سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانت، کسی است که از اموال خود به تو ببخشد، و بهتر از او کسی است که تو را بی نیاز سازد و اگرخود به تو نیازمند گشت، تو را معاف دارد [و از تو چیزی نخواهد] . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 93 بهمن 9 , ساعت 10:9 عصر

بنام خدا و برای خدا

در سناریوی مضحکی که سناتورهای جمهوریخواه کنگره آمریکا، مبنی بر تحریمهای جدید علیه کشورمان، سامان داده اند، تعدادی از سناتورهای دموکرات آمریکا، در نامه‌ای خطاب به رییس‌جمهورشان، اعلام کرده اند، که تا اواخر ماه مارس، یعنی (4 فروردین 94) به ایران فرصت می دهند که توافق جامع هسته ای مد نظر آمریکا را امضاء کند، در غیر این صورت، سناتورهای دموکرات هم به جمهوریخواهان کنگره خواهند پیوست و تحریمهای جدیدی را علیه کشورمان تصویب خواهند کرد.

لاببی

سناتور رابرت منندز، یکی از اعضای اصلی کمیته روابط خارجی آمریکا، در نامه ی خود خطاب به اوباما نوشته است: «اگر تا 24 مارس(4 فروردین) یک توافق کلی حاصل نشود، وی و دیگر دموکرات‌ها به جمهوری‌خواهان سنا برای تصویب این طرح خواهند پیوست ... ما تنها زمانی که ایران تا 24 مارس با یک چارچوب سیاسی برای توافق نهایی که در آن به تمام پارامترهای لازم رسیدگی شده موافقت نکند به قانون تحریم‌های جدید رأی موافق خواهیم داد ... این ضرب‌الأجل آزمایشی برای ارزیابی نیات ایران است.»

ضرب المثلی داریم که می گوید؛ "خود کرده را تدبیر نیست.!" رئیس دولت اعتدال با طرح بازی بُرد – بُرد و خوش بینی افراطی، وارد مذاکرات هسته ای با کدخدا(آمریکا) شد و با بی تدبیری تمام، توافقنامه هسته ای را در مقابل دریافت هیچ! امضاء کردند و به دور از واقع بینی توافقنامه را 2 بار تمدید نمودند!

قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، معمولا هر روستایی دارای کدخدا بود و اداره امور روستا را، با مأمورین دولتی و ژاندارمری هماهنگ می کرد و ساکنین روستا هم از کدخدا حرف شنوی داشتند و اگر انتخابات مجلسی بود، مردم روستا برای انتخاب نماینده مجلس، شناسنامه خود را به کدخدا می دادند و کدخدا هم شناسنامه ها را، در اختیار مأمورین انتخابات می گذاشت و آنها هم، آراء مردم را به نفع فردی که از قبل، به عنوان نماینده مجلس معین شده بود، به صندوق می انداختند.

غالعبف

متأسفانه آقای روحانی رئیس جمهور کشورمان اعتقاد راسخ دارند، که آمریکا کدخدای جهان است و در این رابطه می گوید:« آمریکایی ها کدخدای ده هستند و با کدخدا بستن راحت تر است.»! و به همین علت، واقع بینی نسبت به دشمنی آمریکا، جای خود را به خوش بینی داد و تیم مذاکره کننده هسته ای را، افرادی شکل دادند، که نوعاً محل تحصیل آنها آمریکا بوده! و در پرونده دیپلماسی آنان، هیچ تلاش مؤثری در دفاع از حقوق کشورمان وجود نداشت! و تبهرشان در صحنه های بین المللی، به اثبات نرسیده بود! و لذا، از ترکیب تیم مذاکره کننده ایران و خوش بینی افراطی به دشمن و صحنه مذاکرات را بازی دانستن از سوی رئیس جمهور، همگی دست بدست هم داد و امروز، صحنه را به صورتی آراسته اند، که یاغیان و جنگ افروزان آمریکایی، مرتباً نظام اسلامی را مورد تهدید قرار می دهند و مسئولین دولتی هم به ندرت از خود واکنش نشان می دهند! آیا هنوز رئیس جمهورمان هنوز فکر می کند که طرح بازی بُرد – بُرد کارآیی دارد؟!

احتمالا تیم مذاکره کننده و دولت اعتدال از اینکه رژیم صهیونیستی اجازه توافق جامع هسته ای را در فروردین سال 94 صادر نموده،بسیار مسرور گردیده اند!!!!!  

پسندیده است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح خود را مبنی بر غنی سازی 60 درصدی زودتر به صحن علنی مجلس بیاورند و در مقابل یاغیان آمریکائی و سکوت دولت اعتدال، اقدامی در دفاع از کشورمان رقم بزنند.

والسلام    



لیست کل یادداشت های این وبلاگ