      اسلام حداقلی که در این مدل به پوسته ظاهری اسلام می پردازند و بسیاری از احکام شرعی اسلامی مورد استحاله قرار می گیرد و ظاهری بی محتوا و سازشکار از این اسلام در جامعه و جهان مطرح می شود و گاها با استفاده از شبکه های گسترده مجازی به وهن اسلام همچون ترویج قمه زنی و ایجاد اختلاف بین فرق مختلف اسلامی به سب معتقدات اهل سنت می پردازند. 

2.      اسلام حجتیه که این اسلام سازش با قدرت های جهانی در جهت گسترش فساد در جامعه را از زمینه های ظهور حضرت بقیه الله معرفی می نمایند و بیشترین تقابل با اسلام ناب محمدی (ص) را دنبال می نمایند .

3.      اسلام تکنوکراتها و یا عملگرایان و لیبرالیسم که پیروان آن، اسلام را فاقد دیدگاه اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی می دانند و قائل به این هستند که مدل اسلام آنها سر ستیز با قدرتی را ندارد و کارگزاران سازندگی مبلغ این تفکر در جامعه می باشند .

4.      اسلام التقاطی ؛ که با بهره گیری از این تفکر در سال های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی ، بزرگانی چون شهید مطهری ، قدوسی ، بهشتی ، باهنر ، رجایی و صدها فرد دیگر را از دم لوله های تفنگی که با تفکر اسلام آمریکایی خشاب گذاری شده بود به شهادت رساندند و در نهایت در دامن دشمنان اسلام قرار گرفتند

5.      اسلام ایرانی که مبتکر آن در کشورمان جریان انحرافی بود که در چهار سال دوم ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد در بدنه دولت انقلابی پدیدار شد و تلاش گسترده و فراوانی در خارج کردن دولت از ریل گفتمان امام خمینی (ره) یا همان اسلام ناب محمدی (ص) انجام داد که موفقیت هایی هم در این زمینه داشتند که عدم کارایی دولت در حوزه های مختلف به خصوص مشکلات اقتصادی در دو سال پایانی آن حاصل تلاش گفتمان اسلام ایرانی یا همان اسلام آمریکایی بود .

6.      اسلام نو عثمانی که در سال های گذشته در صحنه سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و نظامی دولت مردان اسلام گرای ترکیه ظاهر گردید که بخش برجسته این حرکت را در حضور نخست وزیر ترکیه در عاشورای چند سال گذشته می توان دید، که تلاش کرد با سخنرانی انقلابی خود در خصوص عاشورا و امام حسین (علیه السلام) جریانات اسلامی را با خود همراه نماید و پرچمدار اسلام در سطح منطقه باشد و با همین تفکر به صورت ظاهری در تقابل با رژیم صهیونیستی برآمد ولیکن در سال های گذشته با تفکر اسلامی نو عثمانی در تقابل با جریان مقاومت با کشور سوریه برآمد و با تمام توان در جبهه اسلام آمریکایی که برگرفته از کشورهای عربستان سعودی، قطر، اسرائیل ، اردن ، آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی و با ترویستهای خون آشام  وهابی – تکفیری و سلفی که از هیچ جنایتی خودداری نمی کردند ، جهت تضعیف جبهه مقاومت و یا همان اسلام ناب محمدی (ص) تلاش نمودند .

7.      اسلام اخوان المسلمین که در سال های گذشته تحرکاتی از خود در جهت زمین گیر کردن جبهه مقاومت در سوریه و لبنان و فلسطین انجام داد و با ایثار و از خودگذشتگی جوانان مصری ، بدون اینکه اسلام اخوانی هزینه بپردازد پیروز انقلاب مردم مصر خود را معرفی نمود و با آن اسلام که برگرفته از اسلام آمریکایی بود پس از اینکه آقای مرسی ریاست جمهوری را به تصرف خود درآوردند ، شروع به سازش با رژیم صهیونیستی و آمریکا و با پول نفت عربستان سعودی به تقابل با اسلام ناب محمدی (ص) برخاستند و در نهایت هم به خاطر اینکه ریشه انقلابی گری نداشتند با ترفند آمریکا و پول نفت عربستان سعودی از صحنه سیاسی کشور مصر حذف شدند .

8.      اسلام وهابیت که امروز بلای جان تمام کشورهای مسلمان و غیرمسلمان شده است و هیچ کشوری از خطر این جریان افراطی و سلفی حتی اهل سنت عراق، لبنان، سوریه ، پاکستان ، افغانستان و حتی کشورهای اروپایی در امان نبوده و نخواهند بود .

حال پس از بررسی اجمالی اسلام های 8گانه آمریکایی که برگرفته از زر و زور و تزویر است به برسی برخی از شاخصه های اسلام ناب محمدی (ص) بصورت اجمالی می پردازیم و قبل از آن یک جمله از وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی (ره) را از نظر می گزارنیم که فرموده اند : "شک نباید کرد که انقلاب اسلامی ایران از همه انقلابها جداست ، هم در پیدایش ، هم در کیفیت مبارزه و هم در انگیزه انقلاب و قیام . و تردید نیست که این یک تحفه الهی و هدیه غیبی بوده که از جانب خداوند منان بر این ملت مظلوم غارت زده عنایت شده است."

برخی از ویژگیهای اسلام ناب محمدی:

1)      ایجاد جمهوری اسلامی ایران و حکومتی اسلامی مبتنی بر رای مردم و ولایت فقیه و قدرت و عزت یافتن ایران در منطقه و جهان

2)      استقلال سیاسی،اجتماعی،اقتصادی،فرهنگی و نظامی در همه ابعاد

3)      حفظ ارزشها و کرامات والای انسانی توام با مسئولیت در برابر خدا و ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی و اسلامی

4)      نفی استعمار و سلطه خارجی و استکبار ستیزی و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی

5)      حمایت از مسلمانان،مظلومان و مستضعفان جهان و ایجاد هسته های مقاومت بسیج جهانی اسلام

6)      ایجاد امت واحد اسلامی و قدرت بخشیدن به اسلام و بیداری ملتهای مسلمان و مظلوم جهان و جرات مبارزه آنها با استبداد و اسیتکبار جهانی.

7)      افول و تحقیر قدرتهای استکباری جهان و به لرزه درآمدن پایه حکومتهای پادشاهی که براساس تفکر اسلام آمریکایی شکل گرفته اند.

با توجه به ترسیم شاخصه های اسلام ناب محمدی(ص) و اسلام آمریکایی که امروز بیش از گذشته با تمام قوا و قدرت در تقابل با هم قرار دارند و کل جبهه اسلام آمریکایی در مقابل اسلام ناب محمدی(ص) صف آرایی نموده اند و لذا حرکت در بین خطوط این دو اسلام برای کسب رای آینده و یا زمینه سازی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی برازنده شخصیت حجة الاسلام والمسلمین جناب آقای روحانی نمی باشد. مگر می شود با قرائت های مختلف و برداشتهای نادرست از اسلام، همه آحاد هنرمندان را ، که برخی از آنان سوابق خوبی در انقلاب اسلامی ندارند و کارهای فرهنگی و هنری آنها هیچ تناسبی با شاخصه های اسلام ناب محمدی ندارند و خود معترف به آن می باشند و برخی از آنها در اقدامات براندازی علیه کشور فعال بوده اند، آنان را در کنار هنرمندان ارزشی و متعهد در یک جبهه قرار داد؟ این موضع گیری رییس جمهور محترم هیچ تناسبی با شاخصه های اسلام ناب محمدی ندارد و در همین راستا آیت اله مصباح یزدی شخصیت ارزشمند فرهنگی کشور که جای شهید مطهری را در عرصه انقلاب پر کرده اند فرمودند: « وسط بودن فضیلت نیست، باید خوب و بد را بشناسم. بین حق و باطل بودن اعتدال نیست، التقاط است . استفاده از تعبیرهایی مانند افراطی ، ناشی از رفتار دل بخواهی است. » و جناب آقای رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این رابطه گفتند: " یکی کردن هنرمند ارزشی و غیر ارزشی کاسبی است،عده ایی که می گویند هنرمند ارزشی و غیر ارزشی نداریم، دغدغه ریاست دارند"لذا بخشی از سخنان و موضع گیریهای جناب آقای رییس جمهور که در جمع اهالی هنر و محافل دیگر به زبان رانده اند با گفتمانی دو پهلو که امکان بهره برداری از آن توسط دشمنان داخلی و خارجی وجود دارد مطرح شده و خطوط قرمز در حوزه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مورد توجه قرار نگرفته است و آن را در شأن نظام اسلامی و خط امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و در یک کلمه اسلام ناب محمدی نمی دانیم و ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی کشورمان، جناب آقای روحانی باید مواظب "جریان انحرافی "که گفتمان انقلاب و امام را در دولت نهم تبدیل به گفتمان اسلام ایرانی نمود، باشند!!!

 جناب آقای روحانی! عده ای از اهالی هنر که خاستگاه فکری آنان با اسلام ناب محمدی (ص) زاویه دارد ، سخنان جنابعالی را نپذیرفتند زیرا خودشان می دانند در چه مسیری حرکت کرده و می نمایند. مثلا افکار آقای عزت اله فولادوند که معمولا به ترجمه کتب بیگانگان آن هم نویسندگانی که تربیت شده سازمانهای تروریستی و جاسوسی CIA وMI6 می باشد،می پردازند و به قول آقای اکبر گنجی که محمد سعید حنایی کاشانی بر آن صحه می گزارد ، می گوید: " طیف مهمی از اصلاح طلبان از رهگذر این پروژه و خواندن کتابهای آرنت در دهه 1360 دچار یک دگرگونی بنیادین عقیدتی شدند و در واقع ترجمه های فولادوند آنها را به سوی مبارزه با جمهوری اسلامی ایران کشاند. "

آقای گنجی (از اصلاح طلبان فراری در آمریکا) می نویسد: " در همان سالهای 58 و 59 آقای عزت اله فولادوند دو کتاب مهم از هانا آرنت ترجمه کرد ؛ یکی کتاب" خشونت "و دیگری کتاب" انقلاب". وقتی من این دو کتاب را خواندم ، فهمیدم چه کار اشتباهی کردیم که انقلاب کردیم و به راه بدی گام گذاشتیم." همین مترجم (فولادوند) طی سالهای 59 تا 63 ، چهار کتاب از خانم هانا آرنت و آقایان جرج اورول و گراهام گرین ؛ سه عنصر رسمی CIA      و     MI6    منتشر ساخت و در ممیزی وزارت ارشاد اسلامی هم این کتب مورد تایید قرار گرفت ، حال اگر همین ممیزی ناقص هم براساس موضع گیری ریاست جمهوری برداشته شود ، باید منتظر یک فاجعه و تکمیل نهایی حلقه تهاجم فرهنگی ، کودتای فرهنگی ، شبیخون فرهنگی و قتل عام فرهنگی دشمنان اسلام ناب محمدی باشیم. در کتاب "ارتش سری روشنفکران" آقای پیام فضلی نژاد می نویسد : " عزت اله فولادوند عاشق جمله ای از مارتین هایدگر (فیلسوف آلمانی و دلباخته هانا آرنت) بود و آن را مدام تکرار می کرد « همه ما زیر سایه کانت (نه خدا) زندگی می کنیم . » " پس باید با پیروی از سنت فلسفی او " مدارای جنسی" از هم خوابگی تا هم خانگی همجنس بازان را بپذیریم و " گرایش تدریجی بی اعتنایی" به ارزشها را دامن بزنیم ، یعنی همانگونه که ریچارد رورتی (فیلسوف برجسته CIA) می گفت :" برای اقتدار لیبرال دموکراسی ،باید سبکسری را در جامعه ترویج دهیم ." و متأسفانه موضع گیری رییس جمهور محترم و اقدامات وزارت ارشاد اسلامی ترویج اباحه گری را در امور فرهنگی کشور دامن می زند.

در پایان قضاوت درخصوص سخنان آقای روحانی را به خوانندگان عزیز واگذار می کنیم، تا بگویند از ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی انتظار دارند که نسبت به تقویت هنرمندان ارزشی و متعهد که در خط اسلام ناب محمدی(ص) و امام راحل و بزرگوارمان و مقام معظم رهبری می باشند ، بپردازند و عرصه هنر انقلابی را جولانگاه هنرمندان غیرارزشی و با تفکر اسلام آمریکایی نکنند و بیت المال را در این وانفسای اقتصادی و فرهنگی قربانی هنر غیر متعهد ننمایند .

امروز انتظار مردم از دولت تدبیر و امید فراوان است و لذا سیاسی کاری و سیاسی بازی در شروع کار دولت پسندیده نمی باشد. خونهای بسیاری برای تقویت اسلام ناب محمدی(ص) به زمین ریخته شده است و بزرگان انقلاب و نظام اسلامی خون دلهای زیادی خورده اند تا این درخت تناور و پر ثمر را حفظ نموده اند. پس در عرصه هنر و سایر عرصه ها ، تفکرات ارزشی و انقلابی که در راستای اسلام ناب محمدی(ص) تلاش نماید، مورد تایید نظام اسلامی خواهد بود ولاغیر. در پایان به معرفی تعدادی از مترجمان و نویسندگان در خط اسلام آمریکایی که هیچ ارتباطی با هنرمندان ارزشی ندارند و آثار آنان در تقابل با اسلام ناب محمدی می باشد می پردازم 1- علی دهباشی 2- حمید رضا جلایی پور 3- عز ت اله فولاوند 4- اکبر گنجی 5-داریوش شایگان 6- فرهاد خسروخاور 7-خشایار دیهمی 8- هاشم آغاجری 9- رامین جهانبگلو 10- عبدالکریم سروش 11- محمد رضا تاجیک 12-حاتم قادری 13- موسی غنی نژاد 14-محمود دولت آبادی 15- گلی ترقی 16- پری زنگنه 17- شیرین عبادی 18- حسین بشیریه 19- ژیلا سازگار 20-مهنوش جواهری 21- مصطفی ملکیان 22-سعید حجایان 23- محمد مجتهد شبستری 24-شهلا لاهیجی 25- مسعود بهنود 26-محسن ثلاثی 27- محمد جواد مظفر 28- منصور انصاری 29- چنگیز پهلوان 30-عبدالحسین آذرنگ 31- ژاله آموزگار 32- بهرام محیی 33- فرزانه طاهری 34- ترانه مسکوب 35-محمد قوچانی و... لازم بذکر است که برخی از افراد فوق الذکر در راستای براندازی نظام جمهوری اسلامی با آثار و تحرکات میدانی خود و گاها با حضور در فتنه های مختلف، اقدامات ضد امنیتی و جاسوسی علیه کشورمان داشته اند و در همین رابطه دستگیر و محکوم شده اند و با کمال تاسف باید بگویم که عده ای از این مروجان اسلام آمریکایی آثار مکتوب آنها در سنوات گذشته ودر دولتهای مختلف برگزیده و هدایای هم از دست مسئولین اجرایی دریافت نموده اند!!!!!!!     

                                                                            والسلام

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ