سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رأى راست دولت را همراه است با آن روى آرد و با رفتن آن برود . [نهج البلاغه]
 
سه شنبه 93 فروردین 19 , ساعت 11:34 عصر

در مقابله با یک کشور معمولا از راهبردهای مختلفی جهت تغییر افکار، رفتار و در نهایت ساختار آن کشور مورد استفاده قرار می گیرد و کشور جمهوری اسلامی ایران در طول عمر با برکت خود، از طرف دشمنان انقلاب با انواع و اقسام براندازی با شیوه های جنگ سخت، نیمه سخت و نرم روبرو گردیده است، که کاربران محترم فضای مجازی شناخت لازم و کافی را پیرامون براندازی از طریق جنگ سخت و نیمه سخت دارند و لذا در این نوشتار به معرفی انواع استراتژی های دشمنان انقلاب اسلامی که جهت تغییر نظام اسلامی عملیاتی کرده، و کمتر نتیجه گرفته اند می پردازم و در نهایت قضاوت در خصوص عملکرد دولت تدبیر و امید را در مقابله با این استراتژی ها به بازدید کنندگان عزیز می سپارم.  

جنگ نرم

 1- استــراتــژی پــخـت قــوربـاغـه: قورباغه موجودی دو زیست و خونسرد است و اگر یکباره به داخل دیگ آب با درجه حرارت بالا قرار گیرد، بلا فاصله از خود واکنش نشان می دهد و از آب به بیرون می جهد و یا گاز بسیار بد بوئی از خودش خارج می کند که بعد از پخته شدن بسیار نامطلوب است و لذا برای زنده پختن قورباغه آن را در یک ظرف آب سرد قرار می دهند و سپس زیر آن را روشن می کنند و قورباغه مرتبا دمای بدن خود را با آب که در حال گرم شدن است، تنظیم می کند و موقعی که دمای آب به نزدیک نقطه جوش می رسد هر آنچه تلاش می کند، نجات میسر نخواهد شد، و زنده زنده در آب می پزد، که در این رابطه دشمنان انقلاب با بهره گیری از فتنه گران داخلی که گاها مسؤلیت های مهمی در کشور داشته اند از این استراتژی برای براندازی نظام اسلامی استفاده کرده اند، در این استراتژی، جامعه را به تدریج به آشوب می کشند، تا با کمک نیروهای داخل به فروپاشی منجر شود. مثل؛ براندازی و فتنه های سالهای 78 و 88 و دعوت از استراتژیست های سازمان سیا در دولت اصلاحات و تحصن نمایندگان در مجلس ششم. 

2- استـراتـژی چـمـاق و هــویـج : برای اینکه اسب وحشی را رام کنند، هویج را به او نشان می دهند که بخورد و همزمان چماق را هم بالای سرش نگه داشته و در همین لحظات زین را بر پشت او قرار می دهند و نسبت به رام کردنش اقدام می کنند. منظور از این استراتژی فریب و تهدید است؛ از یک سو کشورها را با فریب به پای میز مذاکره می کشانند و اگر شرایط مقابل را نپذیرد از حربه تهدید استفاده می نمایند. مثل تهدیدات مکرر آمریکا، که می گوید؛ همه گزینه ها روی میز است و رفت و آمدهای اروپائیان به ایران برای باز کردن باب مذاکرات هسته ای.

 3- استـراتـژی پـلیـس خوب و پـلیـس بد: در این استراتژی وقتی از چراغ قرمز عبور کنی، باید جریمه شوی، پلیس خوب می گوید، اگر نقدا مبلغی بپردازی، می توانی به راه خود ادامه دهی و در غیر این صورت پلیس بد ماشینت را توقیف می کند. در این استراتژی اتحادیه اروپا، آژانس انرژی هسته ای، روسیه و چین نقش پلیس خوب را در خصوص پرونده هسته ای ایران بازی کردند و آمریکا و رژیم صهیونیستی نقش پلیس بد را اجرا کرد که در نهایت در دولت اعتدال ... جنگ نرم

4- استـراتـژی شـُک و بُـهت: در این استراتژی یک شُک به یک یا چند کشور وارد می نمایند و تا کشور و مردم متوجه آن موضوع شوند و از حالت بُهت خارج شوند، برنامه های خود را عملی می کنند. مثل آن چیزی که در اوکراین اتفاق افتاد و خواستند که روسیه را در بُهت و حیرانی نگه دارند تا کشور اوکراین را کاملا به تصرف خود در آورند که در اینجا روسیه با یک شُک مقابل در اوکراین حضور نظامی یافت و با برگزاری همه پرسی، بخش قابل توجهی از اوکراین را به  روسیه ضمیمه کرد و نتوانستند روسیه را به حالت بُهت ببرند.

5-اســتراتـژی کــُلت و مـاشـه: در این استراتژی یک کشور را تهدید می کنند که اسلحه کلت روی پیشانیت قرار دارد، اگر آنچه را می گوئیم نپذیری و امضاء نکنی، با اولین شلیک کشته خواهی شد. مثل جمله آقای ظریف وزیرخارجه که در دانشگاه گفت: «آمریکا که می تواند سیستم دفاعی ما را با یک بمب از کار بیاندازد، از سیستم دفاعی ما می ترسد؟» آیا با این همه ترسی که آقای ظریف را فراگرفته، در مذاکرات هسته ای امکان گرفتن امتیاز از غرب میسر است!؟

6- استراتژی کرشمه ی استر 7- استراتژی کوسه ببری که در فرصت دیگری به آن خواهم پرداخت.

با عنایت به استراتژیهای فوق ؛ توافقنامه هسته ای – قطعنامه بی ادبانه اتحادیه اروپا – حضور دو هیئت از اتحادیه اروپا در ایران و دیدار آنان با تعدادی از فتنه گران سال 88 – و سکوت دولت در برابر یاوه سرائی دولتهای اروپائی و آمریکائی را با منطق تدبیر، عقلانیت و اعتدال، با مبنا قرار دادن عزت و سربلندی کشورمان ارزیابی و قضاوت نمائید.

                                                                                                    والسلام     



لیست کل یادداشت های این وبلاگ