سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از عدالت نبود حکم نمودن به گمان . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 93 فروردین 12 , ساعت 8:33 عصر

 

السلام علیک یا فاطمة الزهرا سلام الله علیها 

 سفر ریاست محترم جمهوری به جزیره کیش در آخرین روزهای عید نوروز با اما و اگرهای فراوانی همراه است، از یک طرف حضور تفریحی و تفرجی پدر خوانده دولت، جناب آقای رفسنجانی به جزیره خوش آب و هوای کیش، و از طرف دیگر، دلجوئی از ایشان به خاطر نا تمام ماندن سخنرانی اش در جزیره کیش که با اعتراضهای مردمی روبرو شده بود ( هر چند که فرماندار بندر لنگه و بخشدار آن شهر بخاطر مخالفت مردم با سخنرانی آقای رفسنجانی از مسؤلیت،عزل شدند و استاندار هرمزگان سراسیمه به منطقه کیش جهت عذر خواهی اعزام گردید) و لیکن ضرورت اقتضا می کرد که آقای رئیس جمهور هم پس از اتمام سفر تفریحی به شمال کشور (استان مازندران)، در جنوبی ترین بخش کشور(جزیره کیش) به همراه خانواده به گشت و گذاری بپردازند و عید نوروز را در این مکان تفرجگاهی بصورت حضوری به آقای رفسنجانی تبریک بگویند، هر چند تبریک عید را به مراجع بزرگوار تقلید تلفنی ابراز داشتند!.

هاشمی و روحانی در کیش

خانواده شهداء، جانبازان و آزادگانی که رئیس جمهور به مناسبتهای مختلف با آنها ملاقات داشته و خواهد داشت، منتظر بودند که ایشان را در ایام سال نو به همراه کاروانهای راهیان نور، در مناطق عملیاتی دفاع مقدس ببینند!، زیرا ایشان در دوران جنگ تحمیلی مدت قابل توجهی را در این سرزمینها بسر برده اند. 

 اگر در برنامه کاری رئیس جمهور، زیارت از مراقد نورانی شهداء گمنام در یادمانهای دفاع مقدس، بجای سفر تفریحی به شمال و جزیره کیش قرار می گرفت، عزم ایشان در ملاقات با خاندان شهداء و ایثارگران، و حمایت از این قشر به اثبات می رسید.

مطلب قابل توجه در این رابطه این است که نماینده ویژه رئیس جمهور در راهیان نور، آقای حسام الدین آشنا گفته است: « دولت یازدهم در این مدت اقدامات خوبی در زمینه های مختلف مانند بیمه زائرین با همکاری وزارت اقتصاد و دارایی و با احداث آزاد راه خرم آباد پل زال انجام داده است و دولت حدود شش ماه است که کار خود را آغاز کرده است و برای عملی کردن برنامه های خود در حوزه ای مانند راهیان نور، نیاز به وقت بیشتری دارد».

 نکته عجیبی که در مصاحبه آقای آشنا وجود دارد این است، که جاده اصلی آزاد راه خرم آباد، خوزستان که توسط بخش خصوصی ساخته شده و یکی از راههای اصلی و ترانزیت جنوب کشور است و نود درصد آن در دولت قبل انجام شده، آن را اقدام دولت برای حمایت از راهیان نور قلمداد می نماید! چه رابطه ای در حمایت از راهیان نور و یکی از جاده های اصلی کشور وجود دارد!؟ متأسفانه از سوی آقای آشنا و برخی دیگر از مشاورین و همکاران رئیس جمهور، شأنیت و فرهنگ مردم  با اینگونه ادبیات های فریب کارانه مورد اهانت قرار می گیرد.

فلذا سفر تفریحی رئیس جمهور به همراه خانواده خود به شمال و جنوب کشور و با هزینه بیت المال، با  فرهنگ ایثار و شهادت و"سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" و ارابه تحریم غرب ( به قول رئیس جمهور) سازگاری ندارد؛ و اگر ارابه تحریم را که گفته اند درست باشد و قصد تضعیف امنیت کشور را نداشته باشند و از مردم ملتمسانه درخواست انصراف از دریافت یارانه نقدی را، با صداقت داشته باشند، اینگونه سفرها نه توجیه شرعی دارد و نه مصداق قانونی !

پس به عهدی که با مردم بسته اید پایبند باشید. 

                                                                                                               والسلام                     



لیست کل یادداشت های این وبلاگ