سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس دانش بردباری است . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 92 بهمن 25 , ساعت 12:13 صبح

چند روزی است که مرتبا، مواضع رئیس جمهور محترم در خصوص مطالب مختلف کشوری ذهنم را به خود مشغول نموده و وقتی خبرنگاری در روز قبل از بیست و دوم بهمن از رئیس جمهور سابق آقای احمدی نژاد پیرامون چگونگی توزیع سبد کالا پرسیده و سئوال کردند که چرا سکوتتان را نمی شکنید ! ایشان با کنایه گفتند : کدام سکوت، شما سکوت را به من نشان بدهید تا آنرا بشکنم!؟ و با لبخند از کنار آن سئوالات مهم عبور کردند؛ و این خبر مرا وادار به نوشتن این یادداشت نمود.

در حالی که این روزها توزیع سبد کالا در دورترین روستاها و در نزد بی سوادترین بیسوادها در کشور، بزرگترین آسیب و چالش و کوبنده ترین ضربه دولت تدبیر و امید در ایام الله دهه مبارک فجر، به نظام اسلامی بود؛ و اگر رئیس محترم جمهور و دست اندرکاران سبد کالا یا همان سبد آبرو تا پایان دوره ریاست جمهوری، هر روز از مردم عزیز کشورمان عذرخواهی کنند، قادر به جبران خسارات وارده در نزد جهانیان نخواهند بود!.

 در این رابطه درسی که آقای احمدی نژاد به آقای روحانی داد این بود، که در آستانه مذاکرات هسته ای با دشمنان انقلاب اسلامی نباید بگوئی خزانه خالی است !؟ نباید در گزارش عمکرد صد روزه تان، فقط به سیانمایی علیه دولت قبلی که همان عملکرد نظام اسلامی است بپردازید!؟  وافتتاح آب آشامیدنی اهواز را که در دولت قبلی اجرایی شده، به عنوان موفقیت خودتان قلمداد نمایید و خدمات گذشتگان را نادیده بینگارید!؟ و در زمانی که هر هفته یکی از پروژه های مسکن مهر را در کشور به بهره برداری می رسد، به تخطئه آن کار بزرگ و بیاد ماندنی بپردازید !؟ این کارها را اگر دشمنان شما هم انجام داده باشند، قابل تقدیر است !؟ درس آقای احمدی نژاد به دولت و شخص جناب آقای روحانی این است ، که شما چهار سال فرصت خدمت گذاری به این آب و خاک و مردم عزیزمان نصیبتان شده ، تلاش کنید که کارنامه درخشانی از خودتان به یادگار بگذارید، و متأسفانه بخشی از تلاش و برنامه های عوامل دولت در راستای بدست آوردن کرسی های مجلس آینده است - مثل برنامه خانم ابتکار که برای مهار آلودگی هوای کشور ، بجای دعوت از کارشناسان محیط زیست، از هنرمندان و بازیگران دعوت می نماید و سخنران آن همایش صادق زیبا کلام است که به هویت ایرانی خود هم شک دارد! و بودجه بیت المال بصورت نامشروع برای اهداف انتخاباتی هزینه می شود - و رئیس جمهور هم در مقابل این کار حرام هیچ واکنشی از خود نشان نمی دهد!؟

آقای احمدی نژاد در مقابل سیانمایی علیه دولت خود  و اشکالات دولت آقای روحانی مثل سبد کالا، لب فرو بسته اند و عمل ایشان بعنوان یک معروف باید فرا روی دولت تدبیر و امید باشد و شاید هم آقای احمدی نژاد دو عدد نامه به آقای روحانی داده باشند، که رئیس جمهور محترم نامه اول را خیلی زود باز کردند !(گزارش صد روزه ).

 

 قصه دو نامه بدین صورت است که وقتی رئیس جمهور شوروی  می خواست ریاست جمهوری را به فرد بعد از خود واگذار نماید دو عدد نامه به رئیس جمهور جدید داد و گفت :" بعد از قریب دو سال مردم به عملکرد شما اعتراض می کنند و لذا وقتی اعتراض ها شدید شد، شما نامه اول را باز کن و بخوان و مردم ساکت خواهند شد؛ ولی این سکوت طولانی نخواهد بود و مردم مجددا دست به اعتراض می زنند و شما نامه دوم را باز کن و بخوان !.

بعد از گذشت حدود دو سال از ریاست جمهوری جدید، اوضاع اقتصادی کشور دچار مشکل شد و مردم دست به اعترض و تحصن زدند و رئیس جمهور شوروی سراغ نامه اول رفت و آن را باز کرد، و دید که رئیس جمهور  قبلی نوشته، همه تقصیرات را به گردن من بینداز و مردم آرام خواهند شد؛ لذا در بین مردم حاضر شد و همه تقصیرات را به گردن رئیس جمهور قبلی انداخت و وعده اصلاح امور را داد و مردم پراکنده و به خانه های خود بازگشتند؛ مردم بعد از گذشت یک سال مشاهده کردند که به وعده ها عمل نشده و اوضاع اقتصادی بهبود پیدا نکرده است و دوباره به خیابانها آمدند و وقتی اعتراض ها شدت پیدا کرد رئیس جمهور نامه دوم را باز کرد و ناباورانه مشاهده کرد که نوشته شده شما هم دو عدد نامه بنویس! و ریاست را به بعدی ......!!"

انشاءالله که جناب آقای روحانی با کنار گذاشتن افراطیون دولت که مشکل سبد کالا را دولت قبلی می دانند، نیازی به باز کردن نامه دوم پیدا نکنند .         والسلام 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ