سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش را بجویید که آن رشته میان شما و خداوند است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
دوشنبه 94 فروردین 17 , ساعت 3:20 عصر

 

بنام خدا و برای خدا

آنچه این روزها در بازار گفتگوی مردم کوچه و بازار، دانشجو و استاد، بازاری و کارمند و کارگر، سیاسی و غیرسیاسی، باسواد و بی سواد، رئیس جمهور و وکیل مجلس و وزیر، صادر کننده و وارد کننده و همه و همه بحث شیرین لغو تحریم یا تعلیق تحریم، برچیدن هسته ای و یا فعالیت و عقب گرد هسته ای ایران است و بعضاً چشم بسته و ندانسته از توافقی که می گویند بر روی کاغذ نوشته نشده! حمایت و به جشن و پایکوبی می پردازند و لذا بر آن شدم که موضوع تفسیرهای مختلف را با آنچه که محتمل و نزدیک به واقعیت می باشد را مورد برسی قرار دهم.

همه مردم ایران، برگزاری جلسات پی در پی تیم مذاکره کننده ایرانی را با تیم مذاکره کننده آمریکائی دیده اند و می دانند، که توافق هسته ای ایران با 5+1 صحت ندارد، زیرا وقتی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به تیم مذاکره کننده پیوست، طرف مقابل ایشان وزیر انرژی آمریکا بود، نه کس دیگر! لذا دو طرف توافق هسته ای، آمریکا و ایران هستند و آمریکائیها سالها منتظر این فرصت طلائی بوده اند تا با ایران برای اهداف بلندتری بر سر میز مذاکره بنشینند، زیرا بر اساس استراتژی سازمان جاسوسی آمریکا، موفق ترین راهکار برای تغییر نظام ایران، بازگشائی و حضور مستقیم و قانونی سفارت آمریکا در کشور ایران است و بهانه پرونده هسته ای ایران، و نظر مثبت و چراغ سبز رئیس جمهورمان این مسیر را در آینده برای شیطان بزرگ مهیا می کند. آقای روحانی گفتند: «ما می‌خواهیم روابط خود را با کشورهایی که رابطه سرد داریم بهتر کنیم و حتی با کشورهایی که احیانا دارای تنش هستیم بدنبال رسیدن به پایان تنش و خصومت می باشیم.»

اگر بخواهیم موضوع پرونده هسته ای ایران را در مجامع بین المللی، مثل آژانس بین المللی انرژی اتمی یا شورای امنیت سازمان ملل حل و فصل نمائیم، آیا به رأی مثبت آمریکا نیاز نداریم؟ مگر آقای روحانی می خواهد تحریم آمریکا را لغو کند؟! لذا لغو قطعنامه های شورای امنیت، در دستان خالی و نیازمند آقای روحانی و ظریف، که عمداً آن را خالی و نیازمند نشان داده اند، نیست! و می شود نتیجه گرفت، آن کشوری که بر آژانس و شورای امنیت سیطره کامل دارد و زمینه تصویب قطعنامه های مختلف را علیه جمهوری اسلامی ایران فراهم نموده، آمریکا است، پس این فکت شیت آمریکا است که قطعنامه آتی شورای امنیت را شکل خواهد داد  ززز

در اینجا آمریکا، شیرین ترین پیام را از سخنان آقای روحانی دریافت کرد و این پیام را بهترین راهکار فشار بر ایران می داند. لذا آمریکا برای حل مشکل هسته ای ایران بر اساس فکت شیت خود عمل خواهد کرد، چون رئیس جمهورمان گفته اند که با کدخدا می خواهد ببندد و برای حل مشکلات اقتصادی کشور به صراحت می گوید: «چرخش سانتریفیوژها زمانی برای ما ارزشمند است که چرخ اقتصاد هم در کنار آن در چرخش باشد.»

حالا خود قضاوت نمائید که فکت شیت آمریکا محلی از اعراب دارد، یا خیر؟! و از آقای ظریف هم باید پرسید؛ اگر توافقی صورت نگرفته و بیانیه سیاسی لوزان الزام آور نیست، پس چرا مردم و جوانان را به خیابانها دعوت کردید؟! اگر توافقی صورت نگرفته، پس چرا اجازه دادید عکستان را در کنار مصدق به چاپ برسانند و در خیابانها بر روی دست بگیرند؟! کیست که نداند عکسهای که از قبل به چاپ رسیده و در سراسر کشور توزیع شده بود! و در دستان دختران و پسران دیده می شد، بدون هماهنگی قبلی بوده است؟! آیا این مصدق، همان فردی نیست که زمینه کودتای 28 مرداد 32 آمریکا را در ایران فراهم و کشور را به دامان آمریکا سپرد؟!

والسلام  

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ