سفارش تبلیغ
صبا ویژن
غریب، کسی است که دوستی ندارد . [امام علی علیه السلام ـ در وصیّت خویش به امام حسن علیه السلام ـ]
 
دوشنبه 93 شهریور 31 , ساعت 3:51 عصر

بنام خدا و برای خدا

دولت یازدهم از زمانی که سُکان ریاست جمهوری را به دست گرفته، با جعل قرائتهای مختلف در حوزه اقتصاد، معجزه ی قرن را در کشور پدید آورده است!، به طوری که موجب گردیده تا کشورهای پیشرفته و در حال توسعه جهان، بسته اقتصادی دولت را که از تدبیر ویژه و شگرفی برخوردار است را درخواست نمایند! و در این رابطه همه نمایندگان اقتصادی سفارتخانه کشورهای خارجی، در جلوی وزارتخانه اقتصاد و دارایی ایران، تجمع نموده!، تا معجون اقتصادی دولت تدبیر و امید را برای شکوفایی اقتصاد کشورشان دریافت نمایند!!!

برخی از قرائتهای دولت یازدهم در حوزه اقتصاد را ملاحظه و سپس قضاوت در رابطه با موفقیت و یا عدم موفقیت آقای دکتر روحانی، در رفع مشکلات اقتصادی کشور و مردم را به کاربران عزیز وا گذار می نمایم.

-برجستگان اقتصادی دولت یازدهم بجای واژه افزایش قیمتها، واژه شیب ملایم و اصلاح قیمت را مطرح کرده و واژه "افزایش قیمت" را منسوخ نموده اند!!!

-در حالی که تیم اقتصادی دولت لایحه خروج از رکود اقتصادی را تقدیم مجلس نموده، ولیکن قبل از بررسی لایحه و تصویب در مجلس و راهکارهای قانونی برای اجرای آن، به یکباره رئیس جمهور در مشهد عبور از از رکود اقتصادی را اعلام کرد و اقتصاددانان و سرمایه گذاران در حوزه های مختلف اقتصادی را متعجب نمودند!!!

 -در حالی که آقای روحانی، در نخستین روزهای پیروزی انتخابات ریاست جمهوری ملاک و معیار ارزیابی تورم را جیب مردم اعلام کرده بود، نه تورم بر اساس مرکز آمار ایران و بانک مرکزی، ولی به یکباره آن را بفراموش سپرد و هر روز و هر ساعت از مهار تورم و از مدل تورم نقطه به نقطه سخن می راند!!!

-وقتی آمریکا تحریمها را تشدید کرد، مذاکره کنندگان ایرانی مثل مقامات آمریکائی آن را تحریم جدید ندانسته و رئیس جمهور کشورمان هم از ترک برداشتن تحریمها و زانو زدن قدرتها در مقابل ایران سخن می گوید!!!

رکود

طرح قرائتهای مختلف در حوزه های دینی و سیاسی، معمولا در بین علماء و سیاسیون کاربرد دارد، لکن؛ دولت تدبیر و امید با جعل قرائتهای متعدد در حوزه اقتصاد،فصل عوام فریبانه ای را در پیش روی مردم قرار داد! و این قرائت جدید دولت، بیشتر به یک طنز و فرار از مسئولیت و حرکت پوپولیستی شبیه است و اثری از منطق و عقلانیت اقتصادی -که دولت ادعا دارد!- در آن دیده نمی شود!

با توجه به قرائتهای مختلف دولت در حوزه اقتصاد( اصلاح قیمتها، شیب ملایم قیمت) به نظر می رسد که دولت تدبیر و امید نه تنها هیچ برنامه ای برای حل مشکلات اقتصادی مردم ندارد، بلکه با افزایش قیمت حاملهای انرژی و ثابت نگه داشتن مبلغ یارانه های نقدی، عملا جیب مردم را از گذشته بیشتر خالی کرده و باعث کاهش قدرت خرید مردم شده است و در مسیر دیگر، با طرح کنترل تورم، رکود شدید اقتصادی را به کشور تحمیل نموده است!!!

متأسفانه دولت با الگو قرار دادن دولت سازندگی آقای هاشمی رفسنجانی، عملا کشور و مردم را به مسیر حزب لیبرال دموکرات کارگزاران سازندگی که نتیجه آن، فربه شدن سرمایه داران و ضعیف شدن قشر مستضعف جامعه است، هدایت می نماید، که این عمل با اهداف انقلاب اسلامی و امام راحلمان سازگاری ندارد و مسیر و ریل اصلی انقلاب را عوض می نماید.

شاید حکایت نسخه اقتصادی دولت تدبیر و امید که هیچ امیدی در سال 1392برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری نداشت، این ضرب المثل دو اجرتی باشد . که گفته اند: کاتبی یکی از آشنایان خود را که او هم کاتب بود ملاقات کرد و پرسید: "روزگارت چگونه می گذرد!"

گفت: بحمدالله خوب است، زیرا در هر کتابتی دو اجرت می گیرم ، یکی برای نوشتن کاغذ و یکی هم برای خواندن آن، چون به غیر از من هیچ کسی نمی تواند آنچه را نوشته ام بخواند. حالا بفرمائید حال شما چطور است، کاتب اول گفت: "بسیار ناراحتم، به این دلیل که من از دریافت اجرت دومی محرومم، زیرا آنچه که می نویسم، خود نیز نمی توانم بخوانم"!!!!!

 والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ