سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با برادریِ خدایی است که [درخت] برادری به بار می نشیند . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 96 مرداد 23 , ساعت 11:25 عصر

به نام خدا و برای خدا

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

مردم انتظار داشتند که حاج حسن روحانی در دور دوم ریاست جمهوری از خالی بندی و دروغ دست بردارد! ولیکن حربهی دروغ، یکی از ابزارهای تفکر لیبرالیسم غرب است، که نیکولا ماکیاول به شهریاران(رئیسان جمهور و پادشاهان) توصیه کرده؛ "از اخلاق سخن بگویند، ولی خود به اخلاق پایبند نباشند!"، "دروغگویی را مذمت کنند، ولی خود دروغ بگویند!"

طرح موضوع چرائی استفاده حسن روحانی از حربه دروغ را بدین منظور مطرح نمودم که علی ربیعی وزیر تعاون کار و امور اجتماعی، در مورخ 20 مرداد 96 در جمع نمایمدگان مجلس شورای اسلامی اعلان کرد و گفت: «در حال حاضر 7 میلیون نفر در کشور هیچ گونه دفترچه بیمه ای ندارند و به دنبال آن هستیم که آنان را از طریق بیمه فراگیر اجتماعی تحت پوشش قرار دهیم.» اما جناب روحانی تنها با گذشت دو روز از اعتراف وزیر تعاون، در آخرین جلسه هیئت دولت یازدهم، از پوشش همه افراد کشور، تحت بیمه درمانی، خبر می دهد!

البته آقای حسن روحانی در مورخ 21 فروردین 96 هم در نشست با اهل رسانه با استفاده از حربه دروغ می گوید: «برای اولین بار در ایران همه مردم و حاشیه‌نشین‌ها تحت پوشش بیمه درمانی و خدمات درمانی قرار گرفته‌اند. این دولت،‌ دولتی است که به فکر مستضعفین بوده است.»ن

وقتی رئیس جمهور می گوید؛ دولتش به فکر مردم مستضعف بوده! و از بیمه درمانی همه مردم خبر می دهد! و وزیر مربوطه از عدم بیمه 7 میلیون نفر سخن می گوید، پس مردم مستضعف ایران، سخن دروغ رئیس جمهور را باور کنند و یا اعتراف وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی را ؟!!!

پاسخ این معادله، در کتاب شهریاران ماکیاول است که می نویسد: «بسیار خوب است که فرمانروا طبق قانون عمل کند، اما هر گاه مجبور گشت که مانند یک جانور عمل کند، باید حیله گری روباه را با دلیری شیر در آمیزد. شهریار نباید در آشکارا قول و عهد خود را بشکند، بلکه باید ریاکار بزرگی باشد ... انسان ها آنقدر ساده لوح اند و آنقدر تحت تاثیر نیازهای اولیه شان قرار دارند که اگر فریب‌کار ماهری باشید، فریب دادن برایتان عملا چندان سخت نخواهد بود. هروقت لازم است دروغ بگویید و هر وقت لازم است مکار باشید

به جناب روحانی باید گفت: آن روز که آخرین زنگ دنیا می خورد، دیگر جای تقلب و کلاه گذاشتن بر سر مردم نیست ... پس به همان دروسی که در حوزه آموختی، پایبند باش.

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ