سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنچه دیده بیند در دل نشیند . [نهج البلاغه]
 
پنج شنبه 93 شهریور 13 , ساعت 12:41 عصر

بنام خدا و برای خدا

رهبر معظم انقلاب در 5 شهریور 93 در دیدار با هیئت دولت توصیه های مهمی را در 15 مورد به آنها ابلاغ نمودند که اهم آنها عبارت است از :1- کار و فعالیت و خدمت مستمر به مردم و پرهیز از حاشیه سازیها.2- عدم تعارض در سخنان مسئولان دولتی و شنیده شدن صدای واحد ار دولت3- نباید جامعه را به دو قطب(سیاسی و جناحی) تبدیل کرد 4- در موضوع جناح بندی های سیاسی همواره تأکید بر رفاقت و اُنس با یکدیگر است اما حتماً خطوط قرمز و خطوط فاصل رعایت شوند و مسئله فتنه و فتنه گران از مسائل مهم و از خطوط قرمز است. 5- برخی انتقادها، تند و گاهی غیرمنصفانه هستند...لزومی ندارد که انسان بخواهد به هر مطلب یا انتقادی، پاسخ دهد زیرا در برخی موارد سکوت بهتر است. 6- انتقاد از دولت قبل، نباید حالت اغراق آمیز و تخریب پیدا کند زیرا در روحیه مردم تأثیر بد می گذارد و آنان را نسبت به آینده نیز نامطمئن می کند. 7- موضع گیری صریح و قاطع در مسائلی جهانی و عدم تعارض آن با زبان دیپلماسی و مذاکره. 8-ادامه پرشتاب رشد علمی کشور و حمایت از شرکتهای دانش بنیان و نقش تعیین کننده تحقیقات کاربردی و تحقیقات بنیانی. 9- پشتیبانی و ادامه طرح نظام سلامت 10-کلید رونق اقتصادی، مسئله تولید است با استفاده از ظرفیت های فراوان داخلی. 11- به صنایع بخش کشاورزی کمک ویژه شود. 12- راه توسعه روستاها، ایجاد صنایع تبدیلی در روستاها. 13- سخت گیری و جلو گیری دولت از واردات کالاهای غیر ضروری و تجملی. 14- صرفه جویی در آب کشاورزی از طریق استفاده از شیوه های نوین آبیاری.15- کار تکمیل مسکن مهر بطور جدی پیگیری شود و به اتمام برسد.

vifv

پس از رهنمودهای مهم رهبر معظم انقلاب، که بعنواه نقشه راه از آن یاد می شود و با اجرائی شدن آنها تحول چشمگیری در حوزه های مختلف اقتصادی، سیاسی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی در کشور را شاهد خواهیم بود. در این رابطه همه نگاهها به اقدام عملی دولت جهت اجراء فرامین رهبری است، که رئیس ‌جمهور محترم، دکتر روحانی، روز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت، با تشکر از رهنمودها و حمایت‌های مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای دولت، گفت: دولت با تمام جدیت، خود را متعهد به پیگیری رهنمودهای ایشان می‌داند. و از تمامی اعضای دولت خواست همه ارشادات و توصیه‌های مقام معظم رهبری را اجرایی نموده و گزارش اقدامات انجام شده را در ارتباط با یکایک موارد، ارائه کنند.ضمنا آقای روحانی، معاون اول خود را مأمور تهیه و ارائه گزارش کامل از تحقق رهنمودهای رهبری نمودند.

برای اینکه خیال مردم از اجرائی شدن رهنمودهاِی رهبری آسوده باشد، اصحاب رسانه، وظیفه سنگینی را در این امر مهم بعهده دارند و ضروری است، به نمایندگی از طرف ملت، امینانه اجراء دستورات ولایت امر مسلمین امام خامنه ای را از تک، تک اعضاء دولت مطالبه و گزارش اجراء منویات رهبری را، مستمرا به اطلاع مردم برسانند، زیرا ممکن است بعضی از اعضا دولت، به واسطه وابستگی سیاسی به جریانهای لیبرال و فتنه، نتوانند و یا نخواهند نسبت به دستور رئیس جمهور و اجرائی نمودن بیانات رهبری انقلاب اقدام لازم را انجام دهند. لذا رسانه ها باید به عنوان دیده بان و خبر رسان خط مقدم اجرائی شدن فرامین 15 گانه، در سال جهاد اقتصادی و فرهنگی، نقش ویژه و ممتازی را داشته باشند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی که وظیفه تصویب قانون و نظارت بر اجرای آن را بعهده دارند، باید نقش پر رنگی با تصویب طرحهای لازم در مجلس شورای اسلامی و حمایت از دولت در اجرائی نمودن توصیه های مقام معظم رهبری ایفاء نمایند.

امیدواریم که اعضاء محترم هیئت دولت، گرایشهای سیاسی و خدمت به حزب خود را در رأس امور اجرائی قرار ندهند و از پدر خوانده دولت که تلاش دارد مسیر دولت اسلامی را، به اسلام لیبرال غربی تغییر دهد، تبعیت ننمایند، تا مردم طعم شیرین خدمت نوکران خود را بچشند.

والعاقبه للمتقین    



لیست کل یادداشت های این وبلاگ