سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند بنده ای را دوست بدارد، او رابه بلایی بزرگ مبتلا می کند . پس اگر آن بنده راضی گشت، بهره اش نزد خداوند، رضایت است و اگر ناخشنود گشت، بهره اش نزد خداوند، ناخشنودی است [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
سه شنبه 92 بهمن 15 , ساعت 4:54 عصر

رئیس جمهور محترم در مورخه 15/11/92 در اجلاس رؤسا دانشگاهها و مدیران پارک علم و فناوری، انتقادات تندی علیه منتقدین توافقنامه هسته ای ایراد نمودند و گفتند : "چرا یک عده بی سواد که از بخشهایی خاص پول می گیرند باید حرف بزنند ، اما بزرگان، دانشگاهیان و اساتید ما سکوت می کنند؟ چرا وقتی یک اتفاق بین المللی رخ می دهد ، اساتید نامه خصوصی به رئیس جمهور می نویسند ؟ چرا فریاد نمی زنید ؟ چرا وارد میدان نمی شوید؟ " در قسمت دیگری از سخنانشان گفتند:" پیامبر پس از فتح مکه به دشمنانش امان داد و ما نیز در عرصه بین المللی تابع ایشان باشیم " در خصوص نقد سخنان رئیس جمهور موارد ذیل مطرح می باشد .

1-       سخنان رئیس جمهور قابل درک است زیرا ایشان، مهمان جمعی از معاونین، مدیران وزارتخانه علوم وتحقیقات و رؤسای جدید دانشگاههایی بوده که بعضی از آنها در فتنه سال 88 علیه نظام اسلامی اقداماتی داشته اند و لذا طرح این مسائل در بین آنان دور از ذهن نمی باشد و حتی سخنان ایشان اهانت به مهمانان بود، مگر چند روز قبل کمپین دولتی جمع آوری امضاء جهت عدم دریافت یارانه نقدی با آبرو ریزی همراه نشد!؟ پس درخواست دولت از دانشگاهیان عقلانی و منطقی نمی باشد!؟ راستی آقای روحانی! مگر شما در کتاب خاطرات هسته ایتان ننوشته اید که"منتقدین را باید تشویق کرد نه تنبیه" !؟   

2-       توهین آقای رئیس جمهور به بخشی از مردم و نمایندگان مجلس، که بارها انتقادات خود را از توافقنامه هسته ای با 5+1 ابراز داشته اند و آنان را بی سواد قلمداد کردن از اخلاق اسلامی بدور است .

ادب دولتی

3-       آقای رئیس جمهور! منتقدین توافقنامه بارها خواستار انتشار دست گل دولت تدبیر و امید شده اند ولیکن مسئولین امر به کلی گویی و حتی جنابعالی در سفر به خوزستان فرمودید: که قدرتهای بزرگ در مقابل ما زانو زدند ، پس په اشکالی وجود دارد که متن و پیوستهای اجرایی توافقنامه را منتشر نمی کنید!؟  تا مردم کشورمان مطمئن شوند که حق داشتن چرخه سوخت هسته ای آنان از سوی طرفهای مقابل یعنی آمریکا به رسمیت شناخته شده است! و در صورت مثبت بودن، مردم با سواد و بی سواد! بدون درخواستهای دولتی در یک جشن بزرگ ملی از شما و تیم مذکره کننده هسته ای تشکر خواهند کرد و نیازی به استمداد طلبیدن از با سوادها هم نخواهد بود! اما چه کنیم که آقای ظریف به نمایندگان مردم در کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس گفته است :که متن توافقنامه را آمریکاییها تهیه کرده اند و این در حالی بود که آیت الله جوادی آملی به آقای ظریف فرموده بودند " وقتی با آمریکاییها دست می دهید بلافاصله انگشتانتان را بشمارید " و متأسفانه آقای ظریف ریش و قیچی را بدست آمریکایی سپرد که سالهی سال دشمنی اش را با ما به اثبات رسانده است! با این وضعیت آیا اساتید دانشگاه جرأت حمایت قطعی از توافقنامه و اجابت خواسته شما را دارند!؟ و چه خوب بود که در روز فناوری هسته ای از متن توافقنامه و جزئیات آن رونمایی می شد!

 

4-       آقای روحانی گفته اند:" وقتی پیامبر (ص) مکه را فتح کردند به دشمنانشان امان دادند " خوبست دولت تدبیر و امید به مردم بگوید ، چه فتح الفتوحی در توافقنامه هسته ای داشته اند!؟ کجای این توافقنامه پیروزی ملت ایران را نشان می دهد!؟ پیامبر(ص) مکه را فتح کردند و امان دادند، شما که بخش قابل توجهی از غنی سازی را در مقابل هیچ دادید و حتی دولت در اولین قسط دریافتی خود، در مقابل تعطیلی غنی سازی 20 درصد هم به مردم کشورمان راست نگفتند !؟ چرا بجای 550 میلیون دلار آمریکا ، فرانک سوئیس را دریافت نمودید!؟ نکند این هم از نتایج سفر داووس سوئیس رئیس جمهور است!؟

5-       باز هم به جناب آقای روحانی می گوییم؛ که ادبیات امروز شما  در شأن ملت ایران و در شأن مهمانان دانشگاهی نبود! شما قرار است 4 سال رئیس جمهور باشید، زود عصبانی نشوید و مواظب مشائیهای اطرافتان باشید که متنهای سخنرانیهای شما را با عبارات توهین آمیز آمیخته نکنند !؟ و این را هم بدانید؛ آنکه بر دهان حق گویان می کوبد که فعلا خاموش باشید، بعدا در صف باطل طلبان کوبیده خواهد شد که چرا حق گویی نکردی! و بهترین دوست، دشمنی است که منصفانه و مؤدبانه و بی محابا انتقاد کند .          والسلام

  



لیست کل یادداشت های این وبلاگ