سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتن «نمی دانم» نیمی از دانش است . [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 93 بهمن 30 , ساعت 10:16 عصر

بنام خدا و برای خدا

خانم افخم سخنگوی وزارت خارجه در اظهارات جدید خود، با تدبیری خلاقانه!، بازی جدیدی را، در بازی بُرد - بُرد رئیس جمهور وارد نموده، و گفتند: «مذاکره کننده‌ها برای اینکه بتوانند روی جزئیات توافق کنند، ابتدا نیازمند آن هستند که یک تفاهم سیاسی داشته باشند و این تفاهم سیاسی برای برخی به منزله توافق سیاسی شکل می‌گرفت.»

لاقثق

متآسفانه دولت اعتدال در خصوص توافقنامه هسته ای، از گفتن حقایق طفره می رود و هر روز با الفاظ مختلفی، تلاش می کند تا مردم و نخبگان جامعه را از محتوای توافقنامه و امتیازهای اهدائی به غرب و آمریکا، به اسم محرمانه خواندن آن، بی خبر نگه دارد، لذا یک روز می گوید؛ دنیا در برابر ملت ایران زانو زده است، فردا روز ادعا می کنند، که کاسه تحریمها ترک برداشته، روز دیگر منتقدین را بی سواد می خوانند و پس از اینکه مردم از زبان رهبر و امام خود، شنیدند، که امتیازهای فراوانی از سوی دولت به غرب داده شده، رئیس جمهورمان گفتند، که حالا نوبت آنهاست (یعنی اینکه ما امتیازها را قبلاً داده ایم) و ...  

غمگینانه باید گفت؛ در حالی که دولت اعتدال متن توافقنامه ژنو را محرمانه می خواند، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تاریخ 29 بهمن 93 می گوید: «به همان اندازه که ایران از جزئیات مذاکرات هسته‌ای اطلاع دارد، اسرائیل نیز مطلع است.»

خانم افخم سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، که مواضع رسمی دولت اعتدال را بیان می کند، پس از فرمایشات راهگشای مقام معظم رهبری، که باید نقشه راهی در مذاکرات و خط قرمز نظام اسلامی در مذاکرات هسته ای باشد، در اقدامی غیر اخلاقی که در ورای آن نفاق دیده می شود و برای اینکه پوششی بر بی تدبیری دولت و بهانه ای برای دو مرحله ای کردن مذاکرات هسته ای، بر اساس خواست آمریکائیها، درست نماید، از واژه تفاهم سیاسی در مصاحبه رسمی خود استفاده می نماید.

654

در این گفته سخنگو، سئوال اساسی این است، که در تفاهمات و توافقات با کشورهای دیگر، چه فرقی بین تفاهم و توافق وجود دارد؟! مگر نه این است، که تفاهم نامه و توافق نامه، بر اساس اصل 77 قانون اساسی باید پس از تصویب مجلس به امضاء مسئولین اجرائی برسد؟ و لذا بازی با الفاظ در راستای گمراه نمودن افکار عمومی و بی صداقتی دولت با مردم است! و اگر اینگونه نبود خانم افخم با نفاق دیگری به اصلاح سخنان روز قبل خود نمی پرداخت! آنجا که گفت: «جمهوری اسلامی ایران درمذاکرات هسته ای با 1+5 همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند فقط با توافقی که در یک مرحله صورت گرفته و حاوی تمامی جزییات و کلیات باشد موافقت خواهد کرد.»

آیا دولت، نقشه استراتژیک امام و رهبری جامعه را عملیاتی خواهد کرد؟ و یا، با نفاق و بهانه ای دیگر، مسیر توافقات اولیه ژنو را که در مقابل امتیازهای فراوان به آمریکا، هیچ دریافت نموده را، طی خواهد کرد؟!

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ