سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه با سَبُکْ عقل دوستی کند، سَبُک عقلی خود را آشکار کرده است . [امام علی علیه السلام]
 
جمعه 94 فروردین 14 , ساعت 8:55 صبح

 

بنام خدا و برای خدا

هر چه بیشتر در محتوای توافق سیاسی هسته ای دقت می نمایم و ابعاد مختلف آن را می نگرم، شک و تردیم به آنچه در توافق سیاسی به تصویب رسیده، بیشتر می شود و اعتقادم به آنچه را که حاج حسین شریعتمداری گفتند، زیادتر می شود، آنجا که پس از توافق یا بیانیه و یا تفاهم سیاسی گفت: «اسب زین شده را داده‌ایم و افسار پاره تحویل گرفته‌ایم.»

آیت الله خامنه ای در دیدار فرماندهان نیروری هوایی ارتش در 19 بهمن 93 ضمن رد توافق دو مرحله ای، فرمودند: «اگر توافقی انجام شود، باید در یک مرحله و در بردارنده کلیات و جزئیات، با یکدیگر باشد ... توافق نباید به گونه ای باشد که طرف مقابل که عادت به چانه زنی دارد، در قضایای مختلف بهانه جویی کند.»فل

خانم افخم سخنگوی وزارت خارجه در 29 بهمن 93 با جعل واژه "تفاهم سیاسی" به جای توافق سیاسی گفت: «مذاکره کنندگان برای اینکه بتوانند روی جزییات بحث کنند، ابتدا نیازمند این هستند که یک تفاهم سیاسی را داشته باشند.»

محمد جواد ظریف 13 اسفند 93 پس از مذاکره با همتای آمریکایی خود گفت: «ما بسیار نزدیک هستیم، بسیار نزدیک، و می‌توانستیم بسیار دور باشیم، اما اگر بشود همانطور که رئیس‌جمهور اوباما گفت، تصمیم سیاسی برای رسیدن به آری را بگیریم، بسیار نزدیک هستیم.»

پس از پایان مارتن 11 روزه مذاکرات هسته ای، قرائت بیانیه ی سیاسی آن هم با زبان فارسی به آقای ظریف واگذار شد و ایشان همانند متهمان به قرائت آن پرداخت و آنچه را دلسوزان نظام اسلامی هشدار می دادند، که نباید به کدخدا اعتماد کرد، رخ داد و این بیانیه سیاسی الزام آور، آنچنان تأسیسات هسته ای ما را محدود می کند، که رئیس جمهورمان دیگر نمی توانند نامه ای به رهبر معظم انقلاب بنگارند و اعلام کنند، که دومین پیروزی را در لوزان سوئیس کسب کرده است!

دولت اعتدال ممکن است برای فریب افکار عمومی، جشنی را به اسم جشن "همدلی و هم زبانی هسته ای" برگزار نماید و برای قفل زدن به تأسیسات هسته ای کشور به رئیس دولت و آقای ظریف و اعضاء تیم مذاکره کننده هسته ای، مدالهای شجاعت اعطا نماید و سبب ریشخند کدخدا را فراهم نماید!

اگر برگزاری جشنی مهیا نشد، دولت می تواند طی گزارش غیر واقعی به مردم بگوید؛ که کدخدا(آمریکا) ما را به حمله نظامی تهدید کرده بود اگر ما از ثمره ی خون شهداء هسته ای و دستور رهبر معظم انقلاب عدول نمی کردیم، تهدید کدخدا جدی بود و لذا ما برای حفظ مملکت و جلوگیری از تخریب زیر ساختهای کشور، برای مدتی کوتاه! که حداقل 10 تا 25 سال می باشد!، از فعالیت هسته ای صنعتی چشم پوشی کردیم، تا زمینه همدلی و هم زبانی با دشمنان، مسدود نگردد!

با توجه به اینکه دولت اعتدال از قبل زمینه توافق دو مرحله ای و تعطیلی تأسیسات هسته ای را در برنامه خود داشته است، به نظر می رسد حمله ای گازانبری همه جانبه برای جلوگیری از ایجاد همدلی و هم زبانی علیه منتقدین خود در داخل کشور دارد!!!

راستی؛ چرا این مرحله از توافق سیاسی محرمانه نبود؟! چه قسمتهایی از آن محرمانه است، که در توافق جامع می آید؟!!!حاج حسن روحانی مچکریم!!!!!

والسلام 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ