سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، زندگیِ دلهاست و روشنایی دیدگان از نابینایی و توانایی پیکرها ازناتوانی . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
جمعه 93 دی 5 , ساعت 12:40 صبح

بنام خدا و برای خدا

بودجه مؤسسه نشر آثار امام خمینی(ره) در سال 94 از سوی دولت اعتدال به طرز چشمگیری افزایش یافته و به رقم 53 میلیارد تومان رسیده است و این امر حاکی از آن است، که در پشت پرده این بودجه غیر منطقی، اهداف سیاسی و حزبی نهفته است. آگاهان سیاسی بر این باورند، که مؤسسه نشر آثار امام(ره) که در اختیار حمید انصاری قرار دارد، نسبت به هزینه کرد بودجه اختصاصی، به هیچ ارگان نظارتی پاسخگو نیست و حتی دیوان محاسبات مجلس شورای اسلامی که مسئول رسیدگی به هزینه کرد بودجه در کشور است، توانایی لازم را برای حسابرسی مؤسسه ندارد و به همین خاطر حاشیه امنی برای مصرف بودجه آن، بر خلاف برنامه اعلامی و به دور از چشم ناظران قانونی به وجود آورده است.

ذاتت

آیا جریانی که جماران را می آراید تا سید محمد خاتمی یکی از سران فتنه سال 88 علیه اهداف امام راحلمان به سخنرانی بپردازد، صلاحیت در اختیار داشتن چنین بودجه کلانی را دارد؟!

وقتی به محتوای سایت جماران، که زیر مجموعه مرکز تنظیم و نشر آثار امام می باشد، نظری همراه با بصیرت بیفکنیم، زاویه دار بودن این سایت، با اهداف بلند امام را به آسانی میشود مشاهده کرد! و لذا اختصاص بودجه به این سایت شرعاً محل اشکال است!

وقتی آستان مقدس امام راحلمان می تواند از بعضی از املاک و اموال خود مثل باغ صد هکتاری پسته در 35 کیلو متری جاده قدیم قم تهران بهره ببرد و کشور هم دچار مشکلات عدیده اقتصادی گشته و دولت اعتدال هم، به خاطر کاهش شدید بهای نفت، مجبور به گران فروشی دلار و جبران قیمت نفت از جیب مردم گردیده، آیا صحیح است بیت المال مسلمین را به اسم مؤسسه امام در اختیار کسانی قرار دهیم، که بر خلاف اهداف آن بزرگوار اقدام می نمایند؟!

لااغ

آیا از محل بودجه 53 میلیارد تومانی مؤسسه، مبلغی برای اهداف عالی امام، که یکی از آنها، محو رژیم صهیونیستی بوده، در نظر گرفته شده است؟! آیا در بودجه سال 94 مؤسسه نشر آثار امام، در جهت مبارزات بی امان امام با استکبار، مبلغی منظور گردیده است؟! چه مبلغی از این بودجه سرسام آور مؤسسه جهت گرامیداشت یاد و خاطره شهداء و خانواده معظم آنها که از نظر "امام خمینی چشم چراغ این ملتند،" اختصاص پیدا کرده است؟! چه مبلغ از بودجه 53 میلیارد تومانی برای گسترش فرهنگ اسلامی که مورد تهاجم شدید فرهنگی غرب قرار گرفته، در نظر گرفته شده است؟! اگر جواب این سئوالها منفی است، که قطعاً منفی است، آقای سید حسن خمینی که تولیت آستان امام خمینی(ره) را به عهده دارند، باید پاسخگوی هزینه کرد غیر قانونی بودجه مؤسسه در سالهای گذشته و آینده باشد!

لبق

در این راستا مجلس شورای اسلامی، که بر اساس قانون وظیفه نظارت بر هزینه کرد بودجه را به عهده دارد، باید نظارت خود را گسترش داده و اجازه دست اندازی به بیت المال را در اموری خارج از قانون ندهند و در هنگام تصویب بودجه، مقدار نیاز ضروری مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(ره) مد نظر کارشناسی دقیق قرار گیرد.

والسلام 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ