سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و از او پرسیدند عدل یا بخشش کدام بهتر است ؟ فرمود : ] عدالت کارها را بدانجا مى‏نهد که باید و بخشش آن را از جایش برون نماید . عدالت تدبیر کننده‏اى است به سود همگان ، و بخشش به سود خاصگان . پس عدل شریفتر و با فضیلت‏تر است . [نهج البلاغه]
 
شنبه 93 شهریور 15 , ساعت 2:15 عصر

بنام خدا و برای خدا

آقای روحانی رییس جمهو در سفر به اردبیل در تاریخ 30 مرداد 93 گفتند: «اجرای این وظیفه از آن کارهای مهمی است که برای خیلی ها خوشایند نیست و ممکن است ناراحت و عصبانی شوند اما قانون اساسی کشور باید اجرا شود و هر کسی در این کشور با هر مسوولیتی باید بداند این دولت به حول و قوه الهی در ادامه راه، برای اجرای قانون اساسی مصمم خواهد بود ... مردم با رای و اعتماد خود ، وظیفه مهمی را به رییس جمهوری محول کردند . مردم رای ندادند که رییس جمهوری رییس دستگاه اجرایی باشد، رای دادند که اول مجری قانون اساسی باشد . مسوولیت اجرای قانون اساسی در کشور برعهده رییس جمهوری است.»

 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با سایر قوانین اساسی کشورها، دارای برجستگی های فراوانی است و اگر بخواهیم کشوری را، که به واقع پایبند اصول دموکراسی می باشد، کشوری به غیر از ایران را نمی توانیم معرفی نمائیم و لذا در قانون اساسی کشورمان، تقسیم وظایف قوای مختلف و نهادهای برآمده از انقلاب اسلامی کاملا مشخص و واضح می باشد.

در کشور ایران، وظیفه قوه مجریه ( رئیس جمهور و هیئت دولت) در چند اصل از اصول قانون اساسی مشخص گردیده است و حال که رئیس محترم قصد اجراء اصول معطل مانده قانون اساسی را دارند، به چند اصل مهم که مورد بی توجهی دولت تدبیر و امید قرار گرفته، می پردازم و امیدوارم رئیس جمهور و هیئت دولت، نسبت به اجراء آن، که نقش اساسی در رُشد و تعالی جامعه و تحکیم اخوت و برادری و حقوق حقه مردم در خصوص اشتغال و مسکن مناسب دارد، همت لازم را بکار بندند. 

اصل سوم بند اول و پانزدهم قامون اساسی می گوید: دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است برای نیل به اهداف مذکور در اصل دوم ، همه امکانات خود را برای امور زیر به کار برد.

1.ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی براساس ایمان وتقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی .

 15. توسعه و تحکیم برادری اسلامی و تعاون عمومی بین همه مردم .

اصل دهم - از آن جا که خانواده واحد بنیادی جامعه اسلامی است ، همه قوانین و مقررات و برنامه ریزی های مربوط باید در جهت آسان کردن تشکیل خانواده ، پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی برپایه حقوق و اخلاق اسلامی باشد.

hplnd

جناب آقای روحانی! اگر بر اساس همین دو بند اصل سوم قانون اساسی که جنابعالی خود را مسئول اجراء آن می دانید! و مردم حقوف خود را که رشد فضائل اخلاقی، ایمان و تقوا و مبارزه با ظلم و فساد و تحکیم برادری اسلامی در جامعه را از شما مطالبه نمایند، با حرفهای مختلف شما، که در رابطه با دین و فرهنگ مردم گفته اید، در تضاد نمی باشد؟!؟ آنجا که گفتید: «نمی‌توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد! پیامبر (ص) شلاق در دست نداشت». آیا این تبلیغ دین به شیوه اعتدال است؟!؟

آیا هجوم ماهواره ها به دین، فضائل و اخلاق و سُست نمودن تحکیم خانواده، قابل مشاهده نیست؟!؟

آیا برگزاری کنسرت خوانندگی زن(تک خوان) با مجوز وزارت ارشاد، حمایت از دین و فضائل مردم توسط دولت تدبیر است؟!؟

آیا هنرمند ارزشی و غیر ارزشی نداریم حمایت از دین شمرده می شود؟!؟

آیا وقتی بانکها به دستور دولت بمدت یک سال از پرداخت تسهیلات ازدواج به اسم کنترل تورم، خودداری می کنند، زمینه آسان کردن تشکیل خانواده محسوب می شود؟!؟

آیا گفتن این جملات توسط رئیس جمهور: «دیگر دوران رساندن پیام از طریق بلندگوهای یک طرفه، منبرهای یک طرفه، تریبون‌های یک طرفه و سنتی به سرآمده است.» در تفکر دولت، اجراء قانون اساسی محسوب می شود؟!؟

رئیس جمهور زمانی که گفت:«دیدیم که ماهواره آمد و مبارزه در پشت‌بام و بالکن تاثیرگذار نبود و نه ایمان مردم پَر زد و رفت و نه هویت مردم از دست رفت.» آیا واقعا ماهواره ها در ایمان مردم ، اخلاق مردم ، رفتار مردم ، ازدواج و طلاق جوانان تأثیر منفی نداسته است؟!؟ آیا مردم این سخن رئیس جمهور را باور می کنند؟!؟

آیا این سخن رئیس جمهور که گفتند:«دین را نباید به دست دولت داد زیرا دین در دست علما، فرهیختگان و مراجع است.» شانه خالی کردن از اجراء قانون اساسی نیست؟!؟

روحانی

وقتی اصل سی و یکم قانون اساسی می گوید:«داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی است ، دولت موظف است با رعایت اولویت برای آنها که نیازمندترند بخصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند.» آیا وقتی دولت در یک سال گذشته با بی انصافی تمام بر ضد طرح مسکن مهر سخن گفته و طرح جایگزین و کاربردی هم معرفی ننموده، این عمل دولت تدبیر! اجراء اصل سی و یکم قانون اساسی است؟!؟

رئیس جمهور ضمنا تهدید کرده و گفته: «زمانی که خواستم انجام وظیفه مسوولیت اجرای قانون اساسی را شروع کنم ، برای مردم توضیح خواهم داد، چرا این کار دارد با تاخیر انجام می گیرد.» و چه زیبا و منطقی خواهد بود که رئیس جمهور، فرا فکنی نکند! و به مردم پاسخ دهد؛ که آیا مشکل اقتصادی، کاهش تورم بر اساس جیب مردم، تسهیل ازدواج جوانان، بالا بردن فضائل اخلاقی، بر طرف کردن رکود اقتصادی، زمینه اجرای اصل هشتم قانون اساسی(امر به معروف و نهی از منکر) و صدها مورد دیگر را حل کرده است یا خیر؟!؟

گویند؛ مولانا رکن الدین از مولانا غیاث الدین پرسید که: یخ سلطانیه سردتر است یا یخ ابهر؟ مولانا غیاث الدین!گفت: این سوال تو از هر دو سردتر است! 

آقای رئیس جمهور جوابگوی وظایف خود در قانون اساسی باشید و پیگیری اجراء همه قانون اساسی پیش کش!!! 

والسلام

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ