سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گنجی سودمندتر از دانش، نیست . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 97 شهریور 19 , ساعت 9:50 صبح

به نام خدا و برای خدا 

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

چرا حسن روحانی، جواد ظریف و عراقچی، از خانم وندی شرمن مذاکره کننده ارشد آمریکا در 5+1 و آقای جان کری وزیر خارجه اسبق آمریکا، تضمین نگرفتند، تا گفتگوهای محرمانه و خائنانه تیم مذاکره کننده ایرانی را با آمریکائیها، در قالب سخنرانی، توئیت و چاپ خاطرت منتشر نکنند و آبروی لیبرالهای ایرانی را به باد ندهند؟!

تصمیم نویسنده وبلاگ وزنه سیاسی بر آن است که برشی از توئیتها و خاطرات خانم وندی شرمن و جان کری را در این وجیزه تقدیم همراهان عزیز نمایم. البته از حق نگذریم! آنچه تیم مذاکره کنننده آمریکا در طول مذاکرات هسته‌ای منتشر کردند و تبم مذاکره کنندگان ایران آن را تکذیب نمود، آخرالامر صداقت تیم آمریکایی و دروغگویی تیم مذاکره کننده ایرانی، اثبات شد!

جان کری وزیر خارجه اسبق آمریکا در فصل هجدهم کتاب خاطراتش به نکته تأسف باری از اعتماد و احمق بودن ظریف اشاره کرده و می نویسد: هر روز می‌گذشت اما ظریف هنوز قادر نبود خودش را به جایی برساند که بله بگوید...(من به ظریف گفتم) ما تصور نمی‌کنیم کار دیگری باشد که بتوانیم انجام بدهیم. توافق، اینجا است. لحظه حقیقت فرا رسیده؛ می‌خواهی آن را بپذیری یا ردش می‌کنی؟ بعد از چند لحظه، اذعان کرد که آماده پذیرفتن توافق است؛ فقط از میان چندین موردی که مطالبه کرده بود- یک چیز دیگر می‌خواست تا توافق را از دیدگاه خودش منصفانه کند.

جان کری، از همکارانش می خواهد تا امتیازی را پیشنهاد دهند که اهمیت چندانی نداشته و هزینه‌ای را به آمریکا تحمیل نکند.ا

در کتاب خاطرات جان کری آمده است:«کریس بک‌مایر، کارشناس مسائل تحریمی ما با احتیاط شروع به صحبت کردن کرد و گفت: «یک چیزی هست...» خزانه‌داری آمریکا از قبل آماده شده بود نام 12 نفر از کسانی که در فهرست ایرانی‌های تحت تحریم قرار داشتند را از این فهرست خارج کند. این کارتی بود که ایالات متحده در جیب عقب ما گذاشته بود. حالا وقتش بود که آن را بازی کنیم. کریس توصیه کرد: «این‌ها آدم‌های چندان اثرگذاری نیستند.» اما من می‌دانستم که چیزی که اهمیت داشت ژست این مسئله و احترام گذاشتن به تصمیم‌های سختی بود که ایرانی‌ها گرفته بودند. عصایم را قاپیدم و به سمت در رفتم. به جواد(ظریف) گفتم ما می‌خواهیم برای اینکه کار را به خاتمه برسانیم، یک گام دیگر برداریم. فهرست اسامی‌ای که آماده بودیم آنها را از تحریم‌ها خارج کنیم را به او دادم و پرسیدم: «توافق تمام است؟» و ظریف احمق بله را می دهد

نیمه شب بود و فرصت یا انرژی زیادی برای جشن گرفتن باقی نمانده بود ... توافقی که می‌خواستیم را به دست آورده بودیم، حالا باید نگهش می‌داشتیم.

با گریه عفریته آمریکا (خانم وندی شرمن) عراقچی زانو زده و خطوط قرمز نظام اسلامی را زیر پا می گذارد! وندی شرمن مذاکره کننده ارشد آمریکا طی یک رشته توییت به جزییات مذاکره هسته‌ای با ایران اشاره و می نویسد: «در جریان مذاکرات هسته‌ای وقتی عراقچی با یکی از بندهای توافق مخالفت کرد، من که خیلی ناامید شده بودم شروع به ‌گریه کردم و گفتم تمام توافق به خطر می‌افتد!

شرمن در ادامه نوشت: عراقچی و روانچی که مبهوت شده بودند، با نظرم موافقت کردند و آن بند را حذف کردند!

اری؛ بخاطر اعتماد به آمریکا چه خیانتهای خائنانه ای در برجام بر علیه کشورمان روی داده، که مردم ایران از آن بی خبرند!

والسلام

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ