سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بى‏نیاز از عذر بودن ارجمندتر تا از روى راستى عذر آوردن . [نهج البلاغه]
 
جمعه 93 بهمن 3 , ساعت 11:58 صبح

بنام خدا و برای خدا

در کتاب "انتخابهای سخت" خانم هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا در بخش ایران، به نقاط قوت و ضعف دولتهای خاتمی، احمدی نژاد و روحانی پرداخته شده و ضعف دولت خاتمی و روحانی در همکاری و همراهی با دشمن کاملاً مشهود است و از مجموع خاطرات کلینتون می شود به این نتیجه دست یافت که هر گاه دشمن به ضعف شما پی ببرد فشار به شما را افزایش می دهد

خانم کلینتون در خصوص ضعف و ترس دولت خاتمی می نویسد: « سال 1997 که رئیس جمهور عوض شد احساس کردیم به ما چراغ سبز نشان می‌دهند ... در افغانستان با ما همکاری کرد ولی رئیس جمهور آمریکا با فاصله کمی لحن خود با  ایران را تشدید کرد و ایران را محور شرارت نامید ... احساس کردیم باید پیچ تحریم را سفت کنیم چون ایران در موضع ضعف قرار گرفته  است و می‌شود با فشار از آن امتیاز گرفت.

تعفف

خانم کلینتون در خصوص نقاط قوت دولت احمدی نژاد می نویسد: «در سال 2005 رئیس جمهور دیگر آمد که  ادبیات تندی داشت و ما مجبور شدیم عقب‌نشینی کنیم اما در عین حال از تهدید نظامی دفاع کردیم و سیاست چماق و هویج را ادامه دادیم تا از ما اطاعت کنند؛ در سال 2009 ایران پیشرفت فوق‌العاده‌ای در منطقه کرده بود حزب‌الله و حماس اسرائیل را شکست دادند و به بن‌بست کشاندند و پادشاهان عرب با ترس نظاره‌گر وضعیت منطقه بودند ... وقتی دیدیم ایران قوی شد، اوباما به رهبر ایران نامه نوشت چرا؟چون دیدیم موضع ایران در خاورمیانه قوی و موضع ما ضعیف شد و اگر از مذاکره حرف نمی‌زدیم نمی‌توانستیم تحریم‌ها را تشدید کنیم.»

خانم کلینتون در کتاب انتخابهای سخت خود در رابطه با دولت روحانی می نویسد:« حفاظت کامل از محرمانه بودن (مذاکرات هسته ای) بیش از هر زمان دیگری مهم بود، تا اعتبار شکننده روحانی در داخل (ایران) حفظ شود ...روحانی در ماه آگوست به ریاست‌جمهوری منصوب شد و بلافاصله اظهارات آشتی‌جویانه نسبت به جامعه بین‌المللی را شروع کرد و حتی به مناسبت "روش هشانا" (سال نوی یهودی)، در صفحه توییترش آرزوهای خوبی (خطاب به یهودیان) کرد.»

کاربران عزیز می توانند نظرات خانم کلینتون را در خصوص دولتهای آقایان؛ خاتمی، احمدی نژاد و روحانی را از زبان دشمن ترین دشمنان ایران اسلامی ملاحظه و خود به قضاوت بنشینند.

لا5

امروز اگر آقای حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در جایگاه ریاست شورای عالی امنیت ملی کشور، سخنان ضد امنیتی می گوید و عجیب، خود را هم متخصص امور امنیتی معرفی می کند!، علت آن را باید در استحاله و زندگی اشرافی ایشان جستجو کنیم، زمانی که می گوید؛ دنیا هسته ای بودن ما را پذیرفت و لیکن یک سال بعد بر خلاف حرف گذشته خود اظهار می دارد؛ آرمان ما به سانتریفیوژ وصل نیست؟! و روز دیگر اقتدار و سربلندی کشور را در مانور محمد رسول الله زیر سئوال می برد و می گوید؛ " برخی اقتدار ملی را در برد موشک می‌دانند" و متأسفانه در مذاکرات هسته ای قول می دهند که بر سر توان موشکی هم مذاکره نمایند! آیا خانم کلینتون واقعیت را گفته اند؟!.

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ