سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به خدا سوگند، آن که دنیا را دوست دارد و باجز ما دوستی می کند، خدا را دوست ندارد . هرکه حقّ ما رابشناسد و ما را دوست بدارد، در حقیقت، خداوند ـ تبارک وتعالی ـ را دوست داشته است . [.امام صادق علیه السلام]
 
شنبه 93 بهمن 4 , ساعت 10:59 عصر

بنام خدا و برای خدا

در حالی که این روزها شاهد کاهش شدید قیمت نفت و افزایش عصبانیت آقای روحانی از اقدامات عربستان در این رابطه هستیم، مرگ پادشاه عیاش عربستان، دولت اعتدال را به وسوسه انداخت، تا راهکار جدیدی را برای حل مشکلات اقتصادی کشور، آن هم با "چاشنی دیپلماسی اموات،" تجربه نماید. در این راستا رئیس جمهور کشورمان با ارسال پیام تسلیت و اعزام وزیر خارجه به عربستان، بدنبال تحلیف قلوب و کاهش تولید نفت عربستان را، از جنازه یک وهابی شرابخوار و خونخوار، ضد تشیع طلب می نماید!

اتغبفق

متأسفانه رویکرد دولت اعتدال به توانمندی اقتصاد داخلی و اقتصاد مقاومتی نیست و آن را کاملاً رها کرده و بلعکس تمام پتانسیل کشور را، معطوف به التماس در اقتصاد خارجی و در رأس آن، آمریکا متمرکز نموده است و اگر  مذاکرات یک سال و نیم گذشته وزیر خارجه دولت یازدهم را مورد بررسی قرار دهیم، سهم مذاکرات آقای ظریف با دشمن اصلی ایران، یعنی آمریکا، بسیار بالا است و اگر اسم وزارتخانه آقای ظریف را، به وزارت ارتباط با آمریکا تغییر دهیم، برازنده ترین تعریف خواهد بود.

دیگر رئیس جمهور کشورمان سخنی از بازی بُرد – بُرد نمی زند و تاکنون چندین بار به سیاست دولت عربستان در خصوص توطئه کاهش قیمت نفت، حمله ور گردیده است و لذا از "دیگ دیپلماسی با اموات،" برای دولت تدبیر و امید! نصیبی نخواهد بود، زیرا؛ پادشاه جدید آل سعود، در نوکریش نسبت به آمریکا، چیزی از ملک عبدالله معدوم کم ندارد و برای همگان ثابت گردیده که پادشاهان عرب نوعاً عروسکهای خیمه شب بازی آمریکا هستند که هر کدام تاریخ مصرف خاصی دارند.

دولت اعتدال، که بخش قابل توجهی از آن بر اساس شرکت سهامی شکل گرفته و هر وزارتخانه ای سهم جریان یا حزبی می باشد، عملاً ثابت کرده اند، که به اقتصاد مقاومتی اعتقادی ندارد، و همه نمونه عینی آن واردات گسترده از کشور چین در سال 93 است.

عفغف6

آقای روحانی که باور نمی کرد، روزی بر کرسی ریاست جمهوری تکیه بزند!، هیچ راهبردی برای حل مشکلات اقتصادی کشور نداشته و ندارد و نزدیکی هنجارشکنانه با آمریکا و قدم زدن آقای ظریف با جان کری وزیر خارجه آمریکا در خیابانهای ژنو، گویای این است، که دولت یازدهم تمام تخم مرغهای خود را در سبد مذاکرات هسته ای چیده است، هر چند که بخشی از تخم مرغها شکسته و بخشی از جوجه ها مرده به دنیا آمده اند!

دولت آقای روحانی نیک می داند، که کدخدا(آمریکا) در سر بزنگاه ها، که انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از آنها است، دولت اعتدال را تنها نخواهد گذاشت و بعضی از تحریمها را در سال آینده تعلیق خواهد کرد، تا طرفداران دولت یازدهم، که یقیناً با معیارهای آمریکا سازگاری دارند!، بتوانند مجلس شورای اسلامی را به تصرف خود درآورده و پس از آن، مذاکرات دو جانبه، که دیگر هسته ای نخواهد بود، در دستور کار کدخدا قرار خواهد گرفت.آیا اینگونه خواهد شد؟

اگر هوشیار باشیم انقلاب بدست نااهلان و نامحرمان نخواهد افتاد.

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ