سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای منتهای آرزو ! آیا مرا به آتش می سوزانی ؟ پس امیدم چه می شود ؟ پس آن گاه دوستی ام چه می شود ؟ [امام سجّاد علیه السلام]
 
یکشنبه 93 آذر 23 , ساعت 3:26 عصر

بنام خدا و برای خدا

یکی از جملات کلیدی! آقای حسن روحانی، در فیلم تلوزیونی انتخاباتی خود که در 15 خرداد 92 پخش گردید، این جمله بود که گفت:« بنده معتقدم خوب است، سانتریفیوژ ها بچرخد ولی کارخانه های دیگر هم فعال باشند نه اینکه به خاطر فعالیت کارخانه نطنز ما تحریم باشیم و سایر کارخانه های صنعتی ما با 20 درصد ظرفیت فعالیت کنند یا به طور کلی تعطیل شوند.»

لبتت

بخشی از مردم خوب و صادق کشورمان این سخن آقای روحانی را به فال نیک گرفتند و جهت خلاص شدن از شرّ تحریمها و فعال شدن کارخانه ها، رأی خود را به ایشان تقدیم کردند و امروز که بیش از 18 ماه از آن سخن عوام فریبانه! می گذرد، نه تنها چرخ هیچ کارخانه ای فعال نشد، بلکه با تخصصی که سابقاً آقای روحانی در تعطیل کردن مراکز هسته ای در سال 82 داشت، مجدداً، چرخ سانتریفیوژها را از چرخیدن، -بنا به قولی که به خاویر سولانا داده بود- از فعالیت بازداشت و همچنان لرزان لغزان در شکستن تحریمهای آمریکا است!

آقای روحانی در جلسه هیئات وزیران در 19 آذر 93 پس از خیانت سعودیها در کاهش بهای نفت در جهان، مثل کسی که تازه از خواب بیدار شده به فکر اجرائی کردن اقتصاد مقاومتی افتاد و گفت: « کاهش قیمت نفت فرصتی است، تا وابستگی بودجه را از درآمدهای نفتی جدا کنیم ... دولت به اجرای همه بندهای اقتصاد مقاومتی پایبند است و از دستگاههای اجرایی می خواهم که همه بندهای اقتصاد مقاومتی را مورد توجه قرار داده و عملیاتی کنند.»

غعه

آنچه در حافظه ملت خوبمان نقش بسته، این است، که دولت اعتدال تاکنون همایشها، سمینارها و کنفرانسهای متعددی جهت عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی برگزار نموده و بارها عمل به دستور مقام معظم رهبری را در اجرائی کردن اقتصاد مقاومتی در سخنان و مصاحبه های خود بیان نموده، فلذا دستور عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی با توجه به سابقه قبلی دولت تعجب برانگیز است، که آی تاکنون دولت به اقتصاد مقاومتی بی توجه بوده و فقط شعار و همایش و نمایش برگزار می کردند؟!

در حالی که مؤسسات استراتژیک آمریکا، طرح اقتصاد مقاومتی را بعنوان راهبرد مقام معظم رهبری در مقابل تحریمهای آمریکا قلمداد می کنند، ولی عدم توجه دولت اعتدال به این امر بسیار مهم، نابخشودنی است!  

موسسه امریکن اینترپرایز آمریکا در گزارشی که به تازگی منتشر نموده در این خصوص می نویسد: «رهبر ایران، “دکترین اقتصاد مقاومتی” را بعنوان “پاسخ نرم متقابل” به تحریم های غرب مطرح کرد، بنابراین سیاست گذاری های اقتصادی ایران متاثر از این دکترین امنیت ملی قرار گرفته است ... هدفی که از یک دهه پیش ایشان به دنبال آن بود.»

از عملکرد نامطلوب اقتصادی – سیاسی دولت اعتدال، چنین برداشت می شود که دولت هیچ برنامه ای برای عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی ندارد، دولتی که در بدو امر برای رضایت اروپا و آمریکا، خود را مخالف واردات از کشور چین معرفی می کرد، حجم واردات از چین از شروع سال جاری تا اول آذر ماه 43 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به 7 میلیارد و 874 میلیون دلار رسیده است، این حجم واردات با شعارهای دولت اعتدال تعارض ندارد و بی تدبیری نیست؟!

روحانی

رئیس جمهور کشورمان باید به این سئوال اساسی پاسخ دهند، که چرا در بودجه سال 94 حجم درآمدهای گمرکی را سیزده هزارمیلیارد و ششصد میلیون تومانی(136000000000 ریال) به مجلس شورای اسلامی تسلیم کرده است؟!، مگر حجم واردات  گمرکی کشور چه میزان در نظر گرفته شده، که این مبلغ درآمد از آن کسب می شود؟! با این حجم واردات کدام چرخ کارخانه خواهد چرخید؟ این عمل دولت اعتدال ضد اقتصاد مقاومتی و از تفکرات جریان لیبرالیسم در درون دولت برگرفته شده و با نظام سرمایه دراری غرب، که مصرف بیشتر را توصیه می کند، هماهنگ است!!!!

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ