سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شناخت خداوند برترین دانش است . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 93 بهمن 15 , ساعت 1:49 عصر

بنام خدا و برای خدا

این روزها خبرگزاریها و رسانه ها از قول مسئولین داخلی و خارجی، نوید پایان مذاکرات هسته ای را در فروردین سال 94 می دهند و در این رابطه نکته ای به صورت مشترک در مصاحبه های مسئولین آمریکائی و ایرانی دیده می شود و آنهم عبور از خط قرمز نظام اسلامی است.

 جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، روز دوشنبه در همین رابطه گفت «یکی از مسائلی که ما در مذاکرات به آن می‌پردازیم، این است که چگونه با برنامه موشک‌های قاره‌پیمایی که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای مقابله کنیم. این مسئله به بحث گذاشته شده و در آینده هم مطرح خواهد شد.»

لاف

در پاسخ به ادعای خانم جن ساکی آقای عراقچی از خود واکنش نشان داد و ضمن تکذیب سخنان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: « هیچ‌گاه در چارچوب گفت‌وگوهای هسته‌ای کشورمان با 1+5 چه در گذشته و چه در حال حاضر، اجازه طرح و مذاکره درخصوص توان دفاعی و موشکی کشور داده نشده و در آینده نیز داده نخواهد شد.» ظاهراً آقای عراقچی دچار نسیان آنی شده و از سخنان سوم شهریور امسال خود خبر ندارد که گفته بود: «بر اساس توافق ژنو در طول مذاکرات به موضوع موشکی که در بند 9 قطعنامه 1929 شورای امنیت به آن اشاره شده است، پرداخته خواهد شد اما این به هیچ وجه به معنای اجرای قطعنامه نیست!»

تیم مذاکره کننده ایرانی سر خود را همچون کبک به زیر برف کرده و هنوز در رؤیای محرمانه بودن توافق است. وقتی به صراحت در قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل موضوع موشک های بالستیک، که از روی سیستم پرتاب، قابلیت شلیک دارند آن را غیرمجاز می داند، موشک های بر روی لانچر بالستیک را نیز ممنوع کرده است.

لبلغ

آقای عراقچی و ظریف! آیا شما وقتی پای توافقنامه ژنو را، امضاء کردید، فکری در باره قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل، که در خصوص گامهای اضافی، بحث می کند، کرده بودید، که این تعهد سنگین قرون وسطائی را به نظام اسلامی تحمیل نموده اید؟! و امروز در پیشگاه ملت و رهبری شرمنده هستید، که حاصل تلاش سربازان فداکار این ملت را به باد دادید! لذا حق ندارید، به شعور مردم، با حرفهای دروغ و چند پهلو اهانت نمایید. در یکی از بندهای توافقنامه هسته ای ژنو آمده است: «گام های اضافی در میان اقدام های اولیه و گام نهایی، از جمله، در میان موارد دیگر، پرداختن به قطعنامه های شورای امنیت با نظر به اینکه ملاحظه شورای امنیت سازمان ملل در این موضوع به صورت «رضایت بخش» به نتیجه برسد.»

آقای عراقچی شما امضاء کرده اید که رضایت شورای یاغی امنیت سازمان ملل را فراهم نمائید، پس به بیراهه و کجراهه نروید و با مردم کشورمان صادق باشید هر چند دولت اعتدال تاکنون برعکس عمل کرده است!!!!! چرا ملت ایران بخاطر غربگرایی بعضی از مسئولین دولت اعتدال لیبرال، و رضایت کدخدا، این هزینه سنگین را بپردازد؟!

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ