سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در اسلام، هیچ کاری نزد خداوند ـ عزّوجلّ ـمحبوب تر و ارجمندتر از تشکیل خانواده نیست . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 93 شهریور 19 , ساعت 7:48 صبح

بنام خدا و برای خدا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت با ایشان در هفته دولت سخنان بسیار مهمی را مطرح نمودند و رئیس جمهور محترم هم پس از چند روز به اعضاء کابینه در خصوص اجرائی نمودن توصیه های رهبر معظم انقلاب دستور لازم را صادر و معاون اول خود را مأمور تهیه گزارش در این خصوص نمودند و لذا ضرورت دارد که دولت محترم گزارش خود را در خوص اجراء محورهای 15 گانه به اطلاع ملت برساند.

ظزیف

وبلاگ وزنه سیاسی، بنا بر رسالت انقلابی خود در نظر دارد، توصیه های 15گانه رهبر فرزانه انقلاب را خطاب به دولتمردان ، بر اساس شرایط کشور و منطقه مورد واکاوی قرار دهد و در این بخش به مبحث مهم "موضع‌گیری صریح و قاطع دولت در مسائل سوریه" می پردازم، که امام خامنه ای درز این خصوص فرمودند: «موضع‌گیری صریح و قاطع در مسائلی همچون فلسطین، رژیم صهیونیستی، غزه، سوریه، عراق، تکفیری‌ها و دخالت‌های آمریکا، به نفع نظام جمهوری اسلامی است و مُنافاتی هم با زبان دیپلماسی و مذاکره ندارد ... موضع‌گیری صریح و شفاف در خصوص این مسائل شاکله‌ی کلی نظام اسلامی و عقبه‌ی راهبردی نظام در میان ملت‌ها را حفظ خواهد کرد.»

از ضعفهای بزرگ و استراتژیک دولت دهم و یازدهم، عدم موضع گیری صریح و شفاف در رابطه با فتنه سلفی - تکفیری و جنایات آنان در حق مردم سوریه است، که بیش از سه سال گرفتار و قربانی مثلث تروریستی، غربی، عبری و عربی شده و وزیران خارجه کشورمان، در دولت آقایان احمدی نژاد و روحانی، از سفر به کشور سوریه و حمایت همه جانبه از آن کشور پرهیز می نمایند و این در حالی است، که کشور سوریه شریک راهبردی ایران و یکی از محورهای اصلی مقاومت در منطقه است.

آقایان احمدی نژاد و روحانی خوب می دانند که در زمان 8 سال دفاع مقدس، تمام کشورهای عربی با پول و ارسال تجهیزات و نیروی نظامی جهت جنگ علیه کشورمان با رژیم صدام در یک جبهه قرار گرفتند و تنها کشور عربی که از ایران حمایت کرد و شیر نفت رژیم بعثی عراق را، در کشور خود مسدود نمود، مرحوم آقای حافظ اسد(پدر بشار اسد) رئیس جمهور وقت سوریه بود، که از هیچ کمکی به ایران دریغ نمی کرد و حقیر از نزدیک شاهد بودم که در مواقعی که به تجهیزات و مهمات نظامی پیدا می کردیم، در کمترین زمان ممکن در اختیار ایران قرار می گرفت و شخصا نسبت به بارگیری چند محموله نظامی از کشور سوریه به ایران در سالهای جنگ حضور داشته و مشاهده کرده ام.

پس؛ آیا سزاوار است، شریک استراتژیک خود در این مقاطع حساس و سرنوشت ساز، با رفت آمد دیپلماتیک وموضع‌گیری صریح و قاطع مورد حمایت قرار ندهیم؟!؟

آقای حافظ اسد رئیس جمهور وقت سوریه، جاویدالاثر، سردار متوسلیان را در کاخ ریاست جمهوری خود به صورت مسلح به حضور می پذیرفتند، اما امروز علی رغم تأکید مقام معظم رهبری هیچ تحرک مثبتی، حتی در اندازه یک سفر چند ساعته از سوی وزیر خارجه ایران به سوریه دیده نمی شود! مگر رئیس جمهور قول ندادند که اوامر رهبری را در عمل اجراء کنند؟!؟

البته ما وزارت خارجه را درک می کنیم که در دولت تدبیر و امید به وزارت مذاکره هسته ای با آمریکا تبدیل گردیده و برای همین است که وزیر خارجه کشورمان 18 روز در ژنو می ماند و به مذاکرات بی حاصل با 5+1 و آمریکا می پردازد، ولی وقت سفر چند ساعته به سوریه را ندارد!!!!!؟

مسئولین سیاسی کشور مطلعند؛ اگر کشور سوریه بعنوان یک عضو مهم محور مقاومت در برابر تروریستهای داعش، النصره و ارتش آزاد یا همان مثلث شوم غربی، عبری و عربی شکست بخورد، استراتژی بزرگ امام خمینی(ره) دچار گسست خواهد شد! و این به زیان کشور بزرگ و مهم ایران خواهد بود.

آقای احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران که در مقطعی از محبوبیت زیادی در بین مردم جهان برخوردار بود، امروز در اذاهان مردم سوریه هیچ جایگاهی ندارد و همینطور آقای صالحی وزیر امور خارجه دولت احمدی نژاد و آقای روحانی رئیس جمهور و آقای ظریف وزیر خارجه کشورمان بخاطر عدم ارتباط دیپلماتیک قابل قبول، مورد تکریم مسئولین و مردم سوریه نیستند و جایگاهی در نزد مردم سوریه و مجاهدین آن کشور ندارند!!!!! و در مقابل؛ رهبر معظم انقلاب، سید حسن نصرالله، سردار حاج قاسم سلیمانی و مجاهدین و شهداء حزب الله و نیروهای قدس سپاه پاسداران، در میان مردم سوریه و مسئولین آنها از جایگاه ویژه ای برخوردارند.

سلیمنی

به طوری که مفتی اعظم سوریه گفته بود که "علت ثبات و موفقیت ایران حضور امام خمینی و بعد از آن امام خامنه ای است،" سپس با بیان یکی از اعتقادات برادران اهل تسنن بیان داشته بودند، "علت اینکه خلیفه دوم عمر گفته بود که اگر علی علیه السلام نبود من هلاک می شدم هم این بود که ابوبکر، عمر و عثمان امام نبودند و خلیفه بودند، چون امام به اذن الهی انتخاب می شود لذا نیاز به امام علی علیه السلام داشتند و در ایران نیز روسای جمهور از جمله آقایان هاشمی، خاتمی، احمدی نژاد و روحانی و در سوریه بشار اسد نیز خلیفه هستند و نیاز به امام دارند، لذا حضور امام خامنه ای مظهر ثبات و موفقیت است."

آقای بشار اسد در خصوص جایگاه سردار سلیمانی در بین مردم سوریه می گوید: «سردار سلیمانی در قلب من جای دارد. اگر او می آمد با من رقابت می کرد پیروز انتخابات سوریه می شد، مردم سوریه او را خیلی دوست دارند.» و امروز باعث تأسف است، که رئیس جمهور سابق و فعلی کشورمان به همراه وزراء خارجه خود، بر اساس قانون اساسی عمل نکرده و از نظام سوریه در زمان لازم دفاع صریح و قاطع بر اساس نظر مقام معظم رهبری نداشته اند.

لذا تأخیر وزیر خارجه ایران از سفر به سوریه, بعد از توصیه رهبری در هفته دولت و دستور رئیس جمهور، پذیرفتنی نیست و این شبهه را ایجاد نموده که رئیس جمهور در اجراء سخنان مهم و استراتژیک رهبر معظم انقلاب، دوگانه عمل می نماید؟!؟ و یا بخاطر مذاکرات هسته ای و جلب نظر آمریکا(کدخدا) از حمایت صریح و قاطع از دولت سوریه پرهیز می نمایند؟!؟ و یا بر اساس نظر پدر خوانده دولت( هاشمی رفسنجانی) که مخالف دولت سوریه موضع گیری نموده، از سفر به سوریه و موضع گیری صریح و قاطع خودداری می شود؟!؟ و .....

(تصویر سردار سلیمانی در اطراف شهر آمرلی عراق)

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ