سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در کتاب نخستین نوشته شده است : ای پسرآدم! رایگان یاد ده؛ همان گونه که رایگان یاد گرفتی . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
پنج شنبه 94 خرداد 14 , ساعت 3:20 عصر

بنام خدا و برای خدا

هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا در کتاب خاطرات خود به چگونگی تشکیل گروه تروریستی داعش و نقش آمریکا در شکل گیری آن پرداخته و می نویسد: «من به 112 کشور سفر کردم تا نقش آمریکا و توافق با بعضی از دوستان را درباره به رسمیت شناختن دولت اسلامی بلافاصله پس از تشکیل آن، توضیح دهم ... ما از طریق اخوان المسلمین در مصر و دولت اسلامی که قرار بود تشکیل شود منطقه را تقسیم می کردیم ... در پی آن، تقسیمات منطقه عربی و مغرب عربی به طور کامل تغییر می کرد و ما تسلط کامل بر منافع نفتی و گذرگاه های دریایی پیدا می کردیم.»

ادوارد اسنودن جاسوس سابق آژانس امنیت ملی آمریکا نیز در این رابطه فاش کرد: «سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در شکل گیری گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) نقش داشتند و در عملیاتی با نام «لانه زنبور» گروه داعش را تشکیل دادند. گروه داعش برای حمایت از اسرائیل تشکیل شده است و هدف عملیات «لانه زنبور» تشکیل گروهی با شعارهای اسلامی است که تندروها را از سراسر جهان جذب کند و بر اساس اندیشه های تکفیری، سلاح خود را به سوی کشورهای مخالف موجودیت اسرائیل نشانه بگیرد.»اا

با مرور مطالب فوق درمی یابیم که خطر بزرگی عمق استراتژیک کشورهای هم پیمان ایران اسلامی را مورد هدف قرار داده و این خطر بزرگ امروز به نزدیکی مرزهای ایران اسلامی رسیده است، تا آنجا که فرمانده قدس سپاه پاسداران سرلشکر سلیمانی می فرمایند: «اتفاقات منطقه یک بحران مذهبی است که در طول تاریخ اسلام سابقه نداشته است و این هجمه علیه اسلام حتی در زمان شهادت امام حسین نیز وجود نداشته است. این خطر بزرگی است و اگر کسی ملت را نسبت به این خطر بی تفاوت کند در ریختن خون هر شهید سهیم است ... داعش یک طاعون و یک بلای بزرگ در جهان است ... پس برای سلامتی ملت باید مرزهای خود را قرنطینه کنیم.»

اما دولت ایران علی رغم مشاهده خطر، همچنان در رؤیایی بازی مسخره ی بُرد-بُرد با آمریکابسر می برد و متأسفانه دولت و رئیس جمهور با بی تدبیری خود، امنیت ملی کشور را هم در سبد رایگان مذاکرات لوزان سوئیس تقدیم کدخدا نموده و نه تنها وزارت خارجه را برای جلوگیری از خطر بالفعل داعش فعال نکرده بلکه خبرهای نگران کننده ای از داخل جلسه نویسندگان توافق جامع هسته ای با آمریکا به گوش می رسد!

غمگینانه باید گفت؛ که جای وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در صحنه های ایثارگری و دفاع از ملت و جوانان یمن، عراق، سوریه و لبنان کاملاً خالی است و این بی تحرکی و غفلت نابخشودنی، خیانت بزرگی به عمق استراتژیک کشورمانوارد می کند و این بی تدبیری و کم کاری در حوزه های آسیا، آفریقا و حتی در آمریکای جنوبی از سوی وزارت خارجه، ظرفیت گفتمانی ایران را کاهش داده است و به نظر می رسد عمدی بر اساس دستورالعملی در حال انجام است!

علی رغم اینکه ایران به عنوان رئیس جنبش عدم تعهد در بسیاری از مشکلات جهان اسلام می توانست نقش ایفا نماید، متآسفانه دستگاه دیپلماسی خارجی کشورمان در مقابل کشور کوچک ذره بینی قطر هم که رسماً به حمایت از جریانهای تکفیری علیه عمق استراتژیک ما اقدام نموده، هیچ تحرکی ندارد و با این وجود اگر دولت اعتدال و در رأس آن رئیس جمهور را ترسو و لرزان بنامیم، حرف بیهوده نگفته ایم، چرا که ایران امروز، مظهر قدرت فوق العاده در جهان است. آیا این غفلت و بی تدبیری هم به مذاکرات و توافقات هسته ای ژنو وابسته است؟! و آیا کدخدا(آمریکا)‌ چنین تدبیری را اندیشیده و اینان عمل می کنند؟!

لیبرالیسم می تواند مغز یک انسان را طوری تسخیر کند که برای همدردی با یک سگ همزاد پنداری کند؛ اما حاضر نیست نام کودکانی که لیببرالیسم، داغ داغ پوست شان را می کند، سخنی بگوید! ... دنیای عجیبی است!!! ...

والسلام

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ