سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خدا را شناختم ، از سست شدن عزیمتها ، و گشوده شدن بسته‏ها . [نهج البلاغه]
 
شنبه 99 اردیبهشت 27 , ساعت 2:6 صبح

به نام خدا و برای خدا 

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

اگر رئیس جمهور، رئیسی بود، آمریکا از برجام خارج نمی‌شد و دلار کمتر از 5 هزار تومان و وضعیت معیشت مردم، اینگونه سخت نبود. پس چرا ترامپ در سال 97 از برجام خارج شد؟!

برای پاسخ به سئوالات فوق، باید به کتاب خاطرات "انتخابهای سخت" خانم کلینتون وزیر اسبق خارجه آمریکا مراجعه و خبر و تحلیل جامع او را از ریاست جمهوری خاتمی، احمدی نژاد و روحانی بررسی و مطالعه نماییم.

خانم کلینتون در خصوص ضعف و ترس دولت خاتمی می‌نویسد: «سال 1997 که رئیس جمهور عوض شد،1 احساس کردیم به ما چراغ سبز نشان می‌دهند ... در افغانستان با ما همکاری کرد، ولی رئیس جمهور آمریکا با فاصله کمی لحن خود با ایران را تشدید و ایران را محور شرارت نامید ... احساس کردیم باید پیچ تحریم را سفت کنیم، چون ایران در موضع ضعف قرار گرفته است و می‌شود با فشار از آن امتیاز گرفت.»

کلینتون در خصوص نقاط قوت دولت احمدی نژاد می‌نویسد: «در سال 2005 رئیس جمهور دیگری آمد که ادبیات تندی داشت و ما مجبور شدیم عقب‌نشینی کنیم. در سال 2009 ایران پیشرفت فوق‌العاده‌ای در منطقه کرده بود، حزب‌الله و حماس اسرائیل را شکست دادند و به بن‌بست کشاندند و پادشاهان عرب با ترس نظاره‌گر وضعیت منطقه بودند ... وقتی دیدیم ایران قوی شد، اوباما به رهبر ایران نامه نوشت چرا؟ چون دیدیم موضع ایران در خاورمیانه قوی و موضع ما ضعیف شد.»

خانم کلینتون در کتاب "انتخابهای سخت" خود در رابطه با دولت روحانی می‌نویسد:«حفاظت کامل از محرمانه بودن (مذاکرات هسته‌ای) بیش از هر زمان دیگری مهم بود، تا اعتبار شکننده روحانی در داخل (ایران) حفظ شود ...روحانی در ماه آگوست به ریاست‌جمهوری منصوب شد و بلافاصله اظهارات آشتی‌جویانه نسبت به جامعه بین‌المللی را شروع کرد و حتی به مناسبت "روش هشانا" (سال نوی یهودی)، در صفحه توییترش آرزوهای خوبی (خطاب به یهودیان) کرد.»

آری تحلیل ساده خاطرات خانم کلینتون یعنی اینکه؛ تحصیل کردگان غرب و لیبرالهای ترسو و احیانا ستون پنجم نفوذی دشمن در قدرت، تنها مسیر تحمیل قراردادهای عصر قاجاری آمریکا و صهیونیسم به ایران است! ولذا آمریکا از برجام خارج و پیچ تحریمها را گسترش داد، چون حسن روحانی لیبرال، با هر بهانه‌ی آمریکا امتیاز و سواری می‌داد. که البته با تدبیر رهبری نظام، موفق به دادن امتیاز قدرت موشکی و منطقه‌ای نشد!

پس، اگر رئیسی رئیس جمهور بود، آمریکا به تعهدات خود در برجام پایبند، دلار کمتر از 5 هزار تومان بود و وضعیت معیشت مردم، اینگونه بغرنج نبود.

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ