سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند ـ تبارک و تعالی ـ، شخصی را دوست دارد که در میان جمعیّت، بی آن که هرزه درایی کند و ناسزایی گوید، شوخ باشد، با تفکّرش تنها شود، با عبرت ها خلوت گزیند، و با نماز، شب زنده داری کند . [امام باقر علیه السلام]
 
دوشنبه 93 آذر 17 , ساعت 10:12 عصر

بنام خدا و برای خدا

امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب طی دستور حکومتی به همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، سئوالی  را مطرح و پاسخ آن را به صورت عملی از مسئولین قوای سه گانه خواستار شدند

نصرالله

متن مرقومه رهبری عزیز، پس از بسم الله الرّحمن الرّحیم، در روز دوشنبه مورخه 17 مهر 93 توسط معاون اول رئیس جمهور در محل برگزاری همایش قرائت شد، بدین شرح است:« نفس اهتمام آقایان به امر مبارزه با فساد را تحسین می‌کنم، لکن این سمینار و امثال آن بناست چه معجزه‌ای بکند؟ مگر وضعیت برای شما مسئولان سه قوه روشن نیست؟ با توجه به شرایط مناسب و امیدبخشی که از لحاظ همدلی و هماهنگی و همفکری بین مسئولان امر وجود دارد، چرا اقدام قاطع و اساسی انجام نمی‌گیرد که نتیجه را همه بطور ملموس مشاهده کنند. توقع من از آقایان محترم این است که چه با سمینار و چه بدون آن، تصمیمات قاطع و عملی بدون هرگونه ملاحظه‌ای بگیرند و اجرا کنند. موفق باشید.»

منطقی ترین اقدام عملی سران سه قوه پس شنیدن پیام امیدآفرین رهبر معظم انقلاب، تعطیلی همایش بود، زیرا پس از قرائت این پیام کوتاه و کوبنده، زمینه تداوم همایش و سخنرانیهای کلیشه ای رنگ و لعاب خود را قبل از بیان مطالب از دست داده و سران قوا توسط تدبیر امام المسلمین، خلع سلاح شده و ادامه همایش، صرفاً تحمیل هزینه های گزاف به بیت المال تلقی خواهد شد.

ذرل

در پیام رهبری معظم انقلاب، تذکر به مسئولان قوا که در مبارزه با فساد، کم کاری نموده اند، کاملا واضع و روشن است و نیاز به اقامه دلیل و برهان ندارد.

-قوه قضائیه، امتحان خود، در مبارزه با فساد را، زمانی می تواند اثبات نماید، که پرونده فساد اقتصادی و سیاسی – امنیتی مهدی هاشمی رفسنجانی را پس از گذشت 5 سال به نتیجه برساند و آن زمان، قوه قضائیه می تواند عدالت خود را به صورت عملی به مردم تشنه عدالت ثابت نماید.

-قوه اجرائی کشور، زمانی به پرونده خود باید افتخار نماید که در فساد فتنه گران سال 88 خود را شریک آنها نداند و رئیس این قوه مرتباً به معرفی فتنه گران برای وزارت علوم افتخار نکند!!! و بیت المال را هزینه برگزاری جشن همسران خود در کاخ سعدآباد ننمایند!!!

قوه مقننه، زمانی باید به عملکرد خود افتخار نماید که در همه عرصه ها بر عملکرد مسئولان اجرائی کشور نظارت و قوانین لازم را برای عملی شدن منویات رهبری مصوب و خود نیز التزام به قوانین کشور به خصوص در زمان اخذ رأی داشته باشند!!! و از برگزاری همایشهایی مثل 30 سال قانونگذاری و نشتن با منافقین و ملی – مذهبیها خودداری نمایند!!! انتظار از قوه قانونگذاری به خصوص رئیس آن این است، همانطور که احمدی نژاد را به دلائل واهی، قانون گریز معرفی می نمود، حسن روحانی را هم به خاطر عدم اجرای قانون هدمندی یارانه ها و حذف پر درآمدها را در سال 93 که تاکنون بخاطر اهداف سیاسی اجراء ننموده، قانون گریز معرفی نماید و اگر این گونه شد، مبارزه با فساد تحقق می یابد والا سخنرانیهای پی در پی و بی خاصیت، مشکلی از مردم حل نخواهد کرد!!!!         

به هر حال یک بار دیگر مطالبات واقعی مردم از سوی رهبر معظم انقلاب به مسئولین قوا ابلاغ شد، پس این گوی این میدان. مردم به نظاره نشسته و منتظر اقدام عملی مسئولان قوای سه گانه می باشند.

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ