سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در نبودِ برادرتان، به بهترین شکلی که دوستدارید در نبودتان از شما یاد کند، از او یاد کنید . [امام صادق علیه السلام]
 
یکشنبه 93 بهمن 5 , ساعت 10:40 عصر

بنام خدا و برای خدا

پس از استقرار دولت تدبیر و امید! در سال 92 و ارسال پرونده هسته ای کشور از شورای عالی امنیت ملی به وزارت خارجه، تبلیغات گسترده ای از سوی دولت، مبنی بر حل مشکلات اقتصادی کشور در یک پروسه 100 روزه آغاز شد، ولیکن بعد از گذشت نزدیک 20 ماه از امضاء توافقنامه هسته ای، ملت ایران، به نتیجه قطعی رسیده اند، که از دیگ توافقنامه و مذاکرات هسته ای آبی برای این کشور گرم نخواهد شد، اما چرا دولت از گفتن واقعیات های مذاکرات هسته ای لرزان است؟! چرا با صداقت به مردم گزارش نمی دهند و به پنهان کاری می پردازند؟!

غ7876

اخیراً مباحثی در خصوص عدم تعهدات نیم بند غرب در اجراء توافقنامه هسته ای مطرح گردیده، که برای دولت اعتدال، که خود را با صاحب تدبیر و عقلانیت می داند!، یک افتضاح بزرگ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است! و اگر این افتضاح در هر کشوری روی داده بود، تاکنون تعدادی از مقامات مسئول برکنار و یا خود استعفاء می دادند و شجاعانه از مردم عذر خواهی می کردند! اما دولت راستگویان! تلاش دارد با یک فرافکنی، از این معرکه خود را برهاند! آیا موفق می شود؟!

آقای سید مسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستوری خود در تاریخ 5 بهمن 93، خبری تأسف باری را مطرح نمودند و آن خبر این بود، که پولهای بلوکه شده ایران بر اساس توافقنامه هسته ای ژنو، با بی تدبیری دولت، از یک حساب بلوکه شده اصلی، دوباره به یک حساب بلوکه شده فرعی منتقل شده است و بانک مرکزی ایران امکان برداشت از آن را نداشته است! اما دولت هیچگاه به مردم واقعیتهای توافقنامه هسته ای را نگفته است!

آقای میرکاظمی گفته است «دولت باید گزارش دهد که چه مقدار از این دارایی‌ها را که از طریق مذاکرات آزاد شده، می‌تواند هزینه کند، دارایی‌ها از یک حساب بلوکه شده، به یک حساب بلوکه شده دیگر منتقل شده است.»

اگر سخنان میرکاظمی را با سخنان سال گذشته آقای سیف رئیس بانک مرکزی و خانم وندی شرمن ، مذاکره کننده ارشد آمریکا قرار دهیم، درخواهیم یافت، که دولت اعتدال، با یک افتضاح بزرگ رویرو شده است!

ل6ع76ع

آقای ولی الله سیف در پاسخ به سئوالی در خصوص چگونگی واریز مبالغ 550000000 دلار طبق توافقنامه ژنو، در اسفند سال 92 پاسخ می دهد: «اصولا حساب ارزی به حساب بانک های داخلی واریز نمی شود و این پول در حساب ارزی ایران در بانک مرکزی سوئیس است ... ایران هر زمان که بخواهد می تواند برای خرید کالاهایی که اشاره شد، از این پول برداشت کند.»

خانم وندی شرمن در خصوص توزیع سبد کالا در سال 92 که آبروی دولت اعتدال را زیر سئوال برد، می گوید: «دولت ایران با پولی که ما به او دادیم بین فقرا غذا توزیع کرد.روحانی قول داده بود این پول در جای دیگری مصرف نشود!»

با عنایت به مطالب فوق، نتیجه گیری از این تحلیل و خبر را به کاربران عزیزی واگذار می نمایم، که بر حقیر منت می گذارند و از وبلاگ "وزنه سیاسی" بازدید می نمایند.

 

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ