سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برای جویای دانش، سربلندی دنیا و رستگاری آخرت است [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 98 دی 9 , ساعت 9:13 صبح

به نام خدا و برای خدا 

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

اگر بخواهیم پی به اهمیت و عظمت بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب ببریم، لازم است نگاه ژرف و عمیقی به تئوری پردازان امنیتی و نظامی کاخ سفید آمریکا، یعنی نظریه پایان تاریخ آقای فوکویاما و برخورد تمدنهای آقای هانتینگتون داشته باشیم.

در نظریه پایان تاریخ، آقای فوکویاما معتقد بود که با شکست کمونیسم، به پایان تاریخ رسیده‌ایم و ایدئوژی پیروز هم لیبرال دموکراسی آمریکایی است که باید جهان از آن تبعیت کند، اما آقای هانتینگتون، بر خلاف نظریه پایان تاریخ فوکویاما، به برخورد تمدنها و یا جنگ تمدنها معتقد بود وآن را یک جنگ اخلاقی برای تبعیت همه دنیا از مکتب لیبرالیسم ضروری می‌دانست! و لذا عملیات نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آمریکا، بر اساس نظریه جنگ تمدنهای آقای هانتینگتون، بر علیه کشورهای اسلامی آغاز و با طرح خاورمیانه جدید، کشورهای افغانستان و عراق، تصرف نظامی شدند، ولی پس از شکست اسرائیل در لبنان، تصرف نظامی ایران را برای همیشه فراموش کردند، اما این پایان ماجرا نبود.

 بر اساس جنگ تمدنها، قرار بوده در سال 85 شمسی بعد از تصرف افغانستان و عراق، تمدن اسلامی با تصرف نظامی ایران منهدم و فرهنگ لیبرالیسم بر تمام دنیا حاکم شود، اما آیا چنین رویدادی به وقوع پیوسته و یا برعکس، شاهد فروپاشی و احتضار مکتب لیبرالیسم غرب در مواجه با تمدن اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و سلم هستیم؟

با این توضیح مختصر، رهبر معظم انقلاب، سه هدف مهم دولت سازی اسلامی، جامعه سازی اسلامی و تمدن سازی اسلامی را در بیانیه گام دوم انقلاب ریل گذاری نموده که با مدد الهی، نخستین گام آن که دولت سازی اسلامی است، باید بدست جوانان انقلابی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند 98 محقق گردد.

ان شاءالله، بیشتر در این رابطه خواهم نوشت.

والسلام

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ