سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خوش خویی، محبّت به بار می آورد و دوستی رااستوار می کند . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 94 فروردین 4 , ساعت 1:17 صبح

بنام خدا و برای خدا

دولت یازدهم بر اساس قانون بودجه سال 1394 که از سوی مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده و جناب آقای روحانی هم آن را برای اجرائی شدن ابلاغ نموده، موظف گردیده که تعداد 5/5 میلیون نفر را که از پردرآمدهای جامعه شناخته می شوند از لیست دریافت کنندگان یارانه نفدی حذف نماید، که معاون اول رئیس جمهور آقای اسحاق جهانگیری، در مصاحبه با سالنامه نوروزی دنیای اقتصاد، مورخ 23 اسفند 93 از خود واکنش نشان داده و قبل از اجرائی شدن بودجه آب پاکی را روی دست نمایندگان مجلس ریخته و با ایستادگی در برابر قانون، گفته است: «راه کاهش این نیست که گفته شود پردرآمدها را حذف کنیم. گفتن این جمله آسان است، ساده است. به نظر من می خواهند دولت را وارد چالش جدیدی با مردم کنند. می خواهند دولت با یک مجموعه از مردم واردچالش شود. ما دولت را وارد درگیری با مردم نخواهیم کرد.»

اللغ

دولت اعتدال در مقطعی، از آحاد مردم خواست که در صورت عدم نیاز به دریافت یارانه نقدی، بصورت دوطلبانه از دریافت آن انصراف دهند، ولیکن دولت با تمام ابزاری که از آن بهره جست، توفیقی نداشت و حتی وزیر اقتصاد و دارائی وارد میدان شد و اعلام کرد، اسامی 10 میلیون نفر را شناسائی کرده ایم که از لیست دریافت کنندگان یارانه نقدی حذف خواهیم کرد، اما دولت از همه گفته های خود، به یکباره عقب نشینی کرد و قانون را برای تصرف کرسی های مجلس شورای اسلامی در انتخابات اسفند امسال، به کناری نهاد و عملیاتی ننمود! و اولین قانون گریزی، در پرونده دولت اعتدال ثبت شد!

در واپسین روزهای سال 93 اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، در اقدامی عجیب، اعلام نمود، که «می خواهند دولت با یک مجموعه از مردم، واردچالش شود. ما دولت را وارد درگیری با مردم نخواهیم کرد.» معنی این سخن جهانگیری این است که دولت برای هدفی بزرگتر، که تصاحب مجلس شورای اسلامی در انتخابات سال 94 می باشد، حاضر نیست کسی را از دریافت یارانه نقدی حذف نماید، زیرا اسحاق خان و پدر معنوی و سیاست گزار اصلی دولت خوب می داند که حذف پردرآمدها، از دریافت یارانه نقدی، مساوی با رأی دادن به جریان مقابل دولت است و لذا دولت از اجراء قانون امتناع می کند.

برای اینکه خیلی هم آبرو ریزی نشود، آقای جهانگیری می گوید: «البته هنوز متن مصوبه مجلس را ندیده ام. چون چیزهایی که گفته می شود، گاهی با متن قانون که منتشر می شود، متفاوت است. ما.»

به اسحاق خان باید گفت شما اول مجلس را متهم می کنید و می گوئید؛ "می خواهند دولت را وارد چالش جدیدی با مردم کنند، اما پس از آن می گوئید؛ "هنوز متن مصوبه مجلس را ندیده ام، متن قانون را می بینیم و براساس آن عمل خواهیم کرد" اگر می خواهید به قانون عمل کنید، پس چرا مثل جهانگیرها سخن می گوئید و اگر در اجراء قانون مجلس، مطیع هستید، پس این همه لاف زدن از برای چیست؟!

به شخصی گفتند: "شوربای گرم را چه می گویند؟" گفت: "کله جوش" گفتند: "وقتی سرد شود، آن را چه می گویند؟" گفت: "ما امانش نمی دهیم که سرد شود، داغ داغ آن را می خوریم." پس اسحاق خان! مواظب باش که نسوزی!

والسلام 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ