سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، دوست دارد که بنده اش درباره گناه بزرگ از او [بخشش] بخواهد، و بنده ای را که گناه کوچک راسبُک شمارد، دشمن می دارد . [امام صادق علیه السلام]
 
دوشنبه 93 مهر 28 , ساعت 12:38 صبح

بنام خدا و برای خدا

پس از صدور حکم رهبر معظم انقلاب و تمدید احکام اعضاء شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در تاریخ 93/7/26 هنوز چند ساعتی نگذشته بود که آقای روحانی رئیس جمهور کشورمان که ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی را بعهده دارند، طی نامه ای در همان تاریخ از امام خامنه ای تشکر و قدردانی خود و سایر اعضاء را اعلام نمودند و گریزهای متعددی که هیچ ضرورتی نداشته، در رابطه با مبحاث فرهنگی مطرح نموده، که تحلیل آن خالی از لطف نیست، هر چند در دیدگاه فرهنگی رئیس جمهور، "هنرمند ارزشی و غیر ارزشی با یکدیگر هیچ تفاوتی ندارند"، پس؛ نتیجه در عمل این خواهد بود که دولت اعتدال؛ " یا نمی تواند و یا نمی خواهد که دلبستگان فرهنگ دینی و انقلابی را در داخل و خارج کشور دلگرم و امیدوار و مطمئن و معارضان را نگران و ناامید کند."!!! مگر اینکه آقای دکتر روحانی از حرف قبلی خود توبه کرده باشد.

روحانی

آقای روحانی در بخشی از نامه خود آورده است:« بی‌تردید مواجهه هوشمندانه با پدیدارهای فرهنگی در گرو تبیین فلسفه فرهنگی انقلاب اسلامی و کوشش جهت هم افزایی ظرفیت‌ها، بسیج نیروها، مدیریت فرصت‌ها، تدبیر آسیب‌ها و مقابله با تهدیدهایی است که باور، اعتدال، امید و نشاط جامعه را نشانه رفته است.»

در هیچ کجای نامه آقای روحانی, عبارتی که نشان دهنده عزم دولت جهت اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد، دیده نمی شود و حتی با استفاده از کلمات "تدبیر، اعتدال و امید،" که از شعارهای محوری انتخابات  آقای روحانی در سال 92 بوده، ما را به این نتیجه می رساند که نامه ایشان، شعاری بیش نیست.

به این سخنان آقای روحانی که در مناسبتهای مختلف گفته اند، توجه فرمایید و خود قضاوت نمائید، که آیا رئیس جمهور به مقوله فرهنگ کشور بر اساس معیارهای انقلاب توجهی دارند یا خیر؟! آقای روحانی در جائی گفته است: « بگذاریم مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند، نمی‌توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد» و در سخنرانی دیگری می گوید: « غصه دیگری شروع شد که با ماهواره‌ها چه کنیم اگر خدای نکرده تلویزیون‌مان با دیش مخفی و آشکار، شبکه دیگری را بگیرد، در جوانان ایرانی چگونه ایرانیت و اسلامیت می‌ماند. آمدیم و در پشت بام‌ها و بالکن‌ها با آن مبارزه کردیم، اما تاثیری نداشت اما نه ایمان مردم پر زد و نه هویت مردم از دست رفت.»!!!

روحانیاگر رئیس جمهور قصد اجرای فرامین رهبری را داشتند، نیاز به فلسفه بافی و  توضیحات اضافی در نامه نبود و با یک سطر، امکان اعلام تبعیت از ولایت وجود داشت!!! لذا به نظر می رسد که تنظیم کنندگان نامه رئیس جمهور، مقاصد سیاسی دیگری را دنبال می نمایند.

به این دو قسمت نامه رئیس جمهور به رهبر معظم انقلاب با دقت بنگرید:

«وظیفه حساس و در خور نام و عنوان این شورای بی‌بدیل، تعیین سیاست‌های فرهنگی کشور در عرصه‌های هویت، حیات و امنیت فرهنگی و تصویب مصوباتی عملی و اجرایی است و نه اسنادی آرمانی.»

«انقلاب اسلامی، فرهیختگانی شایسته و هنرمندانی وارسته را به جامعه ما ارزانی داشت؛ حراست از این سرمایه‌های درخشان، انتقال آن دانش و بینش به نسل‌های نو و حمایت از شکوفه‌های نورس در بوستان فرهنگ، ساز و کارهای شایسته برای تضمین هویت فرهنگی نسل های آینده در این مهد کهن تمدن است.»

اگر به این دو پاراگراف نامه فوق توجه نمائید به مطالبات مکرر مردم متدین و انقلابی، در خصوص فرهنگ، اشاره ای نشده و پایبندی به تذکرات و نصایح رهبری، مبنی بر حمایت از نیروهای مؤمن به انقلاب در زمینه فرهنگ، توجهی نگردیده است!!!

پس؛ تو خود حدیث مفصل بخوان از این مُجمل    

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ