سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که دانشمند را حقیر شمرد، مرا حقیر شمرده است و هرکس مرا حقیر بشمرد، کافر است [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 93 آبان 14 , ساعت 8:9 صبح

بنام خدا و برای خدا

دشمنان عاشورا، در هر زمانه ای تلاش نموده اند، که این قدرت نرم تشیع را از دستان او خارج نمایند و همواره عاشورا مورد طمع دنیامداران بوده است تا از بُرد و توان عاشورا بکاهند و در این رابطه، از انواع و اقسام اسلام ها، برای مقابله با عاشورا استفاده کرده اند، ولیکن، دشمنان هنوز در مقابله با عاشورای حسینی ناتوان و لغزانند.

کربلا

امام حسین(ع) صحنه عاشورا را به گونه ای طراحی نمودند، که هیچ دشمنی تاب و توان مبارزه با آن را نداشته باشد و تمام جبهه حق را در برابر تمامی جبهه باطل قرار داد و میشود گفت که آمام(ع) تمام هستی را در عاشورا به تصویر کشید و ماندگار نمود.

آیت الله حائری شیرازی به زیبایی تمام، شب و روز عاشورا را تبیین نموده و بیان داشتند: «حضرت امام حسین(ع)در شب عاشورا یک جور سخن گفت و در روز عاشورا یک جور دیگر؛ شب عاشورا سخن از (نمی خواهم، احتیاج ندارم، بروید، بیعتم را برداشتم) بود، روز عاشورا می گوید: بیاید به من کمک کنید، آیا یاور و مددکاری هست؟ هل من ناصر ینصرنی؟!؛شب صحبت می کند که مبادا خبیثی در بین طیب ها باشد و روز سخن می گوید؛ تا مبادا طیبی در بین خبیث ها مانده باشد، شب غربال می کند تا صالحان بمانند و روز غربال می کند تا فقط اشقیاء در برابر او ایستاده باشند؛ آنکه در عرفه آنچنان می گرید، می تواند در عاشورا جهانی را این چنین بگریاند»

دشمنان فرهنگ عاشورا در طول تاریخ، جهت تقابل با عاشورا، مدلهای مختلفی را از اسلام به میدان آورده، تا سدی در جلوی آن ایجاد نمایند و در عصر حاضر کشورهای استکباری و نوکران منطقه ای آنها از سران کشورهای مرتجع عربی گرفته تا ترکی و صهیونیست و تکفیری های داعش و القاعده و روشنفکران غرب زده، همگی در یک صف واحد به جنگ با عاشورا برخاسته اند و هر کدام به بهانه ای فرهنگ عاشورا را مورد هدف و هجوم ناجوانمردانه قرار می دهند و غافل از اینکه امویها، عباسیها، عثمانیها، مغولها، انگلیسیها، آمریکائیها، وهابیها، روشنفکرها و تکفیریها، در مقابل فرهنگ غنی و توفنده هیهات من الذله عاشورا شکست را پذیرفته اند. ولیکن دشمنان عنود و فتنه گر هر روز با نقشه جدید و اسلام جعلی به مبارزه با عاشورا که در جلوی دنیای آنان ایستاده است، وارد می شوند و این جنگ با فرهنگ عاشورا تا ظهور حضرت بقیه الله همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.

کربلا

آقای بهجت(ره) در یکی از سخنان‌شان می‌فرماید: «دشمنان خارجی به هیچ حدی از نوکری قانع نیستند، بلکه نوکریِ مطلق می‌خواهند»(کتاب زمزم عرفان)

پس شیعه باید از عاشورا مثل جان و بهتر از جان خود، از این دُر کم یاب حفاظت نماید و راهش آن است که دشمن عاشورا و جریان نفاق داخلی که در خدمت اهداف دشمن است را بشناسد و یکی از راههای آن حسینی شدن و شور و شعور حسینی داشتن است. و این سرود حسینی شدن را چقدر زیبا و دلنشین حضرت آیت الله العظمی بهجت(ره) به کام ما می ریزند، معظم له خطاب به آحاد شیعیان به خصوص جوانان، مبنی بر حسینی شدن، نه هیئتی شدن! می فرماید: « اگر گرم هیئت بشوید حسینتان را آنگونه که خود دوست دارید و باب میلتان است می سازید و هرکس با میل شما مخالف باشد می گویید باحسین(ع) مخالف است، ولی اگر حسینی باشید هیئت و رفتارتان را برمبنای حسین(ع) می سازید! هیئتی شدن کاری ندارد کافیست ریش بگذارید و با پیراهن مشکی ازاین هیئت به آن هیئت بروید! حسینی شدن است که مشکل است.»

لذا هر کس حسینی شد؛ زیر بار ذلت نمی رود و وقتی نوای « إنِّی سِلْمٌ لِمَنْ سالَمَکُمْ ، وَحَرْبٌ لِمَنْ حارَبَکُمْ ، وَوَلِیٌّ لِمَنْ والاکُمْ ، وَعَدُوٌّ لِمَنْ عاداکُمْ » سر می دهد، از عمق جان دوستی با اهل بیت(ع) و دشمنی با دشمنان اهل بیت(ع) را سر می دهد و خود را آماده و مهیا برای دفاع از فرهنگ عاشورا در خدمت امام زمان(عج) و نایبش نگه می دارد و شیعه و عاشورائی این گونه است.

والسلام 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ