سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستیِ دنیای پست را از قلبم برکَن که از آنچه نزد توست، باز می دارد و مانع جستجوی وسیله رسیدن به تو می گردد و نزدیک شدن به تو را از یاد می بَرَد. [امام سجّاد علیه السلام ـ در دعایش ـ]
 
چهارشنبه 94 اردیبهشت 9 , ساعت 12:43 صبح

بنام خدا و برای خدا

آقای علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی روز گذشته در همایش انرژی هسته ای «دیروز امروز و فردا» در دانشگاه شریف گفت: «طبق توافق ما بایستی اقداماتی را روی زمین انجام دهیم و آنها اقداماتی قانونی انجام دهند. هر زمان که ما اقدامات خود را انجام دهیم، آمریکا و اروپا اقدامات قانونی را انجام می‌دهند، اقدامات ما روی زمین و اقدامات آنها روی کاغذ، پس از این مرحله تحریم‌های اروپا و ثانویه آمریکا لغو می‌شوند. یعنی زمانی تحریم‌ها لغو می‌شوند که ما تعهدات را روی زمین انجام دهیم و آنها روی کاغذ اقدامات قانونی را انجام دهند.»

متأسفانه جریان حاکم بر مذاکرات هسته ای که سابقه ی بسیار بد و زشتی در توافقات هسته ای سال 1382 از خود به جای گذاشته و در توافقنامه ژنو هم ذلت آنان از کدخدا دیده می شد، در حرکتی منافقانه گام به گام از ابعاد ذلت بار بیانیه سیاسی لوزان سوئیس سخن می راند و علی اکبر صالحی در دانشگاه شریف گوشه ای دیگر از اقدامات ذلت بار دولت اعتدال را پرده برداری نمود و تلویحاً می گوید؛ که ایران در مرحله اول بر روی زمین نسبت به جمع آوری تأسیسات هسته ای یا همان برچیدنی که آمریکا و اسرائیل سالها بدنبال آن می گشتند، اقدام می کند و پس از جمع آوری سانتریفیوژهای ایران در مرحله دوم نوبت به آمریکا و اروپا می رسد که بر روی کاغذ اقدام نمایند! و ظاهراً تاکنون هیچ چارچوبی برای اخذ تضمین از آمریکا در ذهن آقای حسن روحانی حقوقدان خطور ننموده است و لذا به راحتی به عمق خیانت دولت در مذاکرات هسته ای می توان پی برد.hh

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود می گوید: «اما در مورد اخذ تضمین‌های لازم از طریق عقد قراردادها و اعلامیه‌های دیگر در حال مذاکره است، مساله تضمین اقدامات طرف مقابل جزو دغدغه‌های ماست و مدنظر قرار دارد و بین امضا و اجرای توافقنامه ممکن است یکی دو ماهی فاصله باشد.»

مگر قرار نبوده بلافاصله بعد از توافق جامع هسته ای همه تحریمها لغو شود؟! برچیدن روی زمین و سپس اقدام آنان بر روی کاغذ، گویای این است که راستی آزمائی آژانس بین المللی بر اساس فکت شیت آمریکا در همین جا معنی و مصداق پیدا می کند و در همین جا است که به ناراستی و کند ذهنی و احتمالاً خیانت تیم مذاکره کننده می شود پی برد! و مستأجران چهار ساله دولت اعتدال، در مواجه با آمریکا خود را بازنده و بُزدل سیاسی نشان دادند و سخن راندنشان از بازی بُرد-بُرد چیزی به غیر از توهم و مهمل بافی نبوده است! آیا با این توافق خوب به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی، کدخدا قدردان تیم مذاکره کننده هسته ای ایران می باشد؟! مزد آنان چقدر است؟!

آیا تولید سوخت هسته ای 20 درصد توسط شهیدان شهریاری و احمدی روشن ها، با برچیدن آبشار سانتریفیوژهای تولید کننده اورانیم 20 درصد، توسط روحانی و ظریف برابر است؟! مستأجران غربگرا قدر عزت و عظمت ایران را چه می دانند!!!!!!    

گویند؛ پسر بچه ای از مادر بزرگش سئوال کرد؛ آیا بین رهبر با رئیس جمهور فرقی هست؟ مادر بزرگ گفت: آره عزیزم، رهبر خیلی خوبه.

 پسر بچه گفت: چرا؟ مادر بزرگ با یک جواب دندانشکن و ساده گفت: رهبر مثل صاحب خونه میمونه، ولى رییس جمهور مثل مستاجره هر چهار 4 سال باید جاش رو عوض کنه. پسرم همیشه صاحب خونه به فکر خونشه اما مستاجر هیچوقت بفکر خونه اى که نشسته نیست چون مال خودش نیست و دلش نمیسوزه! اللهم احفظ قائدنا الإمام الخامنه ای

والسلام

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ