سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شایسته است که دانش مرد بر گفتارش افزون و خردش بر زبانش چیره باشد . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 96 شهریور 7 , ساعت 11:37 صبح

به نام خدا و برای خدا

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

رئیس جمهور، وزیر خارجه و برخی دیگر از مسئولین اجرائی و تقنینی ایران، به اضافه اتحادیه اروپا اصرار دارند که برجام یک توافق بین المللی است و با خروج یک طرف، برجام از بین6 نمی رود!

سئوال؛ اگر برجام یک توافق بین المللی است، پس چرا با تحریمهای جدید آمریکا بر علیه ایران، اتحادیه اروپا، ژاپن، هند، چین و سایر کشورها از آن تبعیت کرده و بر علیه کشورمان اقدام می نمایند؟!

اگر برجام یک توافق بین المللی است، پس چرا بانکهای مهم جهان حاضر به سرمایه گذاری در ایران نیستند؟!

اگر برجام یک توافق بین المللی است، چرا پس از گذشت دو سال ار برجام، شرکتهای بزرگ و مهم دنیا حاضر به سرمایه گذاری در ایران نشده اند؟!

باید گفت؛ برجام، یک توافق دو طرفه، بین ایران و آمریکا است، زیرا متن برجام(فکت شیت) توسط کارشناسان خُبره و زبردست سازمانهای مختلف آمریکا تهیه و در لوزان، در اختیار هیئت مذاکره کننده ایرانی جهت مطالعه و تصویب، قرار گرفت! و بلافاصله توسط آمریکا منتشر شد، هر چند که رئیس جمهور و تیم مذاکره کننده دروغگوی ایران، انتتشار فکت شیت آمریکا را کذب و قول انتشار فکتشیت ایرانی رام دادند، که متأسفانه هیچگاه آنرا منتشر نکردند! و لذا همان متن نوشته شده توسط آمریکا، شاکله اصلی برجام را تشکلیل داد! حال اگر کسی بگوید؛ برجام قراردادی بین المللی است و با خروج و نقض از سوی آمریکا، سایر کشورها ملزم به اجرای آن هستند، تنها کشور بازنده بزرگ ایران خواهد بود، زیرا تأسیسات هسته ای خود را بیش از 85 درصد نابود کرده و به حقوق خود هم نرسیده است!

اگر بپذیریم که برجام یک توافق بین المللی است، که حسن روحانی بارها بدان اعتراف نموده!، پس دست آمریکا را برای اعمال تحریمهای پی در پی بر علیه کشورمان باز است و قطعا سایر کشورها، از تحریمهای کاخ سفید تبعیت خواهند کرد و لذا بنا بر دستور رئیس جمهور لیبرالمان، برجام را باید عزیز و گرامی داشت و وزارت خارجه هم موظف به حفاظت و ادامه اجراء برجام، تحت هر شرایطی است! آری، لیبرالهای غربزدهغ در طول تاریخ، همواره به ایران خیانت کرده و خواهند کرد.

آقای دکتر سادات از اعضای تیم مذاکره‌کننده در برابر انتقادات به ادامه تحریمها آمریکا، پرده تزویر و نفاق دولت حسن روحانی را می درد و می گوید:« دوستان مذاکره‌کننده به دلیل فشار سیاسی و علی‌رغم مخالفت کارشناسان تحریم، بدون ‌تأنی لازم چارچوب لوزان را پذیرفتند. در مرحله بعد نیز ابتکار عمل دست غربی‌ها بود. کل متن بخش تحریمها از برجام از طرف آمریکایی‌ها به دکتر ظریف داده شد و ما در فاصله لوزان تا وین مشغول متن‌خوانی و تطبیق انکسها (ضمائم) با متن و با قوانین تحریم بودیم! اینکه گفته می‌شود متن برجام دستاورد است، درست نیست! ما متن آمریکایی‌ها را فقط پذیرفتیم!!!»

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ