سفارش تبلیغ
صبا ویژن
لغزش دوستت را برای هنگام یورش دشمنت، تحمّل کن . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 99 اردیبهشت 9 , ساعت 3:0 صبح

به نام خدا و برای خدا 

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

وزیر خارجه آمریکا توطئه عدم لغو تحریم تسلیحاتی ایران را پیگیری می‌کند، اما وزیر خارجه ایران، مشغول توئیت بازی است! پمبئو نقشه جلوگیری از رفع تحریم تسلیحاتی ایران را ارائه کرده، اما ظریف، حماسه سرائی می‌کند! این کجا و آن کجا؟!

قصه چیست؟ قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، همزمان با برجام تصویب شد. مطابق بند 5 ضمیمه B قطعنامه 2231، تحریم‌های موشکی و تسلیحاتی ایران در 17 اکتبر 2020 (26 مهر 99) یعنی بعد از گذشت 5 سال از روز اجرا برجام، به اتمام می‌رسد، یعنی ایران می‌تواند از 26 مهر 99 بر اساس قطعنامه فوق، اقدام به خرید و فروش انواع تسلیحات نظامی بنماید.

تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران، امتیازات نقد فراوانی در برجام، بدون دریافت امتیاز نقد داده است! بعنوان مثال؛ بند 5 ضمیمه B قطعنامه 2231 است. تیمهای مذاکره کننده چین و روسیه، بر لغو تحریمهای تسلیحاتی ایران از روز اجرا برجام، صرار داشتند، اما تیم مذاکره کننده ایران، با دستور حسن روحانی، تلاشهای تیم چین و روسیه را برای لغو تحریم تسلیحاتی ایران، ناکام گذاشت و گاندوها، طرح 5 ساله تحریم تسلیحاتی را پذیرفته، و برجام مبارک شد!!!

آقای سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز 2 روز پس از انعقاد برجام گفت: «به‌رغم مقاومت روسیه و چین، طرف ایرانی با طرف غربی درباره تحریم‌های تسلیحاتی مصالحه کرد!»

سئوال با وجود اینکه ترامپ از برجام خارج و دیگر عضو برجام نیست، آیا آمریکا می‌تواند، جلوی لغو تحریم تسلیحاتی ایران را بگیرد؟!

با توجه به تلاشهای مستمر وزیر خارجه آمریکا و توئیت بازی و انفعال وزیر خارجه ایران، باید گفت؛ "آمریکا پیروز خواهد شد"، مگر تلاشهای وزارت خارجه روسیه که از الان در مقابل اقدامات آمریکا در حمایت از ایران ایستاده، آمریکا را با شکست روبرو نماید.

البته، نباید از کید و مکر گاندوهای ایران، بر علیه چین و روسیه غافل شد! زیرا حسن روحانی و ظریف، بعد از اجرا برجام و سرازیر شدن هیئتهای اقتصادی غربی به ایران، دیگر روسیه و چین را تحویل نگرفتند! که موجب عصبانیت این دو کشور شد! دو کشوری که در دور زدن تحریمها به ایران، کمک شایانی ‌کردند.

والسلام

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ