سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و درباره فرموده خدا « إنَّ اللَّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإحْسانِ » گفت : ] عدل انصاف است و احسان نیکویى کردن . [نهج البلاغه]
 
جمعه 93 دی 12 , ساعت 3:31 عصر

بنام خدا و برای خدا

عمار یاسر که از سربازان پاکباخته حضرت رسول خدا(ص) بود، پس از رحلت جانسوز رسول خوبیها، سالهای پایانی عمر خود را در رکاب امیرالمومنین(ع) بعنوان یک شاخص و معیاری برای کسب بصیرت قرار داد و به گوشه عزلت برای عبادت خدا نرفت و چقدر زیبا، شفاف و با بصیرت از حق دفاع کرد و شهادتش هم معیاری برای حق بودن سپاه امیرالمومنین علی(ع) در مقابل با سپاه فریب معاویه قرار گرفت و مدار حرکتی عمار، معیار و شاخصی برای همیشه تاریخ شد، تا مردم در سر بزنگاهای دو دلی و تردید و در سخت ترین شرایط فتنه، با شاخص قرار دادن این یار دیرنه و بی ادعای علی(ع)، حق را از باطل تشخیص داده و بصیرت عمارگونه کسب نمایند، تا در برابر فتنه و فتنه گران واکسینه شوند. زیرا عنان فتنه در دست شیطان است و شاخص حرکت شیطان بر مدار باطل قرار گرفته است.

لعغ

عمار یاسر که به همرا پدر و مادر شیفته رسول خدا بودند، جزء اولین دسته از ایمان آورندگان به پیامبر(ص) هستند و در این مسیر، سخت ترین شکنجه ها را تحمل کردند و پدر و مار بزرگوارش در راه اسلام نوپای محمدی به شهادت رسیدند و عمار هم تا مرز شهادت پیش رفت ولی تقدیر در زنده ماندن عمار بود تا در آینده شاخصی برای هدایت باشد. پیامبر خدا در باره عمار فرموده اند: «هر کس با عمار دشمنی بورزد خداوند با او دشمن می نماید و هر کس به عمار بغض بورزد خداوند به او بغض می ورزد.» و در جایی دیگر پیامبر(ص) در باره عمار می فرماید: «عمار پوست بین چشم و بینی است و هرگاه این پوست کنده شود، بینی خون می آید.»

لاغففق

عمار در کنار پیامبر خدا و امام علی (ع) خوش درخشید و در جنگ صفین در سن 90 سالگی و در رکاب علی (ع) به شهادت نائل آمد و از آن زمان نام عمار بر تارک خوبیها و معیاری برای بصرت افزایی در تاریخ درخشیدن گرفته و در اوج فتنه سال 88 وقتی رهبر عزیز انقلاب، امام خامنه ای، عده ای از خواص و نخبگان را ساکت و عده ای را همراه فتنه و بعضآ فرماندهی فتنه دیدند، فریاد این عمار در نماز جمعه بلند نموند و چه زیبا عمارهای دوران به ولی امر مسلمین خود لبیک گفتند و به نقش بصیرت افزایی در جامعه همت گماشتند و در نهایت در نهم دی مردم خوب کشورمان با عَلَم بصیرت به صحنه آمدند و چشم فتنه را کور نمودند. و رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: « نهم دی انقلاب را بیمه کرد.»

فلغ

از جشنواره عمار و از دست اندکاران این کار بزرگ فرهنگی انتظار است، که در صحنه فیلم و سینمای ایران، تحولی عمارگونه و منشأ معروف خلق نمایند، تا به رشد فضائل و رفع رذائل در جامعه کمک نمایند و مردم از عماریون زمان، که در روزگار قعطی آثار سینمایی در شأن اسلام و انقلاب، منتظر دست پخت عمارهای خود هستند، آیا عمارهای دوران، اعم از فرماندهان و افسران فرهنگی کشور توانمندی لازم در این صحنه کار و زار بین حق و باطل را دارند؟! و جریانهای نفاق سد راه عماریون نخواهند شد؟! کار بسیار سخت ولی عاقبتی شیرین به دنبال دارد. اگر باور نداریم، سرگذشت عمار یاسر و آثار شکنجه های رذیلت و پستی بر بدنش و در نبردهای جنگ نرم و سخت، رشادتش و در پایان شهادتش، این را اثبابت می نماید.  

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ