سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دورى تو از کسى که تو را خواهان است ، در بهره‏اى که تو را از اوست نقصان است ، و گرایشت بدان که تو را نخواهد خوار ساختن گوهر جان است . [نهج البلاغه]
 
جمعه 94 فروردین 14 , ساعت 11:0 عصر

بنام خدا و برای خدا

آقای روحانی رئیس جمهور کشورمان، با تأخیر 19 ساعت، پس از سخنرانی اوباما، در جلسه ای که بدون پرسش و پاسخ برگزار شد؛ گفتند: «یکی از وعده‌های دولت به مردم این بود که سانتریفیوژ بچرخد اما زندگی مردم هم بچرخد، چرخش سانتریفیوژها زمانی برای ما ارزشمند است که چرخ اقتصاد هم در کنار آن در چرخش باشد ... در این گام دوم ما هم حفظ حقوق هسته‌ای را داریم و هم رفع تحریم‌ها در کنار آن و هم تعامل سازنده با جهان را داریم که این عرصه برای ما حائز اهمیت است.»

با توجه به اینکه بیانیه سیاسی لوزان محرمانه نبوده و امکان فریب برای طرفین در آن وجود ندارد و فکت شیت تصمیمات هم از سوی آمریکا منتشر گردید، انتظار این بود که آقای روحانی رئیس جمهور کشورمان، مثل آقای اوباما آنچه را تعهد کرده اند برای مردم بدون لکنت زبان و ترس توضیح دهند، مثلاً اگر قرار است در فوردو سانتریفیوژی بچرخد، و دیگر اورانیم 20 درصد تولید نکند و 75 درصد سانتریفیوژهایش جمع آوری شود و در اختیار آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار گیرد و در آن مکان دیگر غنی سازی تا 15 سال صورت نگیرد، باید رئیس جمهور بر اساس وظیفه خود، همه تعهدات را برای مردم ایران توضیح دهند و اگر تنها بگوید که فوردو با 1000 سانتریفیوژ می چرخد و بقیه آن را نگوید، به این عمل رئیس جمهور در اصطلاح سیاسی و شرعی، فریب افکار عمومی مردم گفته می شود!!!

رئیس جمهور وقتی می گوید: «همه تحریم‌ها در بخش مالی، اقتصادی، بانکی در همان روز اجرای توافق و همه قطعنامه‌های علیه ایران لغو خواهند شد.» چرا توضیح نمی دهد که تحریمها در صورتی لغو می شود که آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام نماید که ایران به همه سئوالاتش پاسخ گفته است و در غیر این صورت تحریمی لغو نخواهد شد! اما رئیس جمهور فقط یک قسمت توافق را به عرض ملت می رساند! آیا اینگونه خبر رسانی شیوه ی غربیها نیست؟!

آقای روحانی در بخش دیگر سخنان یک طرفه خود می گوید:« 1+5 پذیرفته است که ایران دارای غنی‌سازی در خاک خود باشد» مگر قرار بوده است در ثریا غنی سازی صورت بگیرد؟!

اما آقای روحانی با زیرکی تمام نگفت که رهبر معظم انقلاب فرموده اند که همه توافق باید در یک مرحله صورت گیرد و یا نگفت که در نطنز تعداد سانتریفیوژهای ایران از 19000 کنونی به 6104 دستگاه میرسد، که در 10 سال آینده تنها 5060 عدد از آن‌ها اورانیوم غنی‌سازی خواهد کرد و تمامی سانتریفیوژها از نوع IR- 1 خواهد بود و بقیه سانتریفیوژها باید برچیده شود و در اختیار انبارهای آژانس بین المللی قرار گیرد.

آقای رئیس جمهور فراموش کردند که به مردم بگویند؛ «که ایران برای دستکم 10 سال از مدل‌های IR-IR-IR-IR-6 یا IR-8 برای تولید اورانیوم غنی‌شده استفاده نمی‌کند.» پذیرش این تعهد قرون وسطائی مثل این است که آمریکا به شما دستور دهد که حق نداری با تراکتور زمین را شخم بزنید و برای شخم زدن باید از گاوآهن و الاغ استفاده کنید! چرا روحانی در سال دولت و ملت با مردمی که به ایشان رأی داده و نداده اند، صادق نیست؟!

چرا آقای روحانی از گفتن آنچه که ایران را بصورت قرون وسطائی در برابر آمریکا متعهد نموده، حرفی نمی زند و واقعیات را نمی گوید؟! به این سخن آقای نیکلا ماکیاول در توصیه به شهریاران و پادشاهان توجه کنید، تا به عمق آن پی ببرید آقای ماکیاول می گوید:‌«ریاکاری صفتی ارزشمند است ... شهریاران از رک و راست بودن بپرهیزند و بدی کن اما چنان وانمود کن که نیکی می‌کنی زیرا؛ خوب بودن زیان‌آور است. بر پادشاهان لازم است که برای حفظ قدرت و منفعت خویش بر خلاف عدل، شفقت، انسانیت، و حسن‌ نیت رفتار کنند. اما رعایایشان نباید از این امر آگاه باشند.»

آیا به رمز و راز پنهانکاری رئیس جمهور پی بردید؟! آیا در نظام اسلامی که مردم بعنوان کارگزار آقای روحانی محسوب می شوند، این عمل در شأن رئیس جمهورش می باشد؟!

راستی به آقای روحای باید گفت؛ هنر دولت شما تا الان این بوده، که هم چرخ سانتریفیوژها را از کار انداحته اید و هم در چرخاندن زندگی مردم ناتوان بوده اید! پس جوجه را باید آخر پائیز شمرد. آیا آن زمان شرمنده ملت و امام ملت خواهند شد!

ممکن است بعضی از دوستان و کاربران متعرض اینگونه تحلیل باشند و لذا از نظر امام خامنه ای در این راستا بهره می جویم، که در تاریخ 1 مرداد 93 در دیدار خود با دانشجویان فرمودند: « شما به‌‌عنوان یک انسان مسلمان، مؤمن، صاحب فکر، باید نگاه کنید، تکلیفتان را احساس کنید، تحلیل داشته باشید ...  رهبرى وظایفى دارد، آن وظایف را اگر خداى متعال به او کمک کند و توفیق بدهد، عمل خواهد کرد؛ شما هم وظایفى دارید؛ به صحنه نگاه کنید، تصمیم‌‌گیرى کنید؛ منتها معیار عبارت باشد از تقوا؛ معیار، تقوا باشد.»

والسلام

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ