سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حکمت به درون انباشته از خوراک وارد نمی شود . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 93 آبان 8 , ساعت 11:24 عصر

بنام خدا و برای خدا

چگونگی شناخت جریان نفاق:

یکی از راه های تشخیص نفاق، شناخت مثلث زر و زور و تزویر است، زیرا محل تغذیه جریان نفاق همین مثلث شوم است. این سه ضلع مثلث که همان مافیای قدرت، ثروت و التقاط است، با استفاده از جریان نفاق، اهداف پلید سیاسی، اقتصادی و عقیدتی خود را، عملیاتی می نمایند.

اولین ضلع این مثلث فاسد، مافیای قدرت، که همان فساد سیاسی، مدیریتی و قدرت طلبی است و معروف به باند زور است این باند وقتی در قدرت نفوذ می کند، بدنبال اهداف جریان نفاق است.

دومین ضلع این مثلث؛ مافیای ثروت، که همان فساد افسار گسیخته رانت خواری و رفاه طلبی و فساد اقتصادی است، که با استفاده از قدرت، اهداف شیطانی جریان نفاق را انجام می دهند.

عامل مصلحت، یا التقاط که به فساد عقیدتی، فکری و عافیت طلبی منجر می شود، سومین ضلع مثلث زرو زور و تزویر است این سه جریان فاسد قدرت، ثروت و تزویر، غالبا توسط یک مدیریت واحد اداره می شوند و جریان نفاق، بیشترین بهره و سود را از این مثلث کسب نموده است. و عامل اصلی سقوط حاکمیت علوی، شهادت امام حسین (ع) و سایر ائمه هدی و ناکارآمد نمودن نظام اسلامی همین مثلث، قدرت، ثروت و التقاط می باشند.

کربلا

یکی از چهره های معروف جریان نفاق و دو رویی "شبث ابن ربعی"  فرمانده نیروهای پیاده عمر سعد در کربلا است. از طایفه ‏ی بنی ‏تمیم و از جمله کسانی بود که به امام حسین علیه‏السلام برای آمدن به کوفه نامه نوشته بود. گرچه وی از چهره‏های معروف کوفه و در ابتدا از یاران علی علیه‏السلام بود و در جنگ صفین هم در رکاب امیرالمؤمنین علیه‏السلام بود، لیکن در مسیر حرکت به سوی نهروان، همراه چند نفر دیگر از اطاعت  حضرت علی (ع) سر پیچی کرد و به خوارج پیوستند. علی علیه‏السلام از آینده‏ی او خبر داده بود و به او و عمرو بن حریث فرمود: «به خدا قسم شما دو نفر با فرزندم حسین علیه‏السلام خواهید جنگید». روز عاشورا نیز امام حسین علیه‏السلام در اولین سخنرانی مفصل خویش خطاب به کوفیان و بعضی از افراد دیگر فرمود: «ای شبث بن ربعی و... مگر شما به من نامه ننوشتید که میوه‏ها رسیده و اطراف سرسبز است، اگر بیایی لشکریان مجهز برای تو آماده است؟»

شبث بن ربعی از چهره‏های ملون تاریخ بود. که در قتل حسین بن علی علیه‏السلام شرکت داشت و پس از عاشورا مسجدی در کوفه بنا کرد، به شکرانه و خوشحالی از کشته شدن حسین علیه‏السلام. 

شبث بن ربعی به همراه «شمر بن ذی الجوشن» و «حجار بن ابجر» و «قعقاع بن شور» از طرف ابن‏زیاد مأموریت یافتند تا مسلم بن عقیل و یاران او را سرکوب کنند.

علی علیه‏السلام، مردم را از خواندن نماز، در پنج مسجد کوفه منع فرمود، از جمله آنها مسجد شبث ربعی است.

صاحب «منهاج البراعه»، درباره این مرد چنین می‏نویسد:

«شبث بن ربعی، مردی هزار چهره و متلون بود. به هیچ راهی مستقیم نبود، او مردی منافق و خونریز و بی ‏باک و پیرو هر آوازی و سرکرده هر فتنه ‏ای بود.»

ابن ‏اثیر می ‏نویسد: «شَبث ابن رِبعی تمیمی (ریاحی) از سران شیعه بود و در زمان امیرمؤمنان علیه‏السلام، در کنار حضرتش با معاویه جنگید و تا اواخر حکومت امیرمؤمنان علیه‏السلام، در خط مستقیم و طرفدار حق بود، ولی در جنگ خوارج، از امیرمؤمنان جدا شد و با آنان همراه گردید.

وی پس از شهادت امام حسن علیه‏السلام و مسلط شدن معاویه بر اوضاع، به معاویه پیوست و پس از مرگ معاویه، از جمله سران کوفه بود که برای امام حسین علیه‏السلام نامه نوشت و وی را به عراق دعوت کرد. اما با مسلط شدن ابن‏زیاد بر کوفه، از طرفداران ابن‏زیاد شد و با مسلم، به جنگ پرداخت. او در اعزام نیرو، توسط ابن‏زیاد به کربلا، از جمله فرماندهان لشکر بود و تحت فرماندهی ابن‏سعد، در کربلا حضور داشت.

شبث در دوران جاهلیت فردی سرشناس به‌شمار می‌رفت. وی در زمان پیامبر اسلام مسلمان شد اما از صحابی وی نبود. گفته شده پس از مرگ پیامبر اسلام، مرتد گردید و موذن سجاح (از نظر مسلمانان از جمله پیامبران خودخوانده) گردید و پس از آن دوباره جایگاه سابق خود در مسلمانان یافت. در عهد عثمان او را حامی خلیفه دانسته‌اند و یا اینکه گفته شده او از جمله شورشیان بر خلیفه بود و بدنبال آن از اقدام خود پشیمان شد.

شبث بعدها به همراهی مختار ثقفی به خونخواهی حسین در آمد و رئیس پلیس مختار شد اما پس از اعزام ابراهیم پسر مالک به ستیز با شام از کسانی بود که با مختار رودررو شد اما بنا به تغییر اوضاع از کار خود منصرف شد. مختار که به قلع و قمح قاتلین حسین مشغول شد او را نیز تعقیب کرد که شبث به بصره نزد زبیریان فرار کرد و پس از آن در کشته شدن مختار توسط زبیریان حضور داشت. سپس با غلبه حجاج بن یوسف (فرمانروای مروانیان) بر زبیریان در کوفه او به مروانیان پیوست.

شبث سرانجام در سن هشتاد قمری با بیش از یک قرن عمر در کوفه از دنیا رفت و مردم بسیاری در تشیع جنازه او شرکت کردند!!!!!

کربلا

آیت الله خامنه ای در مورد وی می فرماید:« وقتی که عبیداللَّه بن زیاد به رؤسای قبایل کوفه گفت بروید و مردم را از دور مسلم پراکنده کنید وگرنه پدرتان را در می‌آورم چرا امر او را اطاعت کردند؟! رؤسای قبایل که همه‌شان اموی نبودند و از شام نیامده بودند! بعضی از آنها جزو نویسندگان نامه به امام حسین علیه‌السّلام بودند. شَبَثْ بن ربْعی یکی از آنها بود که به امام حسین علیه‌السّلام نامه نوشت و او را به کوفه دعوت کرد. همو، جزو کسانی است که وقتی عبیداللَّه گفت بروید مردم را از دور مسلم متفرّق کنید قدم پیش گذاشت و به تهدید و تطمیع و ترساندن اهالی کوفه پرداخت! چرا چنین کاری کردند؟! اگر امثال شَبَثْ بن ربْعی در یک لحظه‌ی حسّاس، به جای این‌که از ابن زیاد بترسند، از خدا می‌ترسیدند، تاریخ عوض می‌شد. گیرم که عوام متفرّق شدند؛ چرا خواصِ مؤمنی که دوْر مسلم بودند، از او دست کشیدند؟ بین اینها افرادی خوب و حسابی بودند که بعضیشان بعداً در کربلا شهید شدند؛ اما این‌جا، اشتباه کردند.»

شهید مطهری، راه مبارزه با جریان نفاق را روشنگری و بصیرت افزایی در خواص می داند، شهید مطهری می گوید هر اندازه احمق بیشتر وجود داشته باشد، اثر ویروس نفاق افزونتر است و مبارزه با احمق، خلع سلاح جریان نفاق است.

نتیجه اهداف شیطانی و اختلاف برانگیز جریان نفاق در جامعه به چهار دسته تقسیم می شود:

1-بحران حقانیت و مشروعیت نظام مستقر را دنبال می نماید.

2-با استفاده از عنصر تبلیغات و شایعه پراکنی، بی تفاوتی در جامعه را نهادینه می کند

3-پس از رسیدن به اهداف فوق، اصلاح طلبان دروغین را مورد حمایت و تقویت خود قرار می دهد.

4-ایجاد جنجال و آشوب در بین مسلمانان و تحریک گروه های مختلف در برابر یکدیگر.

5-جریان نفاق برای رسیدن به اهداف خود، همواره باورها، ارزشها و اعتقادات دینی جامعه را مورد تمسخر و تحریف قرار می دهد 

باید گفت؛ آمریکا برای مبارزه با اسلام ناب محمدی (ص) بیشترین بهره را، از احمقها می برد که ابزار و بازیچه دست جریان نفاق می باشند. مصیبت مسلمینی که درگیر تروریسم جریان اسلام آمریکائی می باشند و هر روز عده زیادی از مسمانان بدست گروه تروریستی داعش به شهادت می رسند، ساخته دست آمریکا است.

شهید مرتضی آوینی چقدر زیبا گفتند؛ که «نبرد آینده ما نه با آمریکا که با اسلام آمریکایی است که از آمریکا دیر پاتر است.»                      

والسلام              



لیست کل یادداشت های این وبلاگ