سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ هر چیزی، نوِ آن است ؛ امّا بهترینِ برادران، قدیمی ترینشان است . [امام علی علیه السلام]
 
دوشنبه 93 اردیبهشت 1 , ساعت 11:48 عصر

السَّلامُ عَلیکَ یا بِنت رَسُولُ الله

براساس بودجه سال 1393 دولت محترم باید نسبت به اجراء فاز دوم هدفمندی یارانه ها در اول اردیبهشت اقدام می نمود و مردم خوب کشورمان هم، در شب اول اردیبهشت 93 منتظر اعلام نرخ قیمت بنزین و نفت گاز بودند، که دولت علی الرغم مصاحبه های گونا گون در اقدامی مغایر با بودجه کشور، قیمت این دو فراورده انرژی را که در سبد زندگی مردم بسیار مؤثر است، اعلام ننمودند.  

طبق مصاحبه رئیس جمهور محترم و معاون اجرائی ایشان در مورخه 93/2/1، تا پایان هفته تکلیف قیمت بنزین و گازوئیل مشخص خواهد شد. این تخلف دولت برای چیست!؟

 موضوع عدم قیمت گذاری این دو فراورده، علی الرغم اهمیت درآمدی آن برای دولت -حتی برای یک روز-، سئوالات مختلفی را در اذهان مردم و آگاهان اقتصادی و سیاسی بوجود آورده است، که به اختصار به آن می پردازم.

- دولت در سال 1392 در یک جلسه مشترک با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص اجراء مرحله دوم هدفمندی و قیمت حاملهای انژی، به نتیجه مشترکی رسیدند و بر اساس توافقات آن جلسه، مقرر شد قیمت بنزین از اول اسفند 92 با شیب بسیار تندی افزایش یابد، که رئیس جمهور محترم هم شیب تند قیمت بنزین را در مصاحبه خود، اعلام کردند.

اما چرا قیمت بنزین بر اساس توافق نمایندگان مجلس و دولت افزایش پیدا نکرد!؟ آیا دولت از درآمد حاصل از قیمت بنزین در سال 92 چشم پوشی نمود؟ جواب منفی است؛ چون دولت بر خلاف بودجه سال 93 قیمت آب، برق و گاز را در اسفند سال گذشته افزایش داد و چند برابر پول بنزین را از مردمی که از قوانین بودجه کشور مطلع نبودند، دریافت نمود!!!

-دولت مدام می گوید؛ که امور کشور را بر اساس عقلانیت و تدبیر در حال ساماندهی کردن است، ولیکن قیمت بنزین و نفت گاز را بر خلاف قانون بودجه سال 93 کشور در موعد مقرر مشخص ننمود ، و علت آن هم به چگونگی و استقبال مردم جهت ثبت نام دریافت یارانه نقدی برمی گردد.

در این رابطه می شود گفت؛ اگر مردم بیش از 90 درصد برای دریافت یارانه نقدی ثبت نام کرده باشند، که قطعا بیش از این است، پس دولت هم در تقابل با این استقبال مردم ، قیمت این دو فراورده انرژی را (بنزین و گازوئیل) بیشتر افزایش می دهد، تا کسری بودجه و نا توانی دولت در اخذ مالیات و عوارض از اقشار پر درآمد را، از کیسه مردم مستضعف جامعه-که دریافت یارانه نقدی، حق قانونی آنهاست-، دریافت نماید.

عجب تدبیری دارد این دولت اعتدال، که اکثر اعضاء آن، دارای ثروتهای بالای 700 میلیارد تومانی می باشند و همسر رئیس جمهور در شب میلاد دخت پیامبر خاتم(ص) در یک اقدام خلاف عرف و مقررات، در کاخ سعدآباد از زنان دولت و زنان هنرمند و برخی از زنان فعال در فتنه سال 88 ؛ با پول بیت المال و شاید از محل یارانه ها، دعوت و با پذیرائی شاهنشاهی و اهداء سکه به آنها، قدردانی خود را اعلام می نماید و یکی دیگر از اعضاء دولت که خیلی زیبا و منطقی از مردم می خواست که از دریافت یارانه انصراف دهند، به تنهایی، نمایندگی یکی از خودروسازان جهان را در دولت اعتدال و تدبیر و امید، از آن خود می نماید.

آیا دولت با این تفکر می تواند با مردم صادق باشد!؟

در این رابطه می شود نتیجه گرفت « سخنی که از دل بر آید لاجرم بر دل نشیند » اما اگر بر خلاف بودجه کشور قیمت بنزین و گازوئیل در وقت مقرر مشخص نشود و همسر رئیس جمهور بیاد خوش گذرانیهای شاه و همسر شاه، از بیت المال هزینه نماید، و فرد دیگری از دولت، نمایندگی خودروساز جهانی را به خود اختصاص دهد، و از مردم هم مرتبا، انصراف از دریافت یارانه نقدی را بخواهد و در مصاحبه بگوید؛ که چند میلیون انصراف داده اند و بعد از تمام شدن ثبت نام، حاضر به اعلام تعداد درخواست کنندگان یارانه نقدی نباشند، پس؛ دولت تدبیر تا فرصت را بکلی از دست نداده، تدبیری برای بدست آوردن اعتماد مردم بکند که فردا دیر است، و گر نه؛  تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

برای شادی روح مرحوم اعتدال و تدبیر...    

                                                                                                            والسلام  



لیست کل یادداشت های این وبلاگ