سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، هر بدعت گذاری را دشمن می دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 93 دی 11 , ساعت 8:38 عصر

بنام خدا و برای خدا

آقای نوبخت سخنگوی دولت در تاریخ 93/10/10 در خصوص توجیه برداشت غیر قانونی مبلغ 4/1 میلیارد دلار از صندوق توسعه، از ستاد مخفی تدابیر ویژه دولت رونمایی کرد و گفت: « در اولین بند آن به این موضوع اشاره شده که در تاریخ 1392/12/26 مبلغ یاد شده از حساب صندوق توسعه ملی سند خورده است. اگر کسی بگوید شده، معلوم می‌شود آن رسانه نمی‌خواهد آنچه در این متن، توافق شده را بیاورد. البته از این جهت اشتباه رخ داده و این سخن درستی است، قبلاً هم بیان شده بود که سندی بدون اینکه برداشتی صورت گیرد، اشتباه صادر شده است. نوبخت اضافه کرد: آقای سراج، رئیس بازرسی کل کشور که در صندوق توسعه ملی، ریاست هیئت نظارت را بر عهده دارد، بیان کرده که حتی یک دلار از صندوق برداشت نشده و این سند اشتباه صادر شده است به همین جهت ستاد تدابیر ویژه و براساس بند 139 قانون بودجه سال 92 مشخص کرده که این ستاد چطور می‌تواند برای رفع موانع تحریم اقدام کند.»

ااافل

آقای ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور و رئیس هیئت نظارت صندوق توسعه ملی بانک مرکزی در تاریخ 10 دی 93 با نگاشتن نامه به سران سه قوه به صورت رسمی برداشت 4/1 میلیارد دلار را تأئید نمود مبلغ مزبور را در تاریخ (1392/12/26) از حساب‌های صندوق توسعه ملی برداشت و با توجه به پیگیری‌های به‌عمل‌آمده متعاقباً در پایان فروردین‌ماه 1393 با تنظیم سند اصلاحی وجوه برداشت‌شده را به تاریخ روز برداشت به حساب‌های ارزی صندوق توسعه ملی واریز نموده است.

تتعغ

اولاً در کجای نامه آقای سراج گفته شده که یک دلار هم برداشت نشده!، بلکه بر عکس، آقای سراج تأیید قطعی نموده که مبلغ 4/1 میلیارد از حساب ارزی کشور توسط دولت خارج شده و پس از گذشت یک ماه و با پیگیری انجام شده، مبلغ یاد شده مجددا با یک تدبیر ویژه اعتدالی و حرکت زیرآبی (سند اصلاحی به تاریخ همان روز) به حساب صندوق توسعه، بازگردانده می شود.

ثانیاً با توجه به نامه آقای سراج، که برداشت مبلغ 4/1 میلیارد را تأیید نموده، دولت باید به افکار عمومی پاسخ دهد، که در مدت 35 روزی که این پول از حساب صندوق خارج شده محل هزینه کرد آن را، بصورت شفاف در اختیار رسانه ها و مردم قرار دهد!

اتلللب

ثالثاً؛ شکل گیری غیر قانونی ستاد تدابیر ویژه، با این اختیارات وسیع و قدرت مطلقه، آن هم در دولتی با مشی لیبرال، که هیچگاه نمی خواهد از قدرت کناره گیری نماید، خطر ناک است و چرا این ستاد باید از چشم نمایندگان مجلس و مردم عزیز کشورمان مخفی بماند؟! ملت ایران که از تدبیر دولت اعتدال خیری ندید، حالا باید منتظر تدابیر ویژه آن هم از نوع مخفی آن باشند!!!!!

حال مردم متحیر مانده اند، که دیوان محاسبات، رئیس مجلس و سایر دستگاه های نظرتی کشور برداست 4/1 میلیاردی را تأیید نموده اند، اما چرا آقای نوبخت همچنان می گوید، که هیچ برادشتی دولت نداشته است؟! و شاید علت آن این باشد، که آقای نوبخت در مسیر رشت - تهران، زیاد تردد داشته و در این رفت و آمدها از سنگ پای قزوین زیاد استفاده کرده باشد!

والسلام  



لیست کل یادداشت های این وبلاگ