سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند بی عمل مانند تیرانداز بی زه[کمان[است . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 99 دی 23 , ساعت 12:32 صبح

به نام خدا و برای خدا 

اول سلام و بعد سلام و سپس سلام / با هر نفس ارادت و با هر نفس سلام

نیروی دریایی سپاه پاسداران، با اقتدار مثال زدنی خود، کشتی حامل مواد نفتی کره‌ جنوبی را در خلیج فارس توقیف نمود.

با این اقدام انقلابی نیروی دریایی سپاه، مسئولین کره جنوبی، سراسیمه به سمت تهران آمدند و خواهان رفع توقیف کشتی خود شدند، اما توقیف کشتی کره‌ای، هیچ ربطی به توقیف پولهای ایران در بانکهای کره‌ ندارد!

در مذاکرات هیئت کره‌ای با مسئولین ایران، کره‌ایها، پیشنهاد برگرداندن دلارهایمان را دادند و لذا هیئت ایرانی سخاوتمندانه پذیرفت.

البته مدتی قبل کره‌ایها بی ادبانه گفته بودند، نه تنها دلارهای ایران را نمی‌دهیم، بلکه ایران باید سود نگهداری هم بپردازد!

به نظر می‌رسد، که پس از اقدام انقلابی نیروی دریایی سپاه، زبان مسئولین قوه مجریه کشورمان باز شده و لذا کره‌ایها به غیر از واریز 7 میلیارد دلار بدهی خود به بانک مرکزی ایران، موظف به پرداخت سود توقیف دلارهایمان هم شده‌اند.

ضمنا به کره‌ایها تفهیم شد، که من بعد به جای فروش کالا به ایران، باید درباره سرمایه‌گذاری، انتقال دانش فنی و مشارکت تولید در ایران، فکرکنند.

آری؛ مسئولین بانک مرکزی و وزارت خارجه با حق ماموریتهای میلیونی به کره رفته و دست خالی برگشته! اما نیروی دریای سپاه پاسداران، ادبیات مذاکره با دنیا را از دیپلماتهای یقه سفید بی‌عرضه و پررو، بهتر بلد است.

والسلام 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ