سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس دانش اندوزد و به آن عمل نکند، خداوند روز قیامت وی را نابینا برانگیزد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله ـ خطاب به ابن مسعود ـ]
 
جمعه 94 فروردین 21 , ساعت 2:45 عصر

 

بنام خد و برای خدا

قبل از سخنان مقام معظم رهبری، آقایان ظریف، صالحی و عراقچی قول انتشار فکت شیت ایرانی را در مقابل فکت شیت آمریکائی داده بودند و با توجه به اینکه تیم مذاکره کننده ایرانی مثل توافقنامه قبلی ژنو نمی توانستند ادعای محرمانه بودن بیانیه لوزان را بنمایند، تأخیر در انتشار آن از سوی وزارت خارجه ایران، پذیرفتنی نیست زیرا طرف مقابل مطالبی را ادعا نموده که ضعف تیم مذاکره کننده ایرانی را در مذاکرات هسته ای می رساند.

سردرگمی وزارت خارجه در این موقعیت حساس، غیر قابل توجیه است. انتشار فکت شیت ایرانی به نوعی راستی آزمائی تیم مذاکره کننده در داخل کشور و در برابر منتقدین محسوب می گردد و هیچ دلیل قانع کننده ای برای عدم انتشار آن وجود ندارد، مگر فکت شیت آمریکائی ها حقیقت داشته باشد! بفق

پس از فرمایشات راهگشا و عبرت آموز امام خامنه ای در خصوص بیانیه سیاسی لوزان، که بخشی از آن خطاب به تیم مذاکره کنننده و دولت بود، معاون وزیر خارجه آقای عراقچی در گفتگوی خود با شبکه خبر در تاریخ 20 فروردین ماه گفتند: «فکت شیت چیزی است که آمریکایی‌ها منتشر کردند روایت آنها از توافقاتی است که در دوره اخیر مذاکرات به آن رسیدیم ... طبیعی است هر طرف قسمت‌هایی که مطلوبش است را برجسته‌تر بیان می‌کند ما هنوز توافق نداریم و تا رسیدن به توافق فاصله داریم. آنچه در لوزان به آن رسیدیم مجموعه‌ای از راه‌حل‌هاست که از الان به بعد باید روی کاغذ جزییات را بیاوریم.»

آقای عراقچی در خصوص انتشار فکت شیت ایرانی می گوید: «روایت خودمان که یک روایت واقعی است در صحبت‌های مفصل ظریف بیان شد، من نیز بیان کردم. فعلا بنای ارائه کردن مکتوب را نداریم.»

آقای عراقچی! وقتی شما، ظریف و صالحی در سیمای جمهوری اسلامی از پاسخ به برخی از سئوالات مهم طفره می روید! آیا مردم حق ندارند فکت شیت آمریکائیها را باور نمایند؟! آمریکا در فکت شیت خود جزئیات را که همان تعهدات ایران است، به دروغ یا راست! منتشر کرده است و رهبری هم فرمودند؛ این مذاکرات و تعهدات محرمانه نیست، پس شما هم فکت شیت ایرانی را بر اساس مطلوب خودتان و یا آنچه که در لوزان تعهد کرده اید، منتشر نمائید و اجازه ندهید اینقدر زبان دشمنان علیه خودتان و مردم ایران تند و بلند باشد.

ملت ایران بر اساس کارگزار دولت، قریب 21 ماه است که منتظر رفع تحریم و حل مشکلات اقتصادی کشور می باشند و اگر قرار است که تحریمها به صورت پلکانی و بر اساس راستی آزمائی ایران توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی لغو گردد، قبل از توافق جامع آن را به اطلاع مردم برسانید تا شرمنده ملت و رهبری نباشید! و انصافاً از سخنان مقام معظم رهبری برای فرار از مسئولیت به نفع خودتان، جهت عدم انتشار فکت شیت ایرانی، استفاده نکنید و در سال دولت و ملت، با مردم خود که پشتوانه اصلی نظام اسلامی هستند، همدل و هم زبان باشید. ضمناً اگر اتفاقی نیفتاده، که این چنین است، به جریان نفاق اطراف دولت اجازه ندهید، در روز نامه ها و مصاحبه ها، خود را پیروز میدان معرفی نمایند و موجب تمسخر ایران اسلامی نزد بیگانگان و دشمنان را فراهم نکنند!!!

والسلام 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ