سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر نو رسته ای که در جستجوی دانش و عبادت رشد کند تا بزرگ شود، خداوند روز قیامت پاداش هفتاد و دو صدیق را به او می دهد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
چهارشنبه 94 تیر 3 , ساعت 9:59 عصر

بنام خدا و برای خدا

ممکن است از سخنان بسیار مهم رهبر معظم انقلاب برخی بر اساس سلیقه و میل گروهی و حزبی خود بهره برداری نمایند و لیکن سخنان راهگشای معظم له می تواند نقشه راهی رای پیشبرد اهداف نظام اسلامی و مستقل زیستن ملت ایران مورد استفاده قرار گیرد و لذا در این وجیزه به بخش مهم بیانات رهبری در مبحث مذاکرات هسته ای می پردازم.

در حالی که تیم مذاکره کننده هسته ای در صحنه عمل دچار خطا شده بودند و در مصاحبه های مختلف خطاهای آنان مشهود بود و لیکن رهبر معظم انقلاب آنها را مورد حمایت جدی قرار دادند و فرمودند: «این تیم، با غیرت ملی و دقت کامل و با قصد باز کردن گره و پیش بردن کار کشور، در مقابل تعداد کثیر مذاکره کنندگان طرفهای مقابل، مشغول تلاش است و انصافاً با شجاعت، مواضع را بیان و دنبال می کند ... هرکسی از جزئیات مذاکرات با خبر شود حتماً به این مطالبی که درباره تیم هسته ای گفته شد، اذعان خواهد کرد البته آنها ممکن است در تشخیص و عمل خطا کنند اما متدین و غیور هستند.»نن

برای اینکه دولت دچار خود شیفتگی نشود و فردا با سؤاستفاده از سخنان رهبری دهان مخالفان را بیش از این نبندد، فرمودند: «با انتقاد مخالف نیستم و آن را لازم و کمک کننده می دانم اما این یک واقعیت است که انتقاد کردن از عمل کردن آسان تر است ... این حرف من، نباید مانع ادامه انتقادها شود اما متوجه باشیم که تیم هسته ای برخی از مسائلی را که مورد انتقاد است می داند اما بعضی ضرورتها او را به برخی اقدامات می کشاند.»

با توجه به اینکه دولت شروع مذاکرات هسته ای را در این مقطع زمانی حاصل تدبیر و هنر خود می داند، امام خامنه ای به نکته زیبا و خبر مهمی اشاره کردند و فرمودند: «موضوع مذاکره با امریکایی ها مربوط به زمان دولت قبل است و به فرستادن واسطه به تهران برای درخواست مذاکره مربوط می شود.»

رهبر معظم انقلاب با مد نظر قرار دادن بعضی از سخنان آقای روحانی که موجب تضعیف مواضع مذاکره کنندگان در مقابل آمریکا گردیده بود، فرمودند: «دست خالی هر کشور در میدان اول، محدوده انعطاف او را در میدان دوم می بندد و با توجه به همین منطق، ایران با دستاوردهای مهم و قوی وارد میدان مذاکره شد که برخورداری از قدرت تولید سوخت 20 درصد، یکی از آنها بود.»

با توجه به اینکه دولت از توافق ژنو در سال 92 تا بیانیه لوزان در سال 94 عقب نشینی گسترده و مکرری در مقابل با زیاده خواهی آمریکا داشته و نمایندگان مجلس هم دولت را به "حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران" ملزم نموده اند، حضرت آیت الله خامنه ای هم به صورت شفاف و صریح خطوط قرمز هسته ای را مجدداً به دولت و تیم مذاکره کننده یادآور شدند و تأکید فرمودند: «ما برخلاف اصرار آمریکایی ها محدودیتهای بلند مدت 10، 12 ساله را قبول نداریم و مقدار سالهای مورد قبول محدودیت را به آنها گفته ایم ... آنها می گویند در مدت 12 سال هیچ کاری نکنید اما این، یک حرف زور مضاعف و غلط مضاعف است ... تحریم های اقتصادی، مالی و بانکی چه مربوط به شورای امنیت، چه کنگره امریکا و چه دولت امریکا باید فوراً هنگام امضای موافقتنامه لغو و بقیه تحریم ها هم در فواصل معقول برداشته شود ... ما با موکول کردن اجرای تعهدات طرف مقابل به گزارش آژانس، مخالفیم چون آژانس بارها و بارها ثابت کرده مستقل و عادل نیست بنابراین ما به آن بدبین هستیم.

حضرت آیت الله خامنه ای در فراز دیگری به چگونگی همکاری مردم در سال همدلی و هم زبانی دولت و ملت فرمودند: « برخی تصور می کنند، مردم مشکلات را تحمل نخواهند کرد ... اگر حقایق امور با صداقت لازم و به درستی برای مردم بیان شود، مردم خواهند ایستاد و مقاومت خواهند کرد.»

حال با این سخنان مدبرانه و حکیمانه امام خامنه ای دولت در برابر ملت مسئولیت دو چندان خواهد داشت! آیا دولت در این آزمون بزرگ می تواند نمره قبولی از مردم بگیرد یا همچنان منتظر عنایت کدخدا(آمریکا) است؟!

والسلام

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ