سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خواهان دنیا مباش ، خدا زشتیهاى آن را به تو خواهد نمود و بى خبر ممان که از تو بى خبر نخواهند بود . [نهج البلاغه]
 
دوشنبه 93 شهریور 10 , ساعت 2:45 عصر

بنام خدا و برای خدا

آقای ظریف رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در در خصوص تحریمهای جدید آمریکا بر ضد ایران گفت: «این اقدام آمریکا در تحریم‌های جدید با روح توافق ژنو و توافقات در تضاد است ... ایران اگر ضروری بداند به این اقدام پاسخ می‌دهد ... طرف آمریکایی با توسل به برخی ملاحظات فنی و ریزه‌کاری‌ها، تلاش می‌کند اقدامات خود را توجیه کند، اگر قرار باشد از این شیوه‌ها استفاده کنند ایران هم می‌تواند با توسل به برخی ریزه کاری‌های فنی از توافق ژنو اقداماتی انجام دهد که خوشایند طرف مقابل نباشد.»

ظریف

پس گذشت 7 ماه از امضاء توافقنامه ژنو بین گروه 1+5 و ایران و عملیاتی شدن بخشهای قابل توجهی از آن (پلمپ اکثر مراکز هسته ای کشورمان) متأسفانه کشور زیاده طلب آمریکا با سوء استفاده از برخی مواد توافقنامه The U.S. Administration))(یعنی، فقط «قوه مجریه» آمریکا، در چارچوب اختیارات رئیس جمهور از تحمیل تحریم جدید بر ضد ایران خودداری می کند) تاکنون 4 بار تحریم جدید بر ضد ایران اعمال نموده است و در مقابل از سوی مسئولین کشورمان هیچ اقدام مقابله به مثلی علیه آمریکا صورت نگرفته است و همین بی توجهی یا لرزیدن در برابر دشمن باعث خدشه دار عزت ملت ایران گردید.

تحریمهای جدید آمریکا بر ضد کشورمان در حالی عملیاتی شد، که رژیم صهیونیستی در جنگ 51 روزه در برابر یکی از ضعیف ترین محورهای مقاومت طعم تلخ شکست را،  با موشکهای ایرانی پذیرا شد. و لذا موجب شد تا عمق استراتژیک ایران بار دیگر افزایش یابد و در مذاکرات آتی هسته ای با 1+5 ایران با دست برتر در پای میز مذاکرات حاضر شود.

قرار بود، پس از توقف بخشهایی از مراکز هسته ای ایران و تعامل صورت گرفته در این زمینه، از شدت تحریم‌ها کاسته و روابط اقتصادی و البته سیاسی ایران از حالت رکود با دیگر کشورها خارج شود. اما با اعمال دور جدید تحریم‌ها از سوی آمریکا، نگرانی‌ها بر آینده مذاکرات هسته‌ای سایه افکنده است. و می توان ادعا کرد که توافقنامه ژنو، در حال از دست دادن کارآیی خود می باشد، زیرا این توافقنامه نه ‌تنها چیزی از تحریم‌های ظالمانه را بر ضد کشورمان کاهش نداده، بلکه طرف غربی با استناد به متن توافقنامه، The U.S. Administration)    ) تحریم‌های جدید را قانونی می‌داند.

با توجه به نفوذ هواپیمای جاسوسی رژیم صهیونیستی به آسمان ایران و ساقط کردن آن توسط دلاور مردان سپا پاسداران، به نظر می رسد، که لابی های تندرو در آمریکا تلاش دارند تا جلوی سُست شدن حلقه تحریم را سد نموده و با ایجاد فضای روانی و فشار مداوم، ایران را در نهایت مجبور به کوتاه آمدن از مواضع هسته ای خود در مذاکرات آینده نمایند!

لذا در صورتی که بشود ادعای آقای ظریف مبنی براینکه؛ «ایران هم می‌تواند با توسل به برخی ریزه کاری‌های فنی از توافق ژنو اقداماتی انجام دهد که خوشایند طرف مقابل نباشد» را باور کرد!، باید منتظر اقدام فوری مقابله به مثل در برابر زیاده خواهی آمریکا از سوی ایران باشیم، چرا که در جهان امروز، اگر در مقابل زیاده طلبی قدرتها، به موقع واکنش نشان ندهی باید منتظر اقدام سلطه طلبانه بعدی آنها باشی!

امریکا

با بررسی دقیق توافقنامه ژنو، ایران یعنی قوا سه گانه(اجرائی، قضائیه و مقننه) متعهد به اجراء تمامی مفاد آن می باشند و لیکن آمریکا تنها قوه مجریه The U.S. Administration)) متعهد گردیده که تحریم جدید علیه ایران تصویب نکند و تحریم اخیر آمریکا، توسط وزارت خزانه داری آن کشور صورت گرفته و به قوه اجرائی آمریکا مربوط نمی گردد! البته رئیس جمهور آمریکا می تواند اجرای این تحریمها را برابر قانون اساسی وتو نماید!

لذا نتیجه این است که ایران بر اساس متن توافقنامه ژنو، هیچ اقدام جدی در مقابل تحریمهای آمریکا نمی تواند انجام دهد و آقای ظریف و تیم مذاکره کننده با 1+5 ایران را در مقابل آمریکا " کیش و مات " نموده اند! و ای کاش با صداقت این موضوع را، با مردم کشورمان در میان می گذاشتند و مرتب نمی گفتند موضوع توافقنامه محرمانه است! و آن را از «شجاعت و نبوغ »منحصر به فرد خود بدانند و بگویند «کمر تحریمها را شکستیم!»

گفته اند در یکی از دبیرستانهای سال ششم، هنگام برگزاری امتحان، به عنوان موضوع انشاء این مطلب داده شد که "شجاعت یعنی چه؟"

یکی از شاگردان در خصوص این موضوع نوشته بود:"شجاعت یعنی این." و برگه خود را سفید به ممتحن داده و رفته بود! اما برگه امتحانی آن شاگرد دست به دست بین دبیران گشته بود و همه به اتفاق و بدون استثنا به ورقه سفید نمره 20 دادند.

حال باید از آقای رئیس جمهور سئوال کرد! آیا واقعا تشویق آقای ظریف در جشنواره شهید رجایی بخاطر توافقنامه ای که ایران "کیش و مات" شده! جای تشویق وجود داشت؟!؟ و وزارت خارجه باید نمره 20 دریافت نماید؟!؟ و یا این گونه تشویقها همانند تدبیری است، که در عرضه سبد کالا به مردم داشتید؟!؟

والسلام      



لیست کل یادداشت های این وبلاگ