سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس در آنچه فراگرفته نیک بیندیشد، دانشش را استوار کرده است و آنچه را نفهمیده بفهمد . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 93 آبان 16 , ساعت 12:34 صبح

بنام خدا و برای خدا

حماسه عاشورای حسینی) دارای دو نبرد سخت و نرم است که هر کدام فرماندهی خاص، زمان خاص و افراد خاص خود را طلب می نمود و امام حسین(ع) برای این نبرد بزرگ و سرنوشت ساز، تدارک لازم و مختصات منطقه و استقرار خیام و نقش افسران و سربازان این جنگ نرم و سخت را به خوبی ترسیم کرده بود، فرماندهی جنگ سخت با خود حضرت و برادر بصیر و نافذشان حضرت ابوالفضل العباس بود،  امام(ع) در جبهه جنگ سخت، با محاسبه دقیق و حفاظت لازم، از نفوذ دنیاطلبان و آلودگان در جبهه حق جلوگیری نمودند و تلاش و زحمات فراوانی را متحمل شدند تا پاکان غافل را از جبهه باطل جدا کرده و در صفوف جندالله قرار دهند و در روز ایثار حماسه عاشورا، افسران و سربازان امام(ع) تمام قد و با استقامت و رشادت بی نظیر و مثال زدنی خود، در مقابل جبهه ی کفر جنگیدند و عاشقانه شهادت را در آغوش کشیدند و در تاریخ جاودانه شدند.

عاشورا

امروز امام حسین(ع) و افسران و سربازان رشید و دلیرش، نه تنها الگوی شیعیان و سایر مسمانان می باشند، بلکه رهبر استقلال هند آقای گاندی هم انقلاب هند را مدیون ایثار و خود گذشتگی امام(ع) می داند و می گوید: «من زندگی امام حسین، آن شهید بزرگ اسلام را به دقت خوانده ام و توجه کافی به صفحات کربلا کرده ام و بر من روشن شده است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز شود، بایستی از سرمشق امام حسین(ع) پیروی کند.»

با اینکه گاندی یک هندو و غیر مسلمان بود، اما می گفت که روح آزادی و آزادی طلبی و خروج از استعمار انگلیس را از قیام امام حسین(ع) فهمیده و یاد گرفته است. گاندی در جایی در همین خصوص می گوید: «پیشرفت اسلام، متکی به شمشیر نبوده، بلکه با فداکاری والای حسین(ع) به دست آمده است. من از او یاد گرفتم چطور پیروز شوم در حالی که مظلوم ستمدیده هستم.»

بخش دوم حماسه عاشورا، مدیریت بحران و فرماندهی جنگ نرم است که امام(ع) از زمان حرکت از مدینه مقدمات آن را فراهم نمودند و شاید بشود ادعا کرد که رمز مقاومت و صبوری حضرت زینب(س) پس آخرین ملاقات و وداع با برادر در روز عاشورا، در همین راستا نهفته باشد، که امام(ع) مأموریت ویژه و بسیار مهمی را بر عهده حضرت زینب(س) قرار دادند و آن مدیریت بحران و فرماندهی جنگ نرم به همراه امام سجاد(ع) در مقابل جریان نفاق بنی امیه بود، که زینب کبری(س) توانست با استقامت و بصیرت، دشمن سرمست را مغلوب فرماندهی جنگ نرم خود نماید.

زینب

حضرت زینب(س) در جنگ نرم همه جانبه خود علیه حکومت فاسد و فاسق زمان، با بهترین برنامه ریزی و مدیریت بحران، پایه های حکومت یزید را از داخل خیابانهای کوفه به لرزه درآورد و در مقابل زبان زهرآگین و فاسد عبیدالله ابن زیاد فرمود: آنچه در کربلا دیدم زیبائی بود، و با همین یک جمله ابن زیاد را به چالش کشید و پس از آن وقتی حضرت زینب(س) وارد شام شد، یزید فاسد و شرابخوار را در جنگ نرم، مقهور و مغلوب خود نمود و یزید در مقابل فرماندهی بی نظیر امام سجاد و حضرت زینب(س) سر تعظیم فرود آورد و گفت خدا لعنت کند  عبیدالله ابن زیاد را که باعث این جنایت بزرگ شد و همه تقصیرات را به گردن او انداخت و یزید مجبور شد در مقابل جنگ نرم اهل بیت(ع) شام را سیه پوش کند.

اما در این زمان عده ای حماسه عاشورا را صرفا از بُعد مظلومیت، کتک خوردن و محرومیت اهل بیت(ع) نگاه می کنند و آن حماسه بزرگ را سیاسی نمی دانند، و این در حالی است که حماسه عاشورا، دارای جنبه اعتقادی - سیاسی است، زیرا اگر حماسه عاشورا فقط عبادی بود، نیازی به هجرت امام(ع) از مدینه به مکه و سپس از مکه به سوی عراق نبود.

متأسفانه امروز در درون دولت یازدهم جریان مرموذی وجود دارد، که تلاش می کنند تا مردم را به سمتی هدایت نمایند، که دیگر حاضر به فداکاری برای اسلام انقلابی نباشند و آنان با جعل قرائتهای انحرافی از عاشورا، بدنبال آن هستند، که عاشورا را از روحیه ظلم ستیزی، مبارزه، جهاد و زیر بار ذلت نرفتن، تهی نمایند. اینها پشت درهای بسته با ائمه کفر که هدفی به غیر از نابودی عاشورا و انقلاب اسلامی ندارند، ذلت سازش را می پذیرند و از جهت گیری مؤمنانه و انقلابی بی بهره هستند. قصد خبیثانه این جریان انحرافی و لیبرال و روشنفکر غربی این است، تا روح مبارزه و استقامت را در ملت بمیرانند و سازش با کدخدا(آمریکا) را تئوریزه نمایند و محور وحدت جامعه را مورد حمله ناجوانمردانه قرار دهند.

کربلا

در زمانی که هیمنه تمدن غرب در حال فروریختن است، جریان خزنده مرعوب غرب در اقدامی هماهنگ با استکبار جهانی، بدنبال ایجاد خدشه به وحدت جامعه و محور آن است و بی توجه به هجوم گسترده و همه جانبه ائمه کفر (اسلام وهابیت، اسلام عثمانی، اسلام زر و زور و تزویر که همگی زیر مجموعه اسلام آمریکائی می باشند) علیه محور مقاومت(اسلام ناب محمدی) در لبنان، عراق، سوریه و یمن، در پی دوستی و نهادینه کردن ولایت شیطان در جامعه می باشند و بزرگترین آسیب و ظلم به جامعه اسلامی را همین قشر روشنفکر غربی مآب، مرتکب می شوند، که قابل بخشش نخواهد بود.

رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای در خصوص فرهنگ غرب فرمودند: «فرهنگ غربی فقط هواپیما و وسایل آسایش زندگی و وسایل سرعت و سهولت نیست؛ اینها ظواهر فرهنگ غربی است که تعیین کننده نیست؛ باطن فرهنگ غربی عبارت است از همان سبک زندگی مادی شهوت آلود، گناه آلود، هویت زدا و ضد معنویت و دشمن معنویت. شرط رسیدن به تمدن اسلامی نوین در درجه اول این است که از تقلید غربی پرهیز شود. ما متأسفانه در طول سال های متمادی، یک چیزهایی را عادت کرده ایم تقلید کنیم.»  

والسلام 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ