سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زبان درنده‏اى است ، اگر واگذارندش بگزد . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 94 فروردین 2 , ساعت 2:44 عصر

بنام خدا و برای خدا

آقای ظریف وزیر خارجه کشورمان در صفحه فیس بوکش، پیام شک برانگیزی را منتشر و می نویسد  «تلاش می کنم در سال همدلی و همزبانی دولت و ملت، دست کم هر هفته یک گزارش کوتاه خدمت شما تقدیم کنم ... مذاکرات این دور، سخت و فشرده اما مفید و راهگشا بود. به لطف خدا و با تلاش، نوآوری و همفکری مسئولین و کارشناسانِ وزارت امور خارجه، سازمان انرژی اتمی و دیگر دستگاه ها، راه حل های مناسب فنی و سیاسی برای موضوعاتی که غیرقابل حل می نمود، پیدا شده است.»

یس

با بررسی پیام آقای ظریف، رئیس جمهور آمریکا، بیانیه 4 وزیر خارجه اتحادیه اروپا و آقای روحانی، درمی یابیم که موضوعاتی که آقای ظریف میگویند قبلاً راه حل نداشته و ایشان و تیم مذاکره کننده توانسته اند، برای آنها، راه حل مناسب فنی و سیاسی پیدا کنند، مشکوک و غیر شفاف است، لذا، ایشان و رئیس جمهور که همه مسئولیت توافق هسته ای را پذیرفته اند، اگر راست می گویند و با ملت، همدل و هم زبان هستند، قبل از توافق نهائی با آمریکا، باید به چند سئوال اساسی، پاسخ دهند.

قبل از طرح سئوالات، ایران امتیازهای فراوانی، مثل اکسید اورانیوم 20 درصد، توقف توسعه سانتریفیوژهای نسل جدید، تعطیلی رأکتور اراک، تعطیلی تولید اورانیوم 20 درصد و نصب دوربینهای پیشرفته در تمام مراکز هسته ایی را به طرفهای غربی در توافق اولیه داده بود و حالا باید قبل از توافق نهائی پاسخ دهند:

1-کدام موضوعات فنی و سیاسی، که در دولتهای سابق، راه حل نداشته اند، برای آنها راه حل پیدا کرده اند؟

2-موضوعاتی که آقای ظریف و تیم مذاکره کننده هسته ای برای آنها راه حل پیدا کرده اند از سوی کدام کشور مطرح گردیده است؟

3-موضوعاتی که حل گردیده و زمینه توافق نهائی را فراهم نموده، کدام موضوعات است؟ و چه امتیازهای جدیدی به طرفهای غربی و در رأس آنها به شیطان بزرگ داده شده است؟!

4-کاهش سانتریفیوژها از 18 هزار به 6 هزار، بر اساس کدام عزت و حکمت، به دشمنان هدیه گردیده است و در قبال آن چه دریافتی داشته اند؟!

به این سئوال رئیس جمهور آمریکا با دقت توجه نمائید، که گفته است «آنچه که بر رسیدن یا نرسیدن به توافق اثر دارد، اولا این است که آیا ایران حاضر است به دنیا ثابت کند که به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست و اینکه ما بتوانیم به نحوی قابل‌ راستی‌ آزمایی و مناسب، از این امر کسب اطمینان کنیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا سپس می گوید: «صادقانه بگویم، آن‌ها هنوز آن امتیازاتی را که به عقیده من برای رسیدن به توافق نهایی لازم است، نداده‌اند. اما حرکاتی داشته‌اند و احتمال (توافق) وجود دارد.»

5-با توجه به سئوال آقای اوباما، آقای ظریف و آقای روحانی پاسخ دهند؛ چه زمانی انقلاب اسلامی و تأسیسات هسته ای ایران، پس از راستی آزمائی آمریکا و در لایه پنهانی آن رژیم صهیونیستی، مورد تائید و فعالیت مجدد قرار می گیرند؟ آیا تا آن زمان، آقای ظریف در ایران زندگی می کند؟! و آقای روحانی حیات دنیوی دارد؟!

ارمغان دولت اعتدال از مذاکرات هسته ای در سال "دولت و ملت، همدلی و هم زبانی" مردم پسند خواهد بود؟ و یا باعث شادی دشمنان و ایجاد گسست، بین دولت و ملت خواهد شد؟!

توافق به زودی حاصل خواهد شد. امـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا !!!!!!!!!!!!!

والسلام 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ