سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چگونه کسی که برخی از آنچه را خداوند روزی اش ساخته، به او وام نمی دهد [یعنی انفاق نمی کند ]، محبّت پروردگارش را به کمال می رساند ؟ [حضرت مسیح علیه السلام]
 
پنج شنبه 98 مهر 18 , ساعت 10:1 عصر

به نام خدا و برای خدا 

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

یادی کنیم از یادگار واقعی حضرت روح الله، مرحوم حاج سید احمد خمینی، که در آخرین مصاحبه خود، خطاب به مسئولان دولت سازندگی گفت:

«بعضی‌ها همه نقاط ضعف و بی‌کفایتی خود را با هیاهو به گردن استکبار جهانی و آمریکا انداخته و از زیر بار مسئولیت شانه خالی می‌کنند. مشکلات و مسایل ما به کارشکنی آمریکا و ضدیت صهیونیست‌ها برمی‌گردد شکی نیست، اما گسترش فساد اداری و رشوه‌خواری در ادارات و مؤسسات دولتی به خودمان برمی‌گردد. اتخاذ تصمیمات نابخردانه درباره ذخایر ارزی مملکت توسط خودمان بوده است.

آیا آمریکا به ما گفت که دور دنیا راه بیفتیم و از هر کشور و دولتی که سر راه‌مان بود چند صد میلیون و چندین میلیارد دلار وام بگیریم و مملکت را زیر بار استقراض خارجی ببریم؟

دوستان انقلاب و نظام مرتباً حرص می‌خوردند و مضرات دریافت وام‌های سنگین خارجی را گوشزد می‌کردند، اما آقایان در مصاحبه‌های خود دریافت هرگونه وجهی را از کشورهای خارجی تکذیب کرده و با قاطعیت می‌گفتند: ما هیچ‌گونه بدهی خارجی نداریم. اما حالا اعلام می‌شود که صحبت از 35 تا 40 میلیارد دلار بدهی است و هر چند هفته یکبار اخباری مربوط به نحوه پرداخت بدهی‌ها به آلمان، فرانسه، انگلیس، هلند، کره، ژاپن و بعضی ممالک دور و نزدیک در جراید چاپ می‌شود.

بی سر و صدا 150 تومان به قیمت دلار اضافه کردند و کسی هم نفهمید. مگر رئیس کل بانک مرکزی قول نداده بود که قیمت دلار را در حدود 100 تومان ثابت نگه می دارد، پس چه شد؟ چرا همه مشکلات و نارسائیها را به گردن آمریکا و دیگران می‌اندازیم. آیا اختلاس از بیت المال نیز به آمریکا مربوط می شود؟»

آیا می دانید! از وامهای دریافتی مرحوم هاشمی رفسنجانی از بانکهای خارجی، قریب 7 میلیارد دلار مانده است؟!

آیا می‌دانید! شرط بانکهای خارجی برای پرداخت وام به ایران، تغییر در اصول انقلاب و خط اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم بوده است؟!

آیا پذیرش و اجراء مخیفیانه سند 2030 و حذف کلمه شهید از تابلوی کوچه‌ها و خیابانها، از نتایج دریافت آن وامها است؟!

آیا رابطه‌ای بین مصاحبه فوق و فوت مرحوم سید احمد خمینی وجود دارد؟!

والسلام

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ