سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمندان، حاکم بر مردم اند . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 93 شهریور 17 , ساعت 1:25 صبح

بنام خدا و برای خدا

سخنان بحق و حماسی رئیس جمهور محترم در جمع ایثارگران دفاع مقدس استان خراسان رضوی، در روز میلاد خجسته امام رئوف و مهربانی حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) بارقه امیدی در جان و روح خانواده بزرگ ایثارگر کشور ایجاد نمود و از شخصی که خود در دفاع مقدس فرماندهی پدافند کشور را در دست داشته و از لحظات عروج و ایثار شهداء و رزمندگان غیور مرد ایران اسلامی را مشاهده نموده، انتظاری بیش از این نیست.

حقیر که مدتی از نزدیک در پای درس فداکاری و از خود گذشتگی رزمندگان جبهه های حق تلمذ نموده ام، وقتی سخنان حماسی دکتر روحانی را، که انصافا در طول مدت ریاست جمهوری ایشان بی نظیر است، را شنیدم به ملت قهرمان ایران که چنین ایثارگرانی را تربیت نموده اند، درود می فرستم، که ایثارگران  امت خمینی(ره) سالها و قرنها شایسته  تکریم و تجلیل هستند و باید قرنها به روح امام امت خمینی بزرگ(ه)  درود و سلام فرستاد، که در مکتب حسین ابن علی(ع) چنین قهرمانانی را پرورش دادند، که امروز در سخنان رئیس جمهور کشورم، مستحق تجلیل و تکریم باشند.

روحانی

رئیس جمهور خطاب به ایثارگران گفتند:« شما که ایثارگر شدید نه برای مزد بود و نه برای سهمیه، در این جهان کسی قادر نیست پاسخ ایثار شما را بدهد، مگر ما می‌توانیم یک شب در سنگر را با دنیایی از زر و زور عوض کنیم؟... از شب قدر بالاتر، شب آن مجاهدی است که در سنگر بیدار می‌ماند و تا صبحگاهان انتظار شهادت دارد؛ این مقام ایثارگری است، ایثارگر ما ناسیونالیسم و ملی‌گرا به مفهوم دنیای امروز نبوده و نیست. امروز ملت ما شاداب و سرفراز از ایثار ایثارگر است ... ایثارگر سوداگر است اما سوداگر خانه حق، ایثارگر جان را با عشق حق معاوضه کرده است، او برتر از همه عناوینی است که برای سربازان وضع می‌شود تا انگیزه یابد، ایثارگر با فرهنگ یا حسین(ع) که دنیایی از فرهنگ است پا به میدان می‌گذارد.»

در فرهنگ ایثار و شهادت، مزدی به غیر از رضایت حق تعالی و رسیدن به معشوق متصور نیست؛ چرا که شهداء، در قهقه مستانه اشان و در شادی وصولشان، عند ربهم یرزقونند.

قرآن کریم در آیات پایانی سوره فجر می فرماید:یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ (27) ارْجِعِی إِلَى رَبِّکِ رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً (28) فَادْخُلِی فِی عِبَادِی (29) وَادْخُلِی جَنَّتِی (30) تو اى روح آرام‏ یافته! (27) به سوى پروردگارت بازگرد در حالى که هم تو از او خشنودى و هم او از تو خشنود است، (28) پس در سلک بندگانم درآى، (29) و در بهشتم وارد شو! (30)

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «ایثارگر نه برای جناح و حزب که برای آرمانش و عزت مردمش تلاش می‌کند. علاقه به جناح ایراد ندارد اما ایثارگر علاقه‌اش را به جناح‌ها با اعتقادات خود مخلوط نمی‌کند. از نزدیک دیدم که فرزندان این سرزمین در روزهای جنگ چه کردند، ما جوانان‌مان را در میدان فتح خرمشهر شناختیم.»

آری ایثارگر با خدای خود پیمان بسته و از قید و بند زر و زور دنیاگرایان رسته و همواره به رضایت حق دل بسته و گوش به فرمان ولی امر، خود را آماده نگه داشته و پیمان با شهداء را نگسسته و به انتظار وعده الهی و ظهور حجت حق، سر بسته و به عشق الهی دست از جان  شسته.

رئیس جمهور در بخشی از سخنان مهم خود، در دفاع از فرهنگ عفاف و حجاب که مورد تعرض شبکه های فاسد ماهوار استکبار قرار گرفته، گفتند : «این سرزمین برای حجاب و عفت جنگید و خون داد و پیکرهای بی‌جان بر روی سنگ‌های مسجد گوهرشاد افتاد اما از عفاف دفاع کرده و می‌کند و البته نخواهد گذاشت میراث شوم پهلوی بار دیگر در این سرزمین بروز پیدا کند.»

شهدا

آری انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی موفق شد ریشه های فاسد لهو و لعب و سرسپردگی را از کشورمان بخشکاند و بجای آن، دین باوری، انسانیت و رشد و تعالی اخلاق الهی را جایگزین نمود، که گوشه ای از ثمره مبارک آن، دفاع مقدس و ایثارگران(شهداء جانبازان، آزادگان، رزمندگان و پدران و مادران شهداء) بودند و گوشه های دیگر ثمره انقلاب امام را، فراتر از مرزهای کشورمان تحت عنوان هسته های مقاومت در جهان همچون؛ لبنان، عراق، یمن، غزه فلسطین، سوریه، افغانستان و ... می توان دید.

آیا ما امروز مجازیم میراث امام و خون شهداء را به رایگان در اختیار امواج فاسد ماهواره ها و فتنه های تکفیری رها کنیم و به نظاره بنشینیم و اینجاست که دکتر روحانی با همان روحیات اول انقلاب و جنگ تحمیلی، به دفاع از ارزشها قیام نموده و می گوید: «مگر مردان و زنان در سال 56 و 57 مشهد به خیابان نیامدند و مگر مردم جان خود را نثار انقلاب نکردند، همه این جان نثاری‌ها از بیت ولایت و امام رضا(ع) بوده است. امام به ما آموخت که چگونه در برابر قدرت‌های بزرگ بایستیم ولو اینکه جان خود را از دست بدهیم. مگر اینچنین نبود که پرچم از دست علمدار بر روی زمین افتاد اما در طول قرن‌ها در دست دیگر مجاهدان قرار گرفت و مگر امروز کسی قادر است دست پرچمدار اسلام را قطع کند.»

آری؛ بعنوان یک ایثارگر که رئیس جمهور اجازه انتقاد از دولت را به حقیر دادند، در اینجا لازم می دانم از مواضع انقلابی و بحق آقای دکتر روحانی در مراسم تجلیل از ایثارگران خراسان رضوی تقدیر و تشکر نمایم و ایثارگران کشورم همچنان مشتاق ورود ایشان با همین روحیات در صحنه های داخلی و بین المللی، بخصوص در مقابله با جبهه کفر جهانی هستیم. هر چند که ممکن است این مواضع اصولی و انقلابی رئیس جمهور، موجب ناراحتی فتنه گران و افراد غیر انقلابی شود.

والسلام

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ