سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حرص دردانشمند [از بدترین چیزهاست] . [امام حسین علیه السلام]
 
شنبه 93 آبان 17 , ساعت 1:4 صبح

بنام خدا و برای خدا

جان کری در تاریخ 9آبان 93 گفت: «ایران چهار مسیر برای دستیابی به یک بمب در پیش روی دارد: تاسیسات مخفی به نام فردو که در کوهستان پنهان شده است، تاسیسات غنی‌سازی نطنز که آشکار و غیرپنهان است، راکتور آب سنگین پلوتونیوم اراک و البته، فعالیت های پنهانی ... ما تعهد داده‌ایم که هدفمان بستن تمام این مسیرهاست.»

مدتی قبل خانم وندی شرمن، رئیس تیم مذاکره‌کننده آمریکا، از قول مادلین آلبرایت – وزیر خارجه اسبق آمریکا- گفت؛ «مذاکره مانند قارچ است که در تاریکی بهتر رشد می‌کند.»

کلید

به نظر می رسد مذاکراتی که به زودی در کشور عمان بین مذاکره کنندگان ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا بدون حضور بقیه اعضاء 5+1 صورت می گیرد، حاصل یک سال گفتگو و مذاکرات پشت درهای بسته و گاهاً باز، از پرده برون خواهد افتاد و فضای مذاکرات، از حالت محرمانه بودن خارج می شود و وزیر خارجه امان، دیگر نمی تواند با بهانه محرمانه بودن مذاکرات،! مجلس شورای اسلامی و ملت ایران را در بی خبری نگه دارند!

در مذاکرات عمان، طرفهای آمریکائی تلاش خواهند کرد، با چماق جمهوری خواهان، تیم مذاکره کننده ایرانی را مرعوب فضای جدید مجالس گنگره و سنای آمریکا نمایند و طرف ایرانی را تهدید نمایند، که فرصت را غنیمت شمرده و سریعتر توافقنامه ذلت بار هسته ای را با هر شرایطی امضاء نماید! و گر نه، نمایندگان جدید گنگره و سنا که اکثریت جمهوریخواه و با رژیم صهیونیستی ارتباط گسترده ای دارند، تحریمهای نابود کننده جدیدی را علیه ایران وضع خواهند کرد و از دست اوباما هم کاری ساخته نیست. لذا اگر این بُلوف سیاسی، از سوی تیم مذاکره کننده ایرانی و آقای روحانی که مسئولیت تمام مذاکرات با آمریکا را پذیرفته، جدی تلقی گردد، ممکن است بازی بُرد – بُرد رئیس جمهور کشورمان، از حالت تعادل خارج، و توافق جامع هسته ای، به تعطیلی و پلمپ باقی مانده مراکز هسته ای کشورمان منجر شود و باخت افراطی را به همراه ذلت، نصیب ایران اسلامی نماید!!!!!

ظزیف

دولت امید و تیم مذاکره کننده هسته ای، انشاءالله با تدبیر عاقلانه و با سرلوحه قرار دادن شعار" هیهات من الذله " حسین ابن علی(ع) در عاشورا، مذاکرات عمان را اتمام حجت با آمریکا تلقی نمایند و تاکتیک خود را تغییر داده و از حالت پدافندی خارج، و حالت آفندی به خود گیرند و مقهور بُلوف و ترفندهای طرف آمریکائی نشوند و عزت حسینی نظام اسلامی را پاس بدارند.   

حیفم آمد، از جمله زیبای آیت‌الله سیدمحمد قائم‌مقامی چشم پوشی نمایم، ایشان در این رابطه می فرمایند : «کربلا یعنی مخالفت با توافق به هر قیمتی! اصلا این چه معنی دارد که بگوییم توافق به هر قیمتی؟! کسانی که شعار توافق به هر قیمتی را مطرح می‌کنند دقیقا برعکس پیام اصلی عاشورا سخن می‌گویند! اگر قرار بود توافق به هر قیمتی درست باشد که هرگز عظمتی به نام عاشورا خلق نمی‌شد. شما در همان واقعه عاشورا به امان‌نامه‌ها توجه کنید. اگر قرار بود به هر قیمتی توافق شود شاید هیچ خونی هم ریخته نمی‌شد!?»

امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب در تاریخ 27 شهریور 92 فرمودند «ما مخالف با حرکت‌های صحیح و منطقی دیپلماسی نیستیم... نرمش در یک جاهایی لازم است، بسیار خوب، عیبی ندارد اما این کشتی‌گیری که دارد با حریف خود کشتی می‌گیرد و یک جاهایی به دلیل فنی نرمشی نشان می‌دهد، فراموش نکند که مشغول چه کاری است. این شرط اصلی است. بفهمند که دارند چه کار می‌کنند، بدانند با چه کسی مواجهند، آماج حمله طرف آنها کجای مسئله است. این را توجه داشته باشند.» 

روحانی

رهبر معظم انقلاب در هفته دولت امسال در خصوص مذاکره با غرب فرمودند: «موضع‌گیری صریح و قاطع در مسائلی همچون فلسطین، رژیم صهیونیستی، غزه، سوریه، عراق، تکفیری‌ها و دخالت‌های آمریکا، به نفع نظام جمهوری اسلامی است و مُنافاتی هم با زبان دیپلماسی و مذاکره ندارد ... موضع‌گیری صریح و شفاف در خصوص این مسائل شاکله‌ی کلی نظام اسلامی و عقبه‌ی راهبردی نظام در میان ملت‌ها را حفظ خواهد کرد.»

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ