سفارش تبلیغ
صبا ویژن
قناعت دولتمندى را بس و خوى نیک نعمتى بود در دسترس . [ و حضرتش را از معنى « فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیّاةً طَیِّبَةً » پرسیدند ، فرمود : ] آن قناعت است . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 92 اسفند 11 , ساعت 5:38 عصر

 "تدبیر و امید" و "نماد کلید"  و "اعتدال" در گزینش مدیران و عمل در عرصه میدانی در شعارها و تبلیغات ریاست محترم جمهوری آقای روحانی موج می زد و از برجستگی خاصی برخوردار بود و بعد از در اختیار گرفتن سکان ریاست جمهوری مرتبا این الفاظ از سوی رئیس جمهور، مشاورین، معاونین و وزراء تکرار شده است و لیکن در عمل هیچ نشانه ای از" تدبیر و امید و اعتدال " در امور داخلی و خارجی دیده نمی شود. در این نوشتار به چند نمونه از آن بسنده می نمایم .

1- این که ریاست محترم جمهوری در آستانه مذاکرات ژنو که از اهمیت ویژه ای برخوردار بود، در یکی از دانشگاهها اعلام نمودند "که خزانه کشور خالی می باشد" و تیم مذاکره کننده را با این پیام دشمن شاد کن به ژنو راهی کردند! و متأسفانه هیچ تدبیری در این گفتار دیده نمی شود.

2- وزیر خارجه کشور جناب آقای ظریف در گفتگو با دانشجویان اعلام می نمایند که وضعیت دفاعی کشو ما ده دقیقه نمی تواند در جلوی تجهیزات آمریکا مقاومت نماید! که این گونه ادبیات تضعیف منافع کشور و بی تدبیری وزیر خارجه و بزرگ نشان دادن قدرت شیطانی آمریکا است!

3- امضاء توافقنامه هسته ای با کشورهای 1+5 یکی دیگر از بی تدبیریهای دولت است، که هیچ اعتدالی در آن رؤیت نمی شود، و در محتوای آن امتیازات فراوانی به آمریکا و رژیم صهیونیستی داده شده وهیچ فرد نخبه و آزاده کشور از"بی سوادها و باسوادها" علی الرغم درخواست رئیس محترم جمهور از اساتید دانشگاها، حاضر به دفاع از آن نشده اند و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب از گفتگوها حمایت و به آینده آن هم خوشبین نمی باشند و ریاست سازمان صدا وسیما هم به یاری دولت محترم در حمایت از مذاکرات هسته ای برخاسته و جلوی بررسی حقوقی و نقد توافقات هسته ای را در صداوسیما مسدود کرده است!

4- بی تدبیری دولت آنقدر بالا گرفته که چند میلیون بیننده و چشم انتظار مصاحبه رئیس جمهور را بخاطر عدم اطمینان از مجریان مجرب صداوسیما که فاقد گرایش به جریانات سیاسی هستند، معطل می نمایند تا مجری مورد نظرشان را به مسئولین صداو سیما تحمیل نمایند و آن را تدبیر بخوانند!

جریان انحرافی اعتدال

5- علی الرغم مخالفت رئیس جمهوردر زمان تبلیغات انتخاباتی با دادن یارانه نقدی و خالی اعلام کردن خزانه دولت -البته به گفته رئیس جمهور-، دو سبد کالای رایگان تبلیغاتی و بصورت غیر قانونی که در مرحله اول ارایه آن، ناامیدی مردم و بی تدبیری دولت کاملا آشکار بود، و زبان بیگانگان را در برابر ملت سرفراز ایران در آستانه راهپیمایی 22 بهمن به یاوه گویی بلند کرد و دولت محترم هم در مقابل دول استکباری کاملا منفعل و بی تدبیر و حتی به اسم "تدبیر و اعتدال" از مانور موشکی نیرهای مسلح در شورای عالی امنیت ملی کشور جلوگیری نمودند!

6- در سخنان متعدد پدر بزرگ دولت (جناب هاشمی) و ارکان مختلف دولت "باصطلاح اعتدال" پرداخت یارانه نقدی در دولت آقای احمدی نژاد را،  "گدا پروری" می خوادند و لیکن برای پرداخت یارانه نقدی در سال 93 به گفته رئیس جمهور و وزیر اقتصاد و دارایی، سرپرستان خانوار باید فرمهای مخصوصی که نیازمندی آنان را مشخص کند، تکمیل نموده و از سوی مجاری ذیصلاح که هنوز مشخص نگردیده آن را تأیید نمایند! کجای این عمل دولت با تدبیر و امید سازگار است!؟ و آیا این فرمها با کرامت انسانی و اسلامی مردم حماسه آفرین کشورمان مطابقت دارد! و این عمل توهین به شعور و شخصیت ایرانی نمی باشد!؟ آیا تکمیل این فرمها بر گرفته ازاقتصاد لیبرالیستی و یا همان تفکرات کارگزاران سازندگی (حزب دموکرات، لیبرال اسلامی )نمی باشد!؟

7- آیا در بکار گیری مشاوران، وزیران، معاونین وزراء و مدیران اجرایی کشور" اعتدالی "به چشم می خورد!؟ آیا بکار گیری فتنه گران اعتدال است!؟ جلوی انتقاد به حق نمایندگان مجلس را گرفتند و آنان را تهدید نمودن، با اعتدال و تدبیر چه نسبتی دارد!؟

8- با توجه به موارد ذکر شده، وجود جریان انحرافی در دولت تدبیر و امید، که همان جریان" مشائیسم "است ، قطعی به نظر می رسد و پاکسازی این جریان مخرب تدبیر و ناامید کننده مردم، از سوی ریاست محترم جمهور ضروری خواهد بود ؛ چرا که جریان انحرافی،" افرطی گری "را تدبیر و سازش با استکبار را دیپلماسی موفق و حل مشکلات اقتصادی را با ذلت پذیری، مصلحت می نامد.      

                                                                                والسلام           



لیست کل یادداشت های این وبلاگ