سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسی دانشمند که دنیا نابودش کرده است . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 93 آذر 11 , ساعت 1:6 عصر

بنام خدا و برای خدا

نوبخت سخنگوی دولت در خصوص اصلاح قیمت نان در مورخه 9/9/93 گفت:« دولت همچنان پرداخت یارانه گندم به قیمت هر کیلو 665 تومان را در اختیار کارخانه های آرد سازی و نانوایی ها قرار خواهد داد اما این اجازه را به نانواهایی ها  در استان های مختلف خواهد داد تا بر اساس اقتضائات هر استان به منظور جبران مابه التفاوت افزایش هزینه های جانبی، قیمت نان را تا حداکثر 30 درصد افزایش دهند.»

یارانه

دولت تدبیر و امید، بعد از موفقیت بزرگ توافقنامه هسته ای!، آمریکا را مجبور نمود، تا در برابر تدبیر! دولت امید زانو بزند! و تحریمهای تحمیلی را لغو نماید! با همین تدبیر دولت!، مشکلات اقتصادی جامعه به یکباره کاهش یافت و پس از لغو تحریمها، دولت امید، با یک تدبیر ضربتی و ویژه،! قیمت دلار را به نصف کاهش داد! و درآمدهای مردم! به خصوص طبقه مستضعف جامعه افزایش چشمگیری پیدا نمود! و لذا پس از این موفقیتهای پی در پی دولت امید! در صحنه های بین المللی و جهانی!، مردم در یک حرکت اعتدالی و خودجوش از دولت امید خواستند که به فوریت، قیمت نان را تا صد در صد افزایش دهد!

دولت تدبیر که از این اقدام مردم به ستوه آمده بود!، ناچاراً، تن به خواسته ی اعتدالی مردم داد و با یک تدبیر! و شیب ملایم که به چشم نمی آمد! دستور افزایش یا همان اصلاح! 30 درصدی قیمت نان را برخلاف میل باطنی خود صادر نمود! و مردم هم که از تدبیر! فوری دولت به وجد آمده بودند!، مجدداً در خیابانها حاضر شدند و از افزایش قیمت نان توسط دولت امید! که هر روز موفقیتی را در کارنامه خود ثبت می کند!، قدردانی کردند! و شعار مدام و یک صدای مردم این بود، روحانی مچکریم....!!!!!!

متأسفانه دولت تدبیر با صدای بلند و از روی تکبر و غرور با مردم کشورمان روبرو شده و در مسیری حرکت می کند که از ریل اصلی انقلاب فاصله دارد، و علت آن این است، که این دولت برآمده از نفس خود بینی و خود ستایی جریان کارگزاران سازندگی و آقای رفسنجانی است؛ آنجا که آقای رفسنجانی در خصوص نتیجه انتخابات سال 92 گفت ؛ "آنچه می خواستم شد." و بر این اساس کلید تدبیر آقای روحانی که اقتصاد را بر مبنای لیبرالیسم غرب دنبال می کند، هیچ گره ای از مشکلات کشور و مردم حل نخواهد کرد.

یارانه

این جریان لیبرال و خود فریفته که خود را نیازمند آمریکا می داند، وقتی در دولت سابق در طرح هدفمندی یارانه ها، کمکهای نقدی به مردم پرداخت می شد به همراه ارباب خود یعنی هاشمی رفسنجانی آن را گدا پروری قلمداد می نمودند و با گستاخی به این طرح مهم کشوری که هیچ دولتی جرأت اجراء آن را نداشت با بی رحمی تمام می تاختند و امروز تنها هنر دولت تدبیر، در طرح هدفمندی یارانه ها، آویزان کردن زنگوله ای، به نام سبد کالا به گردن آن بوده است!!!!! و اسم آن را تدبیر! عقلانیت! و اعتدال! می نامند!!!!!

غمگینانه باید گفت، که کلید تدبیر روحانی حمله همه جانبه خود را به نیازهای ضروزی مردم  آغاز نموده و با افزایش 30 درصدی قیمت نان، سفره نان ملت را مورد هدف قرار داد و مردم به زودی شاهد مرحله ی دیگر بر افزایش قیمتها، خواهند بود و تعرفه های آب، برق و گاز، با 30 درصد افزایش، برای خارج کردن پولی چند برابر یارانه های نقدی از جیب مردم با کلید تدبیر و  معجزه آسای دولت رقم خواهد خورد!!!!!  

آقای دکتر رزاقی؛ اقتصاد دان برجسته کشورمان در خصوص وضعیت اقتصادی کشور می گوید:«اقتصاد ما همان مدلی است که آمریکا می خواهد/ دولت آمار غلط می‌دهد، خودش هم باور می‌کند!... الگوی مدیران فعلی ما در اقتصاد، فقط وابستگی به غرب است، این یک الگوی ورشکسته غربی است که ما را به این روز انداخته است ... الان دولت می‌گوید نرخ بیکاری کاهش داشته است، این در حالی است که آمار نشان می‌دهد که 400 هزار نفر بیکار اضافه شده است در این دولت، این در واقع همان بازی کردن با آمار است ... اقتصاد مقاومتی به معنای استقلال اقتصادی است، اما همین آقای روحانی مرتبا می‌آید می‌گوید که این مدل اقتصادی که ما الان داریم، همان مدل اقتصادی است که آقا گفتند! سوال اینجاست که اگر این اقتصاد مقاومتی است پس چرا هنوز ما وابسته‌ایم؟ چرا آنقدر ما مصرف گرا هستیم؟»

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ