سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نزدیکترین مردم به درجه پیامبری، اهل دانش و جهادند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
یکشنبه 93 دی 14 , ساعت 2:51 عصر

بنام خدا و برای خدا

اوباما رئیس جمهور آمریکا اخیراً در مصاحبه رادیویی ادعا نموده که وقتی به قدرت ریاست جمهوری آمریکا رسیده بود، دولت سابق ایران، راننده ای مسلط بود اما امروز اینگونه نیست و در این رابطه گفت: «وقتی به ریاست‌جمهوری آمریکا رسیدم، جهان دچار اختلاف بود و ایران روی صندلی راننده بود. هم‌اکنون جهان به واسطه اقداماتی که ما انجام دادیم متحد و ایران کشوری  است که منزوی شده است.»

ذاتتتاا

باید سئوال شود که چرا اینقدر، مخابره خبر خبرگزاری آسوشدپرس در خصوص توافق آمریکا با ایران مبنی بر ارسال مابقی اورانیوم غنی شده ایران به خاک روسیه بازتاب داشته و مسئولین وزارت خارجه را در عین بی تحرکی و انفعال به واکنش بسیار رقیق واداشته است! واقعیت چیست؟! چرا بعد از گذشت یک سال از توافقات هسته ای، هنوز این توافقنامه نخ نما و ذلت بار در کشور ایران از سوی مسئولین امر محرمانه تلقی می شود؟!

ماشین هسته ای کشورمان، در دولتهای نهم و دهم، توانست با جهاد علمی فرزندان برومند و انقلابی ایران، در حالی که همواره از سوی سرویسهای جاسوسی استکبار، مورد هجوم ناجوانمردانه انواع توطئه ها قرار می گرفت، از برخی از گردنه های سخت علمی، با تقدیم شهدائی گرانقدر عبور نماید، که این عمل محیرالعقول،  موجب حیرت جهانیان و عزت ایران اسلامی شد. اما با عملکرد ضعیف دولت پر مدعی اعتدال و عقلانیت در کمال تعجب، آقای اوباما، ادعا می نماید که فرمان ماشین عزت و سربلندی هسته ای ما را، با یک تدبیر آمریکایی، به کنترل خود درآورده است!

للل

دیگر از سخنان شورانگیز و فریاد احساسی آقای روحانی که می گفتند" توافقنامه هسته ای یعنی زانو زدن فدرتها در مقابل ملت ایران" و "کسی نمی تواند، کاسه ترک خورده تحریمها را بند بزند"، به گوش نمی رسد.

اگر خبر آسوشدپرس و سخنان آقای اوباما و بعضی از توافقات پنهانی و محرمانه تیم هسته ای کشورمان با آمریکا را، در کنار هم قرار دهیم  و محدویتهای فراوانی که در تأسیسات هسته ای کشورمان، فراتر از متن توافقنامه پذیرفته ایم و تهدیدات اخیر بعضی از اعضاء کنگره آمریکا را مبنی بر عدم امکان خروج ایران از مذاکرات هسته ای و از این طرف، حرفهای کلیشه ای مذاکره کنندگان ایرانی، که اصرار دارند، متن توافقات با 5+1 محرمانه است را، به آن اضافه نمائیم، درخواهیم یافت، که نظر آقای اوباما و ارسال مابقی اورانیوم غنی شده به روسیه، واقعیت داشته و تکذیب انفعالی سخنگوی وزارت خارجه منطقی به نظر نمی رسد.

تغغ

فکر می کنم، آقای روحانی حرف مقامات آمریکایی را در اولین کنفرانس اسلامی در تاریخ 14دی ماه 93 تکمیل و تایید نمود، آنجا که گفت: «تجربه سیاسی ما می‌گوید، کشور با انزوا نمی‌تواند رشد مستمر داشته باشد این بدین معنی نیست که ما دست از اصول و آرمان‌ها برداریم مگر کسی در میز مذاکره بر اصول و آرمان‌ها صحبت می‌کند، یک عده در توهمات زندگی می‌کنند، دنیای امروز بحث منافع است ... اصول و آرمان در سیاست خارجی بحث نمی‌شود، مگر ما در مرحله اول در توافق ژنو آرمان و اصول را معامله کردیم ما با هم حرف زدیم و توافق کردیم، مگر اصول بردیم تا معامله کنیم»؟ اگر حرف اوباما را باور نمی کردیم، پس از شنیدن سخنان رئیس جمهور کشورمان مشخص شد، که آقای روحانی و تیم مذاکره کننده، فرمان ماشین هسته ای را با بی تدبیری تمام در اختیار دشمنان ایران اسلامی قرار داده است و امروز می گوید: «آرمان ما به سانتریفیوژ وصل نیست اگر از آن طرف ما شفافیت بیشتری نشان دهیم و فلان غنی سازی که به آن نیاز نداریم متوقف کنیم یعنی آرمان ما رفت؟»

در این موقعیت خطیر می طلبد که نیروهای مؤمن و معتقد به اسلام و انقلاب، صبوری پیشه کنند و لحظه ای چشم خود را از مذاکره کنندگان و دشمنان کشور برندارند.

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ