سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که حکمتی را نشر داد، با آن یاد می شود [امام علی علیه السلام]
 
پنج شنبه 94 فروردین 13 , ساعت 11:30 عصر

بنام خدا و برای خدا

بلاخره مارتون دولت اعتدال در بازی مسخره بْرد – بْرد با شیطان به پایان رسید و اولین بیانیه مشترک خود را پس از تهدیدات و حیله های شیطانی منتشر کردند و هر چه نظر می کنیم در این بازی یا بیانیه متشرک، خبری مبنی بر بْرد جمهوری اسلامی ایران دیده نمی شود و در برابر امتیازهای داده شده، فقط توانسته ایم، هیکلی کاریکاتوری از تأسیسات و مراکز هسته ای خود را حفظ نمائیم و ممکن است کدخدا(آمریکا)، پس از 10 سال اجازه فعالیت همین هیکل بی مصرف کاریکاتوری را هم از ما بگیرد!!!

بخشی از امتیازهای داده شده بدین شرح است :غفف

1-دوره زمانی برنامه جامع اقدام مشترک در خصوص برنامه غنی سازی ایران 10 ساله خواهد بود. یعنی اینکه تأسیسات هسته ای ایران تا 10 سال با محدودیت شدید و تحت نظارت گسترده آژانس بین المللی اتمی و خارج از مقررات بین المللی روبرو خواهد بود و بر همین اساس در طول مدت 10 سال فقط در محدوده ای بسیار ضعیف ایران می تواند فعالیت نماید که ردیف 2 تا 8 تائیدی بر این گفته است.

2-از 19 هزار سانتریفیوژ در تأسیسات نطنز تنها 5 هزار اجازه فعالیت دارد و مابقی سانتریفیوژها باید جمع آوری شود و در اختیار مأموران جاسوس آژانس بین المللی انرژی اتمی و خارج از دسترس ایران نگهداری شود و اگر ماشین سانتریفیوژی در این مدت 10 ساله از کار افتاد و یا منفجر شد باید از آژانس درخواست نمائیم که از سانتریفیوژهای خودمان مثل آزاد سازی دلارهایمان در بانکهای جهان، اجازه بدهند با راهکارهای خاصی جایگزین نمائیم!!!

3-تأسیسات هسته ای فوردو از یک سایت غنی سازی به یک مرکز هسته ای، فیزیک و فن آوری تبدیل خواهد گردید. در این مرکز همکاری بین المللی در حوزه های تحقیق و توسعه ی مورد توافق مورد تشویق قرار خواهد گرفت. مواد شکافت پذیر در فوردو نخواهد بود.(الفاتحه)

4-رآکتور تحقیقاتی پیشرفته آب سنگین در اراک با همکاری مشترک بین المللی بازطراحی و نوسازی خواهد شد به گونه ای که پلوتونیوم با قابلیت تسلیحاتی در آن تولید نگردد. بازفرآوری صورت نخواهد گرفت و سوخت مصرف شده صادر خواهد گردید.

5-در خصوص سانتریفیوژهای نسل 4 تا 8 که ظرقیت بیشتری برای غنی سازی و هزینه کمتری دارند، ایران اجازه تحقیق، توسعه و ساخت آنها را دارد ولکن، اجازه آزمایش و نصب آنها را در مدت 10 ساله ندارد!!!7ع

6-تحریم های مالی و اقتصادی که از سوی آمریکا و مرتبط با برنامه هسته ای ایران اجراء گردیده، پس از اینکه توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی، راستی آزمایی شدیم، آن تحریمها متوقف میشود(لغو نمی شود). تحریمهایی که در رابطه با حقوق بشر و موشکی ایران و حمایت از مستضعفین جهان اسلام، مثل حزب الله لبنان و حماس و جهاد اسلامی فلسطین، علیه ایران صادر شده، همچنان پا برجا است!!!

7-اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی مورد توافق واقع شده است. یعنی اجراء پروتکل الحاقی پس از این بیانیه تحمیلی و قرون وسطائی اجباری خواهد بود.

8-ایران باید ذخایر موجود مواد غنی شده خود را برای تولید مجتمع سوخت هسته ای و یا صادرات آنها به بازارهای بین المللی در قبال خرید اورانیوم اختصاص دهد، یعنی باید سوخت 3/5 درصد را اکسید نمائیم و یا از کشور خارج کنیم!!!

هیچ کدام از تعهدات 7 گانه فوق در حیطه اختیارات دولت ایران نیست و تمام آنها پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و تائید شورای نگهبان قابلیت اجرائی دارند ولی غمگینانه باید گفت که تمام تصمیمات تیم مذاکره کننده از نظر بین المللی پذیرفته است، لذا باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نزد خداوند و مردم، بر اساس سوگندی که در شروع نمایندگی خود یاد نموده اند، پاسخگو باشند و شرمنده نباشند!

والسلام



لیست کل یادداشت های این وبلاگ