سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ای کمیل! محبت دانش، آیینی است که [خدا [بدان عبادت می شود و آدمی به وسیله آن در زندگی طاعت را و پس از مرگش نام نیک را به دست می آورد . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 94 آبان 19 , ساعت 10:29 عصر

به نام خدا و برای خدا

ریاست قوه قضائیه طی اظهاراتی برجام را افتخار ملی ندانست و در مقابل تندروی دولت گفتند: « نظام در این زمینه تصمیم عقلانی گرفت که99 البته به این معنی نیست که این تصمیم افتخار ملی است ... این یک مغالطه است که ما بین قبول عقلانی و بین افتخار بودن آن یک معادله درست کنیم، چه کسی گفته این افتخار ملی است؟ کجایش افتخار است؟ ما 10 تن مواد غنی شده را بدهیم و 300 کیلو نگه داشته باشیم افتخار است؟! اینکه در خصوص سانتریفیوژها محدود باشیم چه در تولید سانتریفیوژهای با تکنولوژی بالا محدود باشیم و چه در اینکه سانتریفیوژهایی که داریم را باید تقلیل دهیم کجای اینها افتخار است؟»

البته برجام از نگاه جریان غرب زده دولت اعتدال نه تنها یک افتخار بزرگ است بلکه آن را روزنه ای برای نفوذ آمریکا می داند و ممشغول آماده سازی مقدمات آن است و لذا دولت توافق اجراء برجام را وظیفه خود دانسته تا شاید بتواند رضایت کدخدا(آمریکا) را حتی با عبور از خطوط قرمز و به مخاطره انداختن امنیت و استقلال نظام اسلامی، کسب نماید.

دولت با عملیاتی نمودن زودهنگام برجام، آنهم خارج از چارچوب قانونی، از سوی آمریکا و جریان غرب زده داخلی مورد تشویق و ترقیب قرار گرفت و جناب روحانی با ذوق زدگی از شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست نمود تا روز تصویب برجام، بعنوانهه "روز ملی گفتگو" در تقویم کشور قرار گیرد! که اکثر اعضاء شورا آن را به تمسخر گرفته و رئیس جمهور ناچاراً نظر خود را با شرمندگی پس می گیرد! فلذا مردم متحیرند که دولت اعتدال از عقلانیت کجا و چگونه استفاده می نماید؟!

آیا دولت ایجاد روزنه نفوذ آمریکا را عقلانیت می دانند؟! اعلام خزانه خالی از سوی رئیس جمهور در اولین روزهای گفتگوی هسته ای، آیا ملت آن را عقلانیت بدانند یا خیانت؟! اینکه هاشمی رفسنجانی در آخرین روزهای گفتگوهای هسته ای اعلام می نماید که کمر مردم زیر بار تحریم خم شده آیا این سخن بجز خیانت به کشور می شود اسم دیگری بر آن گذاشت؟! این که آب آشامیدن مردم را به لغو تحریم های آمریکا گره می زنند، بوئی از عقلانیت در آن دیده می شود؟! رهبر معظم انقلاب فقط اذن مذاکره در مباحث هسته ای را به دولت داده اند، ولی رئیس جمهور اعلام می کند؛ "که با هر کس و در هر کجا مذاکره می نمایم،" آیا به غیر از مخالفت با فرمایشات رهبری و نفاق، بهره ای از عقلانیت انقلابی در سخن جناب روحانی دیده می شود؟! 

کنت کی اف افسر ارشد سابق نیروی دریایی آمریکا در خصوص برجام چقدر زیبا نظر داده است، او می گوید: «کسانی کهکک فکر می‌کنند آمریکا به ایران نفع می‌رساند یا ابله هستند یا پول گرفته اند. توافق آمریکا با کشور‌ها برای نفوذ در آنان است.»

وضعیت نابسامان دولت اعتدال همانند واعظی است؛ که در مجلس ختم یکی از اهالی بر روی منبر رفته و به بهانه تقدیر از شخص متوفی، از خودش مرتباً تعریف و تمجید می کرد، یکی از حاضران که حوصله اش سر رفته بود از جا بلند شد و خطاب به سخنران مراسم گفت؛ بالاخره ما نفهمیدیم که شما فوت کرده اید یا آن مرحوم؟!

والسلام 

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ